Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖndin, Nilüferen_US
dc.contributor.authorBostancı, Meralen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-05-30T08:13:32Z
dc.date.available2016-05-30T08:13:32Z
dc.date.issued2012-06-11
dc.identifier.citationBostancı, M. (2012). John Heartfield ve nesne yorumu. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/878
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 389-410)en_US
dc.descriptionxxxiv, 551 leavesen_US
dc.description.abstractBu araştırma, Berlin Dada hareketinin kurucuları arasında yer alan Alman fotomontaj sanatçısı John Heartfield'ın yaşamı ve yapıtları üzerinden nesne yorumuna ilişkin bilgi ve bulguların tespiti ve yorumunu amaçlamaktadır. Çalışma sürecinde, öncelikle, 20. Yüzyılın en önemli karşıt sanat hareketlerinden biri olan Dada hareketlerinin Zürih'te doğuşu ve gelişimi üzerinde durulmuş; Almanya'da, özellikle Berlin'de yoğunlaşmış olan Dada etkinliklerine ilişkin tarihsel belge ve bilgilere yer verilmiştir. John Heartfield‟ın fotomontaj teknikleri, Berlin Dada hareketinin 20. yüzyıl Avangart sanat yönelimleri üzerindeki etkileri konusunda bugüne kadar yapılan araştırmaların odağını oluşturmaktadır. Siyasal tarih içinde Berlin Dada, fotomontajı, Zürih Dada‟dan daha keskin bir hiciv formu olarak kullanmış ve bu tekniklerle,"Weimar Cumhuriyeti"ne yönelik activist muhalefetin temelini oluşturmuştur. Nitekim birçok sanat kuramcısı ve siyaset bilimcisi, Alman Komünist Partisi (KPD) üyesi olan ve bu hareketin Berlin'deki sol kanat temsilcileri arasında bulunan John Heartfield‟ı, politik amaca yönelik sanatsal etkinlikleriyle öne çıkan bir sanatçı olarak tanımlarlar. Bu çalışmanın son aşaması John Heartfield'ın yapıtlarını yorumlamaya yöneliktir. Bu da, estetik araçlardan politik amaçlara giden bir sürecin irdelenmesi niteliğinde bir takım yorum ve düşünceleri gerektirmektedir. Başka bir deyişle bu bölüm, John Heartfield'ın bir sanat biçimi olan fotomontaj tekniği ile diğer estetik araçları, büyük kitlelere ideolojik düşüncelerini nasıl aktardığı üzerindeki araştırmaları kapsamaktadır. Basılı medya ve görsel iletişim ürünlerinin kullanıldığı tüm bu süreçlere bağlı olarak son bölüm, John Heartfield‟ın gerçek yaşamının trajik ve coşkulu izlerini taşıyan, yapıtlarının kategorizasyonuna yönelik analizlerle, kantitatif yöntem araştırmalarını içermektedir.en_US
dc.description.abstractThis research aims at determining and commenting on the information and findings of John Heartfield, a German photomontage artist who is one of the founders of Berlin Dada movement, concerning object comments of his life and works. During this work, primarily, the rise and development of Dada movement in Zurich is emphasized, which is one of the antagonist art movements of twentieth century; documents and information are included concerning Dada activities concentrating particularly in Berlin, Germany. The photomontage techniques of John Heartfield forms the centre of researches made hitherto about the effects of Berlin Dada movement on twentieth century avant-garde art tendencies. Berlin Dada in the political history, used photomontage as a more satirical form than Zurich Dada and with these techniques formed the basis of activist opposition towards “Weimar Republic”. Thus many art theorists and political scientists describe John Heartfield, a member of German Communist Party (KPD) and a left wing representative of this movement in Berlin, as a prominent artist with his artistic activities towards political goals. The last part of this research is directed towards commenting on John Heartfield‟s works. And this requires some comments and ideas which have the characteristics of a process studying from aesthetic tools to political goals. In other words this section contains researches on how John Heartfield used photomontage technique, which is a form of art, with aesthetic tools to express his ideological thoughts to large masses of people. The last section which is bound up with these courses where printed media and visual communication products are used, contains quantitative method researches with analysis directed towards categorization of his works bearing tragic and enthusiastic traces of John Heartfield‟s real life.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsDada Hareketien_US
dc.description.tableofcontentsZürih Dadaen_US
dc.description.tableofcontentsCabaret Voltaireen_US
dc.description.tableofcontentsZürih: Galerie Dadaen_US
dc.description.tableofcontentsZürih Dada'da Ses Şiirlerien_US
dc.description.tableofcontentsZürih Dada Kostümleri, Maskeleri, Bebek ve Kuklalarıen_US
dc.description.tableofcontents"Bugüne Kadarki En Büyük Dada Gösterisi"en_US
dc.description.tableofcontentsZürih Dada Yayınlarıen_US
dc.description.tableofcontentsAlmanya’da Dadaen_US
dc.description.tableofcontentsBerlin: Club Dadaen_US
dc.description.tableofcontentsBerlin'de İlk Dada Etkinliği ve İlk Dada Söylevien_US
dc.description.tableofcontentsBerlin'de İkinci Dada Suaresi ve Dada Manifestosuen_US
dc.description.tableofcontentsBerlin'de Son Dada Performanslarıen_US
dc.description.tableofcontentsİlk Uluslararası Dada Fuarıen_US
dc.description.tableofcontentsBerlin Dada'da Görülen Politik Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsBerlin Dada Yayınlarıen_US
dc.description.tableofcontentsHannover Dadaen_US
dc.description.tableofcontentsKöln Dadaen_US
dc.description.tableofcontentsManifestolaren_US
dc.description.tableofcontentsHugo Ball'ın İlk Dada Manifestosuen_US
dc.description.tableofcontentsDada Manifestosu 1918en_US
dc.description.tableofcontentsAlmanya‟da İlk Dada Dersien_US
dc.description.tableofcontentsKabare Dada‟yı Ziyareten_US
dc.description.tableofcontentsDadacı Manifestoen_US
dc.description.tableofcontentsİlk Uluslararası Dada Fuarı Konuşmasıen_US
dc.description.tableofcontentsParanızı Dada‟ya Yatırın!en_US
dc.description.tableofcontentsDada Hareketinin Nihilist Yönüen_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfielden_US
dc.description.tableofcontentsYaşamıen_US
dc.description.tableofcontentsÇocukluk Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsGençlik Yıllarıen_US
dc.description.tableofcontentsAskerlik Dönemi ve Adını Değiştirmesien_US
dc.description.tableofcontentsMalik Yayınevi ve İlk Politik Yayınlaren_US
dc.description.tableofcontentsAlman Komünist Partisi (KPD) Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsTiyatro Set Tasarımı ve Kostüm Tasarımı Çalışmaları ile İlk Politik Yayınlaren_US
dc.description.tableofcontentsBerlin