Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorDeniz, Ademen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-03T13:28:59Z
dc.date.available2018-09-03T13:28:59Z
dc.date.issued2018-06-04
dc.identifier.citationDeniz, A. (2018). 11-15 yaş arası bir grup ergende akılcı olmayan inançların benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1320
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 114-139)en_US
dc.descriptionxv, 147 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyi değişkenlerinin akılcı olmayan inançlar ile olası ilişkilerine odaklanarak, söz konusu ilişkiyi yordayıcılık hipotezleri üzerinden analiz etmektir. 151 katılımcının bulunduğu bu çalışmanın örneklemini 11-15 yaş arası ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Katılımcıların sosyal kaygı, benlik saygısı ve akılcı olmayan inanç düzeylerini değerlendirmek için sırasıyla; Ergenler için Sosyal Kaygı Ölçeği (ESKÖ), Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri(CSEI) ve Ergenler için Mantıkdığı inançlar Ölçeği (EMĠÖ) kullanılan bu çalışmada, sosyodemografik özelliklerin değerlendirilmesi için ise Sosyodemografik Özellikler Veri Formu kullanılmıştır. Araştırmanın ana hipotezlerinin analiz edilmesi sürecinde Çoklu Regresyon, betimsel hipotezlerinin incelenmesi sürecinde ise Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H test teknikleri uygulanmıştır. Temel hipotezlerin incelendiği analizlerden elde edilen bulgulara göre; benlik saygısının akılcı olmayan inançlar üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkiye sahip olduğu görülürken (p<.05), sosyal kaygı düzeyinin akılcı olmayan inançlar üzerindeki yordayıcı etkisi ile sosyal kaygının benlik saygısı ile birlikte gerçekleĢtirdikleri etkileĢimin akılcı olmayan inançlar üzerindeki ortak etkisinin anlamlı birer yordayıcı olmadıkları görülmüştür (p>.05). Araştırmanın betimsel hipotezlerinin sınandığı bir sonraki adımda, katılımcıların akılcı olmayan inanç, benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeylerinin sosyo-demografik özelliklerle olan ilişkilerine odaklanılmıştır. Bu adımda elde edilen bulgulara göre katılımcıların akılcı olmayan inanç düzeylerinin yaşa, cinsiyete ve anne-babanın birlikteliğine göre, sosyal kaygı düzeylerinin annenin eğitim seviyesine ve anne-baba birlikteliğine göre, benlik saygısı düzeylerinin ise annenin ve babanın eğitim düzeyine ve cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaştığı(p<.05) görülmüş, diğer sosyo-demografik özellikler ile aralarında anlamlı olan baĢka bir ilişkiye rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to focus on the possible relationships between Self-esteem, social anxiety and irrational beliefs by analyzing it through related predictive hypotheses. The sample of this study composed of 151 participants who study at secondary school aged between 11-15 years. The following scales were used to assess social anxiety, self-esteem, and irrational belief levels of participant: The Social Anxiety Scale for the adolescents, the Coopersmith Self-Esteem Inventory (CSEI), the Social Anxiety Scale for the Adolescents (SAS), and the Socio demographic Features and Data Form were used to assess respectively the variables of the irrational beliefs of participants. In the analysis process of the main hypotheses Multiple regression analysis was carried out, moreover, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H test techniques were also conducted for descriptive hypotheses. Results indicated that self-esteem was found to have a significant predictive effect on irrational beliefs (p <.05), the predictive effect of the level of social anxiety on irrational beliefs and the joint effect of social anxiety and self-esteem on irrational belief was not significant. In the next step of current work that examines descriptive hypotheses, focused on the possible effects of socio demographic characteristics on irrational beliefs, selfesteem, and social anxiety levels of participants. Results demonstrated that , age, gender and parental marital status has significant effects on irrational belief levels, mother‟s educational level and parental marital status has significant effects on social anxiety levels, gender and parental educational level has significant effects on self-esteem levels of participants (p<.05). No other significant relationship was found.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsLİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Bireyde Meydana Gelen Değişiklikleren_US
dc.description.tableofcontentsBedensel ve Cinsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsAhlaki Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlaren_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı (Rasyonel) İnançlar ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan (İrrasyonel) İnançlar ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar ve Psikoterapien_US
