Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİncedere, Leventen_US
dc.contributor.authorTunç, Sezenen_US
dc.date.accessioned2022-12-26T15:07:39Z
dc.date.available2022-12-26T15:07:39Z
dc.date.issued2022-12-31
dc.identifier.citationİncedere, L. & Tunç, S. (2022). SHMYO Öğrencilerinin dijital teknoloji ile ilişkileri ve bağımlılık durumları. Rahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 171-178.en_US
dc.identifier.issn2791-6898en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5180
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/rahva/issue/73905/1191757
dc.description.abstractÇalışmada, meslek yüksekokulu öğrencilerinin dijital teknoloji kullanımı ve dijital teknolojiye yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Ocak 2022-Nisan 2022 arasında bir vakıf üniversitesine bağlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 405 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, Dijital Teknoloji Kullanımı ve Davranışı ile ilgili anket soruları ile toplanmıştır. Verilerin analizi ve tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis testi ile yapılmıştır. Katılımcıların %63,7’sinin kadın, %76,3’ünün 18-22 yaş aralığında, %60,7’sinin birinci sınıf öğrencileri olduğu, %46,2’sinin günde 4-6 saat arası internette zaman geçirdiği ve %25,4’ünün anadolu lisesi mezunu olduğu tespit edilmiştir. Anketin alt bölümlerine ait puan ortalamaları, yetkinlik (3,76±,607), sosyal ağlar (3,62±,820), derste teknoloji kullanımı (3,70±,867), teknolojiye yönelik ilgi (3,94±,673), olumsuz yönler (4,06±,673), eğlence amaçlı kullanım (2,84±,932), yoksunluk (2,69±,903) olarak tespit edilmiştir. Cinsiyet, yaş ve interneti kullanma süreleri ile alt bölümlerin ortalaması arasında istatiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<005). Erkeklerin kadınlara göre internette daha fazla zaman geçirdikleri ve internette geçirdikleri zamanın artması ile doğru orantılı olarak yoksunluk hissettikleri saptanmıştır. Geleceğin sağlık profesyonelleri olacak olan sağlık teknikerlerinin yetiştirildiği sağlık hizmetleri meslek yüksekokullarında, dijital teknolojinin öğrencilerin hem kişisel hayatlarında hem de mesleki açıdan kullanılmasına ilişkin konulara derslerde daha fazla yer verilmesi ve özellikle sosyal medya ve dijital teknoloji bağımlılığı ile ilgili farkındalık yaratacak sosyal etkinliklerin düzenlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn the study, it was aimed to determine the use of digital technology and attitudes of vocational school students towards digital technology. The study was conducted with 405 students at Vocational School of Health Services of a foundation university between January 2022 and April 2022. Data were collected through survey questions on Digital Technology Use and Behavior. Data analysis and descriptive statistics were done with Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis test. 63.7% of the participants were women, 76.3% were between the ages of 18-22, 60.7% were first-year students, 46.2% spent 4-6 hours a day on the Internet, and 25% It was determined that ,4 of them were graduated from Anatolian High School. The mean scores of the sub-sections of the questionnaire, competence (3.76±.607), social networks (3.62±.820), use of technology in the lesson (3.70±.867), interest in technology (3.94±.673) ), negative aspects (4.06±.673), recreational use (2.84±.932), and withdrawal (2.69±.903). A statistically significant difference was found between gender, age, duration of internet use and the mean of the subsections (p<005). It has been determined that men spend more time on the Internet than women and feel deprivation in direct proportion to the increase in the time they spend on the Internet. In vocational schools of health services, where health technicians, who will be the health professionals of the future, are trained, it is recommended to give more space to the topics related to the use of digital technology both in the personal lives of students and in their professional lives, and to organize social activities that will raise awareness about social media and digital technology addiction.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofRahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSHMYOen_US
dc.subjectDijital teknolojien_US
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectDigital technologyen_US
dc.subjectAddictionen_US
dc.titleSHMYO Öğrencilerinin dijital teknoloji ile ilişkileri ve bağımlılık durumlarıen_US
dc.title.alternativeThe Relationship of health services vocational school students with digital technology and addiction situationsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İş Sağlığı ve Güvenliği Programıen_US
dc.departmentIşık University, Vocational School, Occupational Health and Safety Programen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Odyometri Programıen_US
dc.departmentIşık University, Vocational School, Audiometry Programen_US
dc.authorid0000-0001-5136-9535
dc.authorid0000-0002-9372-8169
dc.authorid0000-0001-5136-9535en_US
dc.authorid0000-0002-9372-8169en_US
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage171
dc.identifier.endpage178
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİncedere, Leventen_US
dc.institutionauthorTunç, Sezenen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster