Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzemir, Saltuken_US
dc.date.accessioned2022-10-13T19:15:02Z
dc.date.available2022-10-13T19:15:02Z
dc.date.issued2016-08-01
dc.identifier.citationÖzemir, S. (2016). Bond women’s extensions, spaces and places. A+Arch Design International Journal of Architecture and Design, 2(3), 1-22.en_US
dc.identifier.issn2149-5904
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5012
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/aarch/issue/42329/509297
dc.description.abstractDünya çapında yaygınlığının yanısıra, 1962’den günümüze (Skyfall, 2012) değin gelebilen bir film dizisi de olarak üstünde çalışılacak bir basın-yayın kazıbilim sahası olarak saptanmış olan James Bond filmlerindeki Bond Kadınlarının uzantı, uzam ve mekânları üzerinden, yaygın ekindeki(/popüler kültürdeki) kadın temsillerindeki dönüşümlerin betimlenebilmesine, oldukça eril olan Bond bakış açısını gözler önüne sererek katkı sağlamayı amaçlar. Mimarlık ve tasarımın oyunculaştığı Bond filmlerindeki, amaçlı örnekleme yöntemi ile işbu mekânsal temsil dönüşümlerinin saptanabilmesine ışık tutabilecek Bond Kadını, Bond kadınları ve de Kurulu Düzen/müesses nizam kadınları mekânlarının seçilerek irdelendiği bu çalışma ile yaygın ekindeki kadın temsillerinin, toplumsal ve teknolojik dönüşümlerle olan koşutluklarının da irdelenebilmesi hedeflenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe article aims to depict James Bond films in relation to Bond woman's presence, through Bond’s ‘male gaze’ within the spatial context of a confined environment, extended space, or a stretched milieu, in order to designate the transformations with respect to representations of woman in popular culture in general. Aside from its worldwide popularity James Bond movies from 1962 to 2012 might be identified as a media archaeology site. In James Bond movies architecture and design are the main actors as protagonists/antagonists. In order to reveal the parallel between sociological and technological transformations and those of the woman representations in popular culture, purposive sampling method was employed regarding Bond woman’s, the Establishment women's and the 'Bond Woman's spatial representations.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimlik temsilien_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectSahne tasarımıen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectAnlatıen_US
dc.subjectUzam/yeren_US
dc.subjectİç mekânen_US
dc.subjectIdentity representationen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectStage designen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectScenographyen_US
dc.subjectSpace/placeen_US
dc.subjectInterioren_US
dc.titleBond kadınlarının uzantı, uzam ve mekânlarıen_US
dc.title.alternativeBond women’s extensions, spaces and placesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalA+Arch Design International Journal of Architecture and Designen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Architecture and Design, Department of Industrial Designen_US
dc.authorid0000-0003-2059-6000
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage22
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖzemir, Saltuken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster