Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzker, Serpilen_US
dc.contributor.authorÇapaner, Emine Gizemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-08-29T05:54:29Z
dc.date.available2023-08-29T05:54:29Z
dc.date.issued2023-06-12
dc.identifier.citationÇapaner, E. G. (2023). Mekân tasarımında yeni bir evren: metaverse. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5686
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 96-114)en_US
dc.descriptionxii, 117 leavesen_US
dc.description.abstractDijital çağ ile birlikte mekân kavramı gerçek çevre olmaktan öteye taşınmıştır. Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve karma gerçeklik gibi dijital destekli ortamların yaratılması, mekân kavramına farklı bir yaklaşım sergilemeyi gerektirmektedir. Metaverse kavramı; sanal dünya ve dijital araçlarla, insan iletişimi ve sosyal etkileşimi mümkün hale getiren teknolojilere dayanmaktadır. Bu kavram içerisinde oluşturulan etkileşim mekânları, fiziksel gerçeklik dışında üretilmesi nedeniyle estetik bir kaygı taşımaktadır. Mekânlar, Metaverse kavramı içerisinde farklı ihtiyaç ve amaçlar doğrultusunda kullanılmakta; bu ihtiyaç ve amaçlar doğrultusunda şekillenmektedir. İhtiyacı ve amacı değişen mekân kavramı ile tasarım anlayışları da değişmektedir. Metaverse, tasarımcılara düşük maliyetli, estetik ağırlıklı ve özgür bir tasarım alanı oluşturmaktadır. Tasarımın belirli kalıplara ve zorunluluklara bağlı kalmadan oluşturulması; tasarımcılara deneyerek öğrenme, özgür düşünme ve hayal gücünü zorlama gibi imkânların verilmesine olanak sağlamaktadır. Bu özgür ortam, tasarım için bir oyun alanı haline gelerek tasarımcıların öğrenmesine, öğretmesine ve denemesine katkı sağlamaktadır. Bu doğrultuda çalışmada; Metaverse evrenindeki mevcut tasarımların nasıl ve hangi anlayışla uygulanmakta olduğu, tasarım anlayışının bu evrenlerde ne yönde seyrettiği ve gelecekte, gerçek çevrede var olan tasarımcı kimliğinin sanal mekânlarda hangi yönde şekilleneceğinin incelenmesini amaçlanmıştır. Bu kapsamda, sanal ve gerçek çevre kavramları incelenmiş, Metaverse evrenindeki tasarım anlayışı ele alınmıştır. Sonuç olarak, Metaverse evreninde tasarımcıların mekâna yaklaşımı ve tasarım kıstasları irdelenmiş, değişen dünyada güncel kalınabilmesi adına disiplinlerarası bir anlayışa sahip olunması ve Metaverse tasarım teknolojilerinin tasarımcılar tarafından benimsenmesi gerektiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the digital age, the concept of space has moved beyond the real environment. The creation of digitally supported environments such as virtual reality, augmented reality and mixed reality requires a different approach to the concept of space. The concept of metaverse is based on technologies that enable human communication and social interaction with the virtual world and digital tools. The interaction spaces created within this concept carry an aesthetic concern as they are produced outside of physical reality. Spaces are used for different needs and purposes within the Metaverse concept; they are shaped according to these needs and purposes. With changing needs and purposes, the concept of space also changes the concept of designs. Metaverse creates a low-cost, aesthetic and free design space for designers. The creation of design without depending on certain patterns and obligations allows designers to learn by experimentation, to think freely and to push their imagination. This free environment becomes a playground for design and contributes to designers' learning, teaching and experimenting. In this direction; the study aims to examine how and with what understanding the existing designs in the Metaverse universes are being implemented, in which direction the approach to design is evolving in these universes, and in which direction the designer identity existing in the real environment will be shaped in virtual spaces in the future. In this context, the concepts of virtual and real environments are examined and the design approach in Metaverse environments is discussed. As a result, designers' approach to space and design criteria in the Metaverse universe have been examined, and it has been determined that in order to stay up to date in a changing world, it is required to have an interdisciplinary understanding and Metaverse design technologies should be adopted by designers.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsGERÇEK VE SANAL ÇEVRELERen_US
dc.description.tableofcontentsFiziki Çevreen_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımı İlkelerien_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımı Uygulama Alanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSanal Çevreen_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik Teknolojilerien_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsKarma Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsGenişletilmiş Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik Cihazlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSürükleyici Olmayan Sanal Gerçeklik Cihazlarıen_US
