Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAnlı, Osman Muraten_US
dc.contributor.authorKaplan, Zeynepen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-05-27T07:16:18Z
dc.date.available2016-05-27T07:16:18Z
dc.date.issued2013-08-28
dc.identifier.citationKaplan, Z. (2013). A computer aided learning application in industrial engineering. Istanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/868
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 63-66)en_US
dc.descriptionxi, 96 leavesen_US
dc.description.abstractLearning is the most central process in education where it's essential outcome being the assimilation of new skills, abilities, perspectives, attitudes, and knowledge. Learning is a life-long quest that is vital in today's information based economy. Educational institutions, though not exclusively, play a significant role in an individual's learning journey. Over the last two decades there has been significant research and development in methods of learning and teaching mostly spearheaded by institutions of higher education. At the core of these R&D efforts lie the need for improving the effectiveness of traditional methods of learning and teaching. Motivated by this need we designed and report here a computer aided learning application that helps better teach and learn some of the topics in inventory control and production planning in the discipline of industrial engineering. Computer aided learning environment provides time and location flexibility, enables asynchronicity, self-pacing, and experiential self-learning, extensively utilizes multi-media, and supports multiple types of learning styles. We designed our application in order to take advantage of all the benefits of this environment to reinforce the learning goals associated with our application area. Our application is a learning tool named WashMac Game. The game has three levels that are aligned with the progress of the student. Each level aims to simulate the production and sales process and teaching to calculate the product amounts. There are animations for teaching and understanding more easily and accurate.en_US
dc.description.abstractÖğrenme kelimesi, bilgi edinmek, yetenek ve beceri kazanmak anlamlarına gelmektedir. Öğrenme işi sonucunda yeni yetenekler, davranışlar kazanılır ve bilgi öğrenimi gerçekleşmektedir. Eğitim kurumlarının bilgiye ek olarak kişisel öğrenme üzerinde de etkin bir rolü vardır. Son 20 yılda öğrenme ile ilgili önemli araştırmalar ve gelişimler yaşanmıştır. Klasik öğrenme olarak ifade edilen öğrenme çeşidinde araştırma geliştirmeler sonucunda ilerlediğini ve yerini elektronik öğrenmeye bırakmaya başladığını görüyoruz. Bu araştırmalara istinaden endüstri mühendisliği için bilgisayar destekli öğrenme üzerine bir çalışma yaptık. Envanter kontrolü ve üretim planlama konularını kapsayan bir tasarım hazırladık. Bilgisayar destekli eğitim sayesinde, kullanıcılar zaman ve yer konularında esneklik kazanılabilmektedir. Bir diğer faydası ise kullanıcılar başka bir insana, öğretmene ayrıca ihtiyaç duymadan öğrenim görebilmektedir. Tasarladığımız uygulamanın ismi WashMac Game olup toplamda 3 seviyeden oluşmaktadır. Basitten başlayarak üretim ve satış süreçlerinde üretilecek miktarları hesaplamayı, envanteri takip etmeyi öğretmeyi hedefliyoruz. Öğrenme stillerini baz alarak animasyonlar kullandık. Kullanıcının dikkati çekebilen bir oyun olmasına dikkat ederek tasarımı hazırladık.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsMotivationen_US
dc.description.tableofcontentsContributionsen_US
dc.description.tableofcontentsOutlineen_US
dc.description.tableofcontentsLearning Theoryen_US
dc.description.tableofcontentsTypes of Intelligenceen_US
dc.description.tableofcontentsTypes of Learningen_US
dc.description.tableofcontentsBloom’s Taxonomyen_US
dc.description.tableofcontentsBloom's Revised Taxonomyen_US
dc.description.tableofcontentsLearning Stylesen_US
dc.description.tableofcontentsTradional Learningen_US
dc.description.tableofcontentsE-Learningen_US
dc.description.tableofcontentsProject Based Learningen_US
dc.description.tableofcontentsComputer Aided Learningen_US
dc.description.tableofcontentsLearning by Doingen_US
dc.description.tableofcontentsNew Learningen_US
dc.description.tableofcontentsOnline Learning Communitiesen_US
dc.description.tableofcontentsLearning Objectives and Learning Outcomesen_US
dc.description.tableofcontentsY & Z Generationen_US
dc.description.tableofcontentsIndustrial Engineersen_US
dc.description.tableofcontentsLiterature Reviewen_US
dc.description.tableofcontentsVisual Matrix Calculator for Undergraduate Studentsen_US
dc.description.tableofcontentsGeogebraen_US
dc.description.tableofcontentsThe Virtual Companyen_US
dc.description.tableofcontentsSupply Chain Simulatoren_US
dc.description.tableofcontentsThe Poker Chip Gameen_US
dc.description.tableofcontentsImplementationsen_US
dc.description.tableofcontentsBeer Gameen_US
dc.description.tableofcontentsPrisoner’s Dilemmaen_US
dc.description.tableofcontentsTaxonomiesen_US
dc.description.tableofcontentsTaxonomy of Inventory Control Policiesen_US
dc.description.tableofcontentsTaxonomy of Production Modesen_US
dc.description.tableofcontentsTaxonomy of Facility Layout Typesen_US
dc.description.tableofcontentsTaxonomy of Mathematical Modelsen_US
dc.description.tableofcontentsWashMac Learning Gameen_US
dc.description.tableofcontentsWelcome Screenen_US
dc.description.tableofcontentsFirst Level (Easy)en_US
dc.description.tableofcontentsTermsen_US
dc.description.tableofcontentsThe Second Level (Medium)en_US
dc.description.tableofcontentsEOQ Modelen_US
dc.description.tableofcontents(r,Q), (s,S) policiesen_US
dc.description.tableofcontentsThe Third Level (Hard)en_US
dc.description.tableofcontentsQuizzesen_US
dc.description.tableofcontentsAssembly Lineen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccT56.3 .K37 2013
dc.subject.lcshIndustrial engineering -- Study and teaching.en_US
dc.subject.lcshProduction management -- Data processing.en_US
dc.subject.lcshProduction engineering -- Study and teaching.en_US
dc.titleA computer aided learning application in industrial engineeringen_US
dc.title.alternativeEndüstri mühendisliğinde bilgisayar destekli öğrenme uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği - Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKaplan, Zeynepen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess