Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞeylan, Seheren_US
dc.contributor.authorKalkan Aluç, Yarenen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2021-12-09T16:03:04Z
dc.date.available2021-12-09T16:03:04Z
dc.date.issued2021-09-15
dc.identifier.citationKalkan Aluç, Y. (2021). 2010 Sonrası kadın yönetmenlerin filmlerinde kadın temsili: Türkiye örneği. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/3321
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 74-81)en_US
dc.descriptionvii, 84 leavesen_US
dc.description.abstract2000’li yıllarda Türkiye’de kadın yönetmenlerin filmlerinde bir artış olduğu ve bu yönetmenlerin kendi stillerini oluşturmaya başladıkları görülmektedir. Bu bağlamda yönetmenler, içinde yaşadıkları ataerkil toplumu göz önünde bulundurarak filmler üretmektedirler. Söz konusu yönetmenler, filmlerinde kadınların ataerkil toplumda yaşadıkları sorunları ele almaktadırlar. Bu çalışmada ataerkil bir toplumda yaşamını devam ettiren kadın yönetmenlerin kadın karakterleri nasıl temsil ettikleri tartışılacaktır. 2010 yılı ve sonrasının çalışmaya dahil edilmesinin nedeni; Türkiye’deki kadın yönetmenlerin filmlerinde kadınlara ilişkin sorunları yoğunlukla işlemiş olmalarıdır. Aynı zamanda bu yönetmenlerin filmlerindeki kadın karakterlerin sorunlarında benzerlik görülmektedir. Bu çalışmada kadınların sorunları, özel ve kamusal alanlardaki yerleri Feminist Kuram bağlamında incelenecektir. Çalışmada Türkiye’deki dört kadın yönetmenin dört filmi ele alınmıştır. Bunlar; Yeşim Ustaoğlu’nun Araf (2012), Pelin Esmer’in Gözetleme Kulesi (2012), Emine Emel Balcı’nın Nefesim Kesilene Kadar (2015) ve Ahu Öztürk’ün Toz Bezi (2015) filmidir.en_US
dc.description.abstractWith 2000s, there has been an increase in the films of female directors in Turkey and they have started to create their own styles. Considering the patriarchal society they live in, the directors were actually interested in the problems of women in society. These directors deal with the problems women experience in patriarchal society in their films. In this study, it will be discussed how female directors who live in a patriarchal society represent female characters. The reason for including the year 2010 and later in the study; The reason is that women directors in Turkey have intensively dealt with the problems of women in their films. At the same time, there is a similarity in the problems of the female characters in the films of these directors. In this study, women's problems and their place in private and public spheres will be examined in the context of feminist theory. In the study, four films of four female directors in Turkey were discussed. These; Yeşim Ustaoğlu's Araf (2012), Pelin Esmer's Gözetleme Kulesi (2012), Emine Emel Balcı's Nefesim Kesilene Kadar (2015) and Ahu Öztürk's Toz Bezi (2015).en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Çalışma Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsTOPLUMSAL CİNSİYET VE SİNEMAen_US
dc.description.tableofcontentsToplumsal Cinsiyetin Sinemaya Yansımasıen_US
dc.description.tableofcontentsTemsil Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsSinemada Kadın Temsilien_US
dc.description.tableofcontentsPopüler Sinemada Kadın Temsilien_US
dc.description.tableofcontentsAlternatif Sinema Olarak Kadın Sineması ve Kadının Temsilien_US
dc.description.tableofcontentsTürk Popüler Sinemasında Kadının Temsilien_US
dc.description.tableofcontentsFEMİNİST KURAMen_US
dc.description.tableofcontentsFeminist Kuramın Temellerien_US
dc.description.tableofcontentsFeminist Film Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Feminist Film Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyolojik Feminist Film Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsFeminist Kuram ve Türk Sinemasıen_US
dc.description.tableofcontentsFeminist Kuram ve Türkiye’deki Kadın Yönetmenleren_US
dc.description.tableofcontentsANALİZ VE BULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsAtaerkilliken_US
dc.description.tableofcontentsKadının Kamusal Alandaki Yerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Sınıf Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Anne İmajıen_US
dc.description.tableofcontentsYeşim Ustaoğlu ‘’Araf’’ Filmien_US
dc.description.tableofcontentsAtaerkilliken_US
dc.description.tableofcontentsKadının Kamusal Alandaki Yerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Sınıf Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Anne İmajıen_US
dc.description.tableofcontentsPelin Esmer “Gözetleme Kulesi” Filmien_US
dc.description.tableofcontentsAtaerkilliken_US
dc.description.tableofcontentsKadının Kamusal Alandaki Yerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Sınıf Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Anne İmajıen_US
dc.description.tableofcontentsEmine Emel Balcı “Nefesim Kesilene Kadar” Filmien_US
dc.description.tableofcontentsAtaerkilliken_US
dc.description.tableofcontentsKadının Kamusal Alandaki Yerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Sınıf Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Annelik İmajıen_US
dc.description.tableofcontentsAhu Öztürk “Toz Bezi” Filmien_US
dc.description.tableofcontentsAtaerkilliken_US
dc.description.tableofcontentsKadının Kamusal Alandaki Yerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Sınıf Problemlerien_US
dc.description.tableofcontentsKadının Anne İmajıen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFeminist kuramen_US
dc.subjectKadın sorunlarıen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectTürkiye’deki kadın yönetmenleren_US
dc.subjectFeminist theoryen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectTurkish women directorsen_US
dc.subjectWomen's issuesen_US
dc.subject.lccPN1995.9.W6 K35 2021
dc.subject.lcshWomen in motion pictures.en_US
dc.subject.lcshFeminism and motion pictures.en_US
dc.subject.lcshMotion picture producers and directors -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshMotion pictures -- Turkey -- History -- 21st century.en_US
dc.title2010 Sonrası kadın yönetmenlerin filmlerinde kadın temsili: Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeFemale representation in the films of female directors after 2010: the case of Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0001-9075-7119
dc.authorid0000-0001-9075-7119en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKalkan Aluç, Yarenen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess