Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.authorAkbudak, Sadien_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-18T08:28:18Z
dc.date.available2020-11-18T08:28:18Z
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.citationAkbudak, S. (2020). Üç boyutlu marka karakteri tasarımında kişilik arketiplerinin incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2913
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 148-155)en_US
dc.descriptionxiii, 166 leavesen_US
dc.description.abstractGünümüzde markaların farklılaşmak için oluşturdukları marka kişiliği kavramı markanın sürekli ve sürdürülebilir olması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Marka kişiliğinin hedef kitle ile iletişimi markanın başarısını etkilemektedir. Marka kişiliğinin oluşturulmasında kullanılan Jung’un evrensel nitelikli arketip yaklaşımının 2000’li yılların başında motivasyon teorileri birleştirilerek marka kişiliklerinin oluşturulmasında kullanılması önem kazanmıştır. Marka algısının doğru konumlandırılmasına yardımcı olmak için tasarlanan karakterlerin ifade ediliş biçimi marka iletişiminin temelini oluşturmaktadır. Marka karakterlerinin tasarlanmasında temel süreç tüketici beklentilerinin araştırılması ve bu beklentileri en iyi şekilde karşılayacak karakterin tasarlanmasıdır. Bu çalışmanın amacı marka kişiliğini oluşturan marka arketip karakterlerinin analizlerinin yapılması ve seçilen bir markanın arketip yaklaşımına uygun karakter tasarımının yapılmasıdır. Araştırmada marka kişiliği ve arketip kavramları incelenerek, marka karakteri tasarımında kullanılan arketiplere yönelik sorunlar ve marka karakterinde tasarım unsurları ele alınmıştır. Seçilen markaların karakterlerinin analizleri yapılarak incelenmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında seçilen bir markanın arketip karakteri tasarımı süreci elde edilen bulgulara uygun bir şekilde tasarlanmış ve detaylı bir şekilde gösterilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, the concept of brand personality created by brands to differentiate is of great importance in terms of sustainability and sustainability of the brand. Communication of the brand personality with the target audience affects the success of the brand. The universal archetypal approach of Jung, which is used to create brand personality, has gained importance in the beginning of 2000s by combining motivation theories in creating brand personalities. The way in which characters are designed to help position the brand correctly is the basis of brand communication. The basic process in designing brand characters is to investigate consumer expectations and to design the character that best meets these expectations. The purpose of this study is to analyze the brand archetypal characters that make up the brand personality and to design a character suitable for the archetypal approach of a chosen brand. In the research, the concepts of brand personality and archetype are examined, and the problems related to archetypes used in brand character design and design elements in brand character are discussed. The characters of the selected brands were analyzed and analyzed. The archetypal character design process of a brand selected in the application part of the research was designed in accordance with the findings obtained and shown in detail.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsMARKA KİŞİLİĞİen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Yönetimien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kimliğien_US
dc.description.tableofcontentsMarka İmajıen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Konumlandırmaen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliği ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliğinin Önemien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliğinin Oluşturulmasıen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliği Modellerien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliğinin Tüketici Davranışlarına Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsARKETİP VE REKLAMCILIKTA KULLANIMIen_US
dc.description.tableofcontentsArketip Kavramı ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliği ve Arketip Modelien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliği Oluşturmada Kullanılan Arketipleren_US
dc.description.tableofcontentsKahraman (Hero) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcı (Creator) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsKral - Hükümdar (Ruler) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsAsi (Outlaw) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsMasum (Innocent) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsSıradan Adam (Regular Guy) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsSihirbaz (Magician) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsAşık (Lover) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsSoytarı (Jester) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsBilge (Sage) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsYardımsever/Koruyucu (Caregiver) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsKâşif (Explorer) Arketipien_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kişiliğine Uygun Arketip’in Belirlenmesien_US
dc.description.tableofcontentsMARKA KARAKTERİ TASARIMINDA KULLANILAN ARKETİPLERE YÖNELİK SORUNLARen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Karakterlerinin Hedef Kitle İle İletişim Sorunlarıen_US
dc.description.tableofcontentsMarka Karakterlerinin Ürün İle Bağlantı Sorunlarıen_US
dc.description.tableofcontentsMARKA KARAKTERİNDE TASARIM UNSURLARIen_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarımında Form ve Silueten_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarımında Oranen_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarımında Kostüm ve Aksesuarlaren_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarımında Renken_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarımında Sesen_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Tasarım Stillerien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter Sayfalarının Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsMARKA KARAKTERLERİNİN ARKETİP VE TASARIM AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell 3D Marka Karakterlerien_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell - Emocan Karakterleri Lansman Reklam Filmi Analizien_US
dc.description.tableofcontentsGaranti Bankası 3D Marka Karakterlerien_US
dc.description.tableofcontentsGaranti Bankası - Ugi Karakteri Lansman Reklam Filmi Analizien_US
dc.description.tableofcontentsOzmo 3D Marka Karakterien_US
dc.description.tableofcontentsOzmo Karakteri Lansman Reklam Filminin Analizien_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA ÇALIŞMASI: TURKCELL MARKASI İÇİN ARKETİP ve KARAKTER TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell Tüketici Profili ve Marka Karakterine Yönelik Tercihlerien_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell Marka Karakteri Üzerine Odak Grup Çalışmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacı ve Problemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Odak Gurubuen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sınırlılıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Veri Toplama Yöntemi ve Analizien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Bulgularıen_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell Marka Karakteri İçin Denemeleren_US
dc.description.tableofcontentsMarka Karakteri Tasarım Aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell Marka Karakteri Tasarımı (İlk Sürüm)en_US
dc.description.tableofcontentsTurkcell Marka Karakteri Tasarımı (İkinci/Geliştirilmiş Sürüm)en_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMarka kişiliğien_US
dc.subjectArketipen_US
dc.subjectÜç boyutlu marka karakterien_US
dc.subjectMarka arketipien_US
dc.subjectBrand personalityen_US
dc.subjectArchetypeen_US
dc.subjectThree dimensional brand characteren_US
dc.subjectBrand archetypeen_US
dc.subject.lccHD69.B7 A33 2020
dc.subject.lcshCommunication in design.en_US
dc.subject.lcshCorporate image -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshBranding (Marketing)en_US
dc.subject.lcshThree dimensional brand character.en_US
dc.subject.lcshBrand personality.en_US
dc.subject.lcshArchetype.en_US
dc.subject.lcshBrand archetype.en_US
dc.titleÜç boyutlu marka karakteri tasarımında kişilik arketiplerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeA case study of personalization sciences in three dimensional brand character designen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0003-2275-9707
dc.authorid0000-0003-2275-9707en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAkbudak, Sadien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess