Bilinç, bilinçaltı kavramsal açılımları ile günümüz sanatında labirent
Künye
Demir Şenkaya, P. (2017). Bilinç, bilinçaltı ve kavramsal açılımları ile günümüz sanatında labirent. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Labirent sözcüğü ile ne anladığımız neyin veya nelerin ifadesi ya da sembolü olarak yaşamlarımıza kattığımız konusunda geçmişten bugüne yaşamımızda yer alan alış alanları, kavramsal olarak içeriği bilinç ve bilinçdışı bakış açıları yardımı ile ele alınarak, insan beyni yapısal okuması ile birlikte sürrealist resim sanatından örnekler incelenerek ve sinema tarihinde labirent temalı kimi açık kimi zımmen konu olarak işlenmiş sürrealist tarzda filmler ele alınmış ve kavramın yapısı doğrultusunda ortaya çıkardığı bir başka kavram olan dönüşüm kavramı ile ilgili olarak edebiyat alanında eser okuması yapılmış ve labirent kavramının günümüz sanatında işlenişi ile ilgili örnekler sunarak tanımlamaya çalışılmıştır. With the help of the conceptual contents of consciousness and unconscious perspectives, it has been studied the examples of sürrealist painting art with the human brain structural reading and the history of the cinema in terms of what it has been understood with the World labyrinth and what it has been done or how it is integrated into human life as a symbol or expression. The labyrinth-based and some of the films in the sürrealist style that have been handled as explicit subjects and the literary works have been read in relation to the concept of transformation which has emerged in the direction of the structure of the concept and the labyrinth has been tried to be defined by presenting examples about the contemporary art.