dc.description.tableofcontentsA-B-C Kişilik Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar İle İlgili Yurtiçi ve Yurtdışında Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlarla İlgili Yurt İçinde Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlarla İlgili Yurt Dışında Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı ile ilgili Kuramsal Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Yaklaşıma Göre Sosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsKendilik Sunumu Yaklaşımına Göre Sosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsDavranışçı Yaklaşıma Göre Sosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Akılcı Olmayan İnançlarla İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı ile ilgili Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı İle İlgili Yurt İçinde Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı İle İlgili Yurt Dışında Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Benlik Saygısı ile İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsBenlik Saygısıen_US
dc.description.tableofcontentsDüşük benlik saygısıen_US
dc.description.tableofcontentsYüksek benlik saygısıen_US
dc.description.tableofcontentsBenlik Saygısı ile ilgili Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsBenlik Saygısı ile ilgili Yurtiçinde Yapılmış Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsBenlik Saygısı ile ilgili Yurtdışında Yapılmış Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikte benlik saygısıen_US
dc.description.tableofcontentsBenlik Saygısının Akılcı Olmayan İnançlarla ilişkisien_US
dc.description.tableofcontentsAMAÇ VE HİPOTEZLERen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılaren_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcı Verilerinin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Veri Formuen_US
dc.description.tableofcontentsErgenler için MantıkdıĢı Ġnançlar Ölçeği (EMİÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsErgenler için Sosyal Kaygı Ölçeği (ESKÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsCoopersmith Benlik Saygısı Envanteri (CSEI)en_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsCoopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut, Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarına İlişkin Tanımlayıcı İstatistikleren_US
dc.description.tableofcontentsCoopersmith Özsaygı, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Düzeylerine İlişkin Dağılımlaren_US
dc.description.tableofcontentsTemel Hipotezlerin Sınanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsErgenler İçin Mantıkdışı İnançların Yordayıcılarına İlişkin Çoklu Regresyon Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBetimsel Analizler ve Yan Hipotezlerin Sınanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsYaşa Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyete Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnnenin Eğitim Durumlarına Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsBabanın Eğitim Durumlarına Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKardeş Sayılarına Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAilenin Gelir Durumlarına Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne ve Babalarının Birlikte Olma Durumlarına Göre Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsYaşa Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsCinsiyete Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnnenin Eğitim Durumlarına Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsBabanın Eğitim Durumlarına Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKardeş Sayılarına Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAilenin Gelir Durumlarına Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne ve Babalarının Birlikte Olma Durumlarına Göre Coopersmith Özsaygı Envanteri, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ve Alt Boyut Puanlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAkılcı olmayan inançlaren_US
dc.subjectBenlik saygısıen_US
dc.subjectErgenlik dönemien_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectSosyo-demografik özellikleren_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectIrrational beliefsen_US
dc.subjectSelf-esteemen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectSocio-demographic characteristicsen_US
dc.subject.lccRJ506.S63 D46 2018
dc.subject.lcshSocial phobia in adolescence.en_US
dc.subject.lcshAnxiety -- Superstition.en_US
dc.subject.lcshSelf-esteem in adolescence -- Superstition.en_US
dc.subject.lcshCoopersmith Self-Esteem Inventories.en_US
dc.subject.lcshAdolescent Development.en_US
dc.subject.lcshAdolescent analysis.en_US
dc.title11-15 yaş arası bir grup ergende akılcı olmayan inançların benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn assessment of the relationship of irrational beliefs with self-esteem and social anxiety among adolescents aged between 11-15 years.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDeniz, Ademen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess