Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoyunoğlu, Erenen_US
dc.contributor.advisorDirek, Zeynepen_US
dc.contributor.authorÇuhacı Yalçın, Zehra
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2023-08-29T07:28:40Z
dc.date.available2023-08-29T07:28:40Z
dc.date.issued2023-04-25
dc.identifier.citationÇuhacı Yalçın, Z. (2023). Monster Chetwynd’in eklektik sanat anlayışında hayatın olumlanması olarak neşe. İstanbul: Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/5687
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 121-127)en_US
dc.descriptionxii, 133 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, çağdaş bir İngiliz sanatçı olan, Monster Chetwynd’in sanatı ve sanatçı kimliği hayatın olumlanması olarak neşe sorunsalı kapsamında değerlendirildi. Sanatçının sanat pratikleri, farklı mahlaslar kullanarak ürettiği eserleri ve yirmi yıllık kariyerinde gösterdiği değişim ve gelişim incelendi. Günümüz politikalarını “açıkça politik olmadan” eleştiren sanatçının ekopolitika ve sosyal politikalara yaklaşımı değerlendirildi. Kaos ortamından neşe olgusunu kullanarak sanatın iyileştirici ve dönüştürücü gücüyle çıkılacağını düşündüğü felsefi söylemini dayandırdığı filozoflar araştırıldı. Spinoza, Nietzsche ve Bergson’da neşe olgusunun kullanımı incelendi. Spartacus, Marvin Gaye ve en son Monster olarak anılan sanatçının eserlerini üretim teknikleri saptandı. “Sabırsızca” gündelik malzemeden brikolaj tekniği ve sürdürülebilir malzemeler kullanarak eserler ürettiği gözlemlendi. Filozof bir sanatçı olarak çalışıp, hayatı neşe ile olumlayarak dönüştürme çabası canavar metaforu ve sosyal heykel kavramı üzerinden değerlendirildi. Çağdaş sanatın üretim metodlarını ustaca kullanarak, eserlerinde antikiteden günümüze kültürü oluşturan tüm öğelerden faydalanarak tarihin ikonik eserlerini bir terzi maharetiyle yamalayarak tekrar üretime koyması gözlemlendi. “Madem, durdurun inecek var diyemiyoruz o zaman hep birlikte dünyayı yaşanabilecek bir yer yapalım” tezi üzerinde duruldu. 1980’lerin punk kültüründen ve pop kültüründen ve D.I.Y. kültüründen yola çıkan sanatçının, eserlerini çağdaş sanat ve felsefe ile dokuyarak yol gösterici ve dönüştürücü bir sanat formu yaratma yönündeki gayreti değerlendirildi. Sanatçının eserlerinde ilişkisel sanattan beslendiği gözlemlendi. Katılımcı ve izleyicilerini teatral gösterilerine davet ederek aynı anda önceden kısaca kurgusunu verdiği canlı aktivitelere yöneltme ve akışı değiştirmeyi önceleme metodu incelendi. Potlaç (Generosity) geleneğinden esinlendiği gözlemlendi. Sanatçının absürt ve grotesk öğeler taşıyan teatral matineli gösteriler düzenleyerek neşe olgusunu bir yerden bir yere sürekli bir devinim içinde çok üretken bir şekilde taşıyabiliyor olma niteliği irdelendi.en_US
dc.description.abstractIn this study, the art and artistic identity of Monster Chetwynd, a contemporary British artist, were evaluated within the scope of the problem of joy as the affirmation of life. The artist's art practices, works produced using different pseudonyms, and changes and developments demonstrated in her twenty-year career were examined. The artist's approach to ecopolitics and social policies, which criticizes current policies "without being overtly political", was evaluated. Philosophers who she based her philosophical discourse on, which relies on the healing and transformative power of art using the phenomenon of joy in a chaotic environment, were researched. The use of the phenomenon of joy in Spinoza, Nietzsche, and Bergson was examined. Production techniques for the works of the artist, previously known as Spartacus and Marvin Gaye and now as Monster, were determined. It was observed that she impatiently produces works using the bricolage technique from everyday materials and sustainable materials. The effort of working as a philosopher artist and transforming life by affirming it with joy was evaluated through the metaphor of the monster and the concept of social sculpture. It was observed that by using the production methods of contemporary art, the artist skillfully puts together all the elements that make up culture from antiquity to the present day in her works, and patches together iconic works of history with the skill of a tailor, and puts them back into production. The thesis "If we can't say stop the world, then let's all make the world a livable place together" was emphasized. The artist's efforts to create a guiding and transformative art form by weaving her works with contemporary art and philosophy, starting from the punk culture, pop culture, and D.I.Y. culture of the 1980s, were evaluated. It was observed that the artist was nourished by relational art in her works. The method of directing and changing the flow of live activities, which she briefly pre-planned and invited participants and viewers to her theatrical performances at the same time, was examined. It was observed that she was inspired by the tradition of potlatch and could continuously transport the phenomenon of joy in a constant flow from one place to another by curating theatrical matinee performances that contain absurd and grotesque elements.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞ
dc.description.tableofcontentsPERFORMANS SANATI
dc.description.tableofcontents1900’lerden Günümüze
dc.description.tableofcontentsGünümüzde Performans Sanatı
dc.description.tableofcontentsSANATÇI KİMLİĞİ VE SANATININ İNŞASI
dc.description.tableofcontentsTeknik ve Plastik Unsurlar
dc.description.tableofcontentsMekan
dc.description.tableofcontentsForm ve Biçim
dc.description.tableofcontentsMalzeme
dc.description.tableofcontentsTeknik
dc.description.tableofcontentsKonu
dc.description.tableofcontentsİlişkisel Sanat ve Postprodüksiyon
dc.description.tableofcontentsFELSEFİ SÖYLEMİ VE ESER İNCELEMELERİ
dc.description.tableofcontentsHayatın Olumlanması Olarak Neşe
dc.description.tableofcontentsSpinoza
dc.description.tableofcontentsNietzsche
dc.description.tableofcontentsHenri Bergson
dc.description.tableofcontentsEser İncelemeleri
dc.description.tableofcontentsTears
dc.description.tableofcontentsFree Energy
dc.description.tableofcontentsBrain Bug – Home Made Tasers
dc.description.tableofcontentsPomegranate Promenade
dc.description.tableofcontentsBat Opera Serisi ve Sosyal Heykel
dc.description.tableofcontentsLysistrata
dc.description.tableofcontentsOdd Man Out
dc.description.tableofcontentsSONUÇ
dc.description.tableofcontentsMonster Chetwynd, Crazy Bat Lady
dc.description.tableofcontentsJean (Hans) Arp with Navel Monocle
dc.description.tableofcontentsRaoul Hausman The Art Critic
dc.description.tableofcontentsThe Idol. Charlaff
dc.description.tableofcontentsa), b) ve c) Marcel Janco’nun Sfenks ve Korkuluk-Bir Garabet Kabaresi
dc.description.tableofcontentsMonster Chetwynd performans görüntüsü
dc.description.tableofcontentsPerformans görüntüsü
dc.description.tableofcontentsPerformans görüntüsü
dc.description.tableofcontentsClic-Clac
dc.description.tableofcontentsEmmy Hennings, Puppet Power
dc.description.tableofcontentsHere She Comes
dc.description.tableofcontentsDada ve Kabare Voltaire
dc.description.tableofcontentsHermitos Children III
dc.description.tableofcontentsMarcel Duchamp ve L.H.O.O.Q
dc.description.tableofcontentsMarvin Gaye Chetwynd
dc.description.tableofcontentsThe Artist is Present
dc.description.tableofcontentsNatalia Goncharova
dc.description.tableofcontentsDrama v Kabare Futuristov No.13
dc.description.tableofcontentsCalder’in Sirki
dc.description.tableofcontentsPhantasie Fotostudio II
dc.description.tableofcontentsThe Weather Project
dc.description.tableofcontentsThe Weather Project
dc.description.tableofcontentsAtina Okulu
dc.description.tableofcontentsPerformans görüntüsü
dc.language.isotren_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectChetwynden_US
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectSpinozaen_US
dc.subjectNietzscheen_US
dc.subjectBergsonen_US
dc.subjectNeşeen_US
dc.subjectİlişkisel sanaten_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectJoyen_US
dc.subjectRelational arten_US
dc.subject.lccN6768.6 .Y35 2023
dc.subject.lcshWomen artists -- England -- Themes, motives.en_US
dc.subject.lcshArts, British -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshArts, British -- 21st century.en_US
dc.subject.lcshArt, Modern -- Pictorial works.en_US
dc.subject.lcshMultimedia (Art).en_US
dc.subject.lcshPerformance art.en_US
dc.subject.lcshInteractive art.en_US
dc.subject.lcshPotlatch.en_US
dc.titleMonster Chetwynd’in eklektik sanat anlayışında hayatın olumlanması olarak neşeen_US
dc.title.alternativeJoy as the affirmation of life in Monster Chetwynd’s eclecticismen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentIşık Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.authorid0000-0003-4326-894X
dc.authorid0000-0003-4326-894Xen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÇuhacı Yalçın, Zehraen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/embargoedAccess