dc.description.tableofcontentsYarı Sürükleyici Sanal Gerçeklik Cihazlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTamamen Sürükleyici Sanal Gerçeklik Cihazlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik Uygulama Alanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsEğitim Alanında Sanal Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsSağlık Alanında Sanal Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsEğlence Alanında Sanal Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsÜretim Alanında Sanal Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsMETAVERSE VE MEKÂN TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsMetaverseen_US
dc.description.tableofcontentsEtkileşimde Olduğu Alanlaren_US
dc.description.tableofcontentsUygulama Alanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsMetaverse Evreninde Tasarımen_US
dc.description.tableofcontentsMekân Tasarımında Uygulama Alanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsBölüm Değerlendirmesien_US
dc.description.tableofcontentsMETAVERSE EVRENİNDE MEKÂN TASARIMI VE ÖRNEKLER ÜZERİNDEN İNCELENMESİen_US
dc.description.tableofcontentsMetaverse Evreninde Mekân Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMetaverse Mekânlarının Örnekler Üzerinden İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDecentralanden_US
dc.description.tableofcontentsGenesis Plaza - Merkez Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsNFT HALLWAYen_US
dc.description.tableofcontentsAuditoriumen_US
dc.description.tableofcontentsMona (Monaverse)en_US
dc.description.tableofcontentsAnimaen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia: The lost fieldsen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens, Chapter 1en_US
dc.description.tableofcontentsOncyberen_US
dc.description.tableofcontentsMeta Trap houseen_US
dc.description.tableofcontentsSigmarten_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIMEen_US
dc.description.tableofcontentsMetaverse Platformlarının Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsMetaverse Platformlarının Mekânsal Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsDecentraland, Mona ve Oncyber Platformlarının Mekânsal Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsGenesis Plaza – Merkez Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsNFT HALLWAY Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsAnima Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia: The lost fields Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens, Chapter 1 Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsMeta Trap house Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Mekân Kullanımı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsDecentraland, Mona (Monaverse) ve Oncyber Mekân Kullanımı Karşılaştırmalı Analiz Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsSensorama Makinesien_US
dc.description.tableofcontentsDemokles'in Kılıcı Cihazıen_US
dc.description.tableofcontentsStereoskopik-Televizyonen_US
dc.description.tableofcontentsGerçeklik-Sanallık Sürekliliğinin Basitleştirilmiş Gösterimien_US
dc.description.tableofcontentsKarma Gerçeklikte Boru Hattı Deneyinden Kullanıcı Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsSanal ve Artırılmış Gerçeklik Marketien_US
dc.description.tableofcontentsMario Kart Live: Home Circuit Oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsGenişletilmiş Gerçekliken_US
dc.description.tableofcontentsVR, AR ve MR Farkıen_US
dc.description.tableofcontentsGiyilebilir VR Başlıklaren_US
dc.description.tableofcontentsVR Başlıkların Çalışma Prensibien_US
dc.description.tableofcontentsCAVE Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsVR Oyun Alanı Oyuncu Donanımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSınıf Ortamında CAVE Sistemi Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsTedavi Amaçlı CAVE Sistemi Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsSanal Gerçeklik Başlığı ile Uyumlu Bir Tiyatro Oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsArtırılmış Gerçeklik Kullanılarak Görselleştirme Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsReady Player One Filminden Bir Sanal Gerçeklik Donanımı Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMart 2022 Tarihinde Metaverse’de Yatırım Yapılan Alanlaren_US
dc.description.tableofcontentsEğitimde Metaverse Uygulamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsArt & Coffee Metaverse Evrenine Ait Bir NFT Galerisien_US
dc.description.tableofcontentsTravis Scott'ın Metaverse Konserien_US
dc.description.tableofcontentsRojkind Arquitectos’un José Cuervo için Tasarladığı Metaverse Lokasyonlu Marka-Mekân Projesien_US
dc.description.tableofcontentsDecentraland Crystal Tower Çok Amaçlı Yapının İç Mekânıen_US
dc.description.tableofcontentsFarshid Moussavi Metaserai Projesien_US
dc.description.tableofcontentsReisinger Andrés’in The Shipping Koleksiyonuna Ait Gerçek ve Sanal Mekâna Uyarlanabilir Tasarımen_US
dc.description.tableofcontentsRojkind Arquitectos’un Metaverse Lokasyonlu Projesi AXK4Nen_US
dc.description.tableofcontentsBalenciaga ve Fortnite İşbirliği İle Üretilen Sanal Ürünleren_US
dc.description.tableofcontentsKwangwoon Üniversitesi Metabus Ders Platformuen_US
dc.description.tableofcontentsHong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sanal Kampüsen_US
dc.description.tableofcontentsHong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversite Kampüsünün Sanal İkizien_US
dc.description.tableofcontentsKiğılı Metaverse Mağazası İç Mekân Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsLiberland Metaverse Şehrin Genel Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsLiberland Metaverse İç Mekân Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsMetaverse Ve Sanal Alan İlişkisinin Şematik Gösterimien_US
dc.description.tableofcontentsSanal Çevre Tasarım Diyagramıen_US
dc.description.tableofcontentsSoldan Sağa Doğru Poligon Değerleri Azaltılmış Modelleme Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Gündüz Cephe Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Giriş Kat Görselien_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Sahneen_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Üst Koten_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Gece Cephe Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsMerkez Mekân Sirkülasyonen_US
dc.description.tableofcontentsNFT HALLWAY Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsNFT HALLWAY Gündüz Cephe Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsNFT HALLWAY Sirkülasyon Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsÜst Görünüşen_US
dc.description.tableofcontentsGece Cephe Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsNFT HALLWAY Mekân Görselien_US
dc.description.tableofcontentsMekân NFT Etkileşimi Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Cephe Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Gece Cephe Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Oturma Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Mekân Görselien_US
dc.description.tableofcontentsAuditorium Üst Katen_US
dc.description.tableofcontentsŞahıs Görüş Açısıen_US
dc.description.tableofcontentsAnima Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsSergi Alanına Bakan Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsEtkinlik Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsPortalen_US
dc.description.tableofcontentsSergi ile Etkileşim Örneğien_US
dc.description.tableofcontentsAnima Genel Mekân Görselien_US
dc.description.tableofcontentsGenel Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia: The lost fields Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia: The lost fields Evreni Genel Bakışıen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia Ofis Portalıen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia Ofis Mobilyalarıen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia Genel Mekân Görselien_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia Sarı İstasyonen_US
dc.description.tableofcontentsCaelestia Pembe İstasyonen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens, Chapter 1 Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz İlk Katmanen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz İkinci Katmanen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens Son Katman Girişien_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens 3. Şahıs Bakış Açısıen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens Son Katmanen_US
dc.description.tableofcontentsBonkerz Gardens Son Katman Çevre Görüntüsüen_US
dc.description.tableofcontentsMeta Trap house Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsGiriş Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsSes Kaynağıen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışma Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsIslak Hacimen_US
dc.description.tableofcontents3. Şahıs Bakış Açısıen_US
dc.description.tableofcontentsKişisel Alanen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Oturma Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Islak Hacimen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Kişisel Alanen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Dinlenme Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Mobilyalaren_US
dc.description.tableofcontentsSigmart Banyo Hacmien_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Fonksiyon Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Oturma Alanıen_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Konut Sergiye Geçişen_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Sergi Girişien_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Işık Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME 3. Şahıs Görüş Açısıen_US
dc.description.tableofcontentsJPEGHODL TIME Sergi Oturmalarıen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectMekân tasarımıen_US
dc.subjectSanal gerçekliken_US
dc.subjectSanal çevreen_US
dc.subjectMonaen_US
dc.subjectDecentralanden_US
dc.subjectOncyberen_US
dc.subjectSpace designen_US
dc.subjectVirtual realityen_US
dc.subjectVirtual environmenten_US
dc.subject.lcshVirtuel reality.en_US
dc.subject.lcshArchitectural design -- 21st century.en_US
dc.subject.lcshArchitectural design -- Technological innovations.en_US
dc.subject.lcshArchitecture and society.en_US
dc.subject.lcshArchitecture -- Philiosophy -- 21st century.en_US
dc.titleMekân tasarımında yeni bir evren: metaverseen_US
dc.title.alternativeA new universe in space design: metaverseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0009-0008-0241-1387
dc.authorid0009-0008-0241-1387en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÇapaner, Emine Gizemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/embargoedAccess