Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHatipoğlu, Özümen_US
dc.date.accessioned2022-11-07T16:53:53Z
dc.date.available2022-11-07T16:53:53Z
dc.date.issued2022-05-26
dc.identifier.citationHatipoğlu, Ö. (2022). Cybernetic philosophy, performativity, and new media aesthetics. Yedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisi, 0(28), 11-22. doi:10.17484/yedi.992341en_US
dc.identifier.issn1307-9840en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5118
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17484/yedi.992341
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1129182
dc.description.abstractBy drawing upon philosophical repercussions of cybernetics, this article reformulates the notion of performativity in the context of new media aesthetics. It links performativity to new media aesthetics via the cybernetic notions of information processing and generating systems, recursive electronic and digital feedback loops, emergency, complexity, dynamism, and autonomously evolving systems. In doing so, I argue that the operational logic and infrastructure of new media technologies can only be understood from a performative perspective. The term performance basically refers here to the movement which governs the generation and transformation of systems by putting them into action. It is through this action that the various components and parts of a system relay and process information and produce complex interactive systems. As a result, this kind of complex interactivity leads to the emergence of new forms. It is in this way that these complex systems produce new codes, configurations, and constellations. Such a formulation constitutes my starting point to describe a hybrid framework that may eventually lead to a better understanding of the essential characteristics of new media technologies and aesthetics. The shift from single, discrete, and isolated mechanical artifacts to technological systems laid the foundations for a new kind of aesthetics, the aesthetics of information processing and generating systems. The study of the art object as a system or an environment rather than a single object is crucial to address the way in which the system itself might be conceived of as an aesthetic medium. I foreground my definition of new media in the notions of medium and mediation and discuss the aesthetic possibilities brought forth by the emergence and advancement of information and communication technologies. The method used in this article is literature review.en_US
dc.description.abstractBu makale sibernetiğin felsefi altyapısını inceleyerek yeni medya estetiği bağlamında performatiflik kavramını yeniden formüle ediyor. Bilgi işleme ve üretme sistemleri, öz-düşünümsel elektronik ve dijital döngüler, karmaşıklık, dinamizm ve özerk olarak gelişen sistemler gibi sibernetik kavramlar aracılığıyla performatiflik kavramını yeni medya estetiği ışığında açıklıyor ve yeni medya teknolojilerinin operasyonel mantığı ve altyapısının ancak performatif bir bakış açısıyla anlaşılabileceğini savunuyor. Performans terimi, temel olarak, sistemlerin oluşturulmasını ve dönüştürülmesini, onları eyleme geçirerek yöneten hareketi ifade eder. Bu eylem aracılığıyla, bir sistemin çeşitli bileşenleri ve parçaları bilgileri ileterek karmaşık etkileşimli sistemler üretir. Sonuç olarak, bu tür karmaşık etkileşimler yeni formların ortaya çıkmasına neden olur. Bu karmaşık sistemlerin yeni kodlar, konfigürasyonlar ve formlar üretmesi bu şekildedir. Böyle bir formülasyon, sonunda yeni medya teknolojilerinin ve estetiğinin temel özelliklerinin daha iyi anlaşılmasına yol açabilecek melez bir çerçeveyi tanımlamak için bir başlangıç noktası oluşturuyor. Tek, ayrık ve birbiriyle bağlantısı olmayan mekanik araçlardan teknolojik sistemlere geçişle birlikte yeni bir estetik anlayışın temelleri atıldı. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin mümkün kıldığı yeni medya estetiği sanat eserini tek, bağımsız ve somut bir nesne olarak incelemektense sanat eserinin kendisinin ortam ve mecra olduğunu ve estetik olanın sanat nesnesi yerine ortam ve mecranın kendisi olarak düşünülebileceğini gösterdi. Bu makale yeni medya kavramını mecra ve dolayımlama kavramları üzerinden temellendirerek yeni medya sanatının yarattığı estetik anlayışı sistemler ve ağlar bağlamında tartışmaktadır. Bu makalede kullanılan metod literatür tarama ve değerlendirmedir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.relation.ispartofYedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNew media aestheticsen_US
dc.subjectCyberneticsen_US
dc.subjectSystemsen_US
dc.subjectNetworksen_US
dc.subjectInformationen_US
dc.subjectYeni medya estetiğien_US
dc.subjectSibernetiken_US
dc.subjectSistemleren_US
dc.subjectAğlaren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.titleCybernetic philosophy, performativity, and new media aestheticsen_US
dc.title.alternativeSibernetik felsefe, performatiflik ve yeni medya estetiğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel Sanatlar Bölümüen_US
dc.departmentIşık University, Faculty of Art, Design and Architecture, Department of Visual Artsen_US
dc.authorid0000-0002-9532-6745
dc.authorid0000-0002-9532-6745en_US
dc.identifier.volume0
dc.identifier.issue28
dc.identifier.startpage11
dc.identifier.endpage22
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorHatipoğlu, Özümen_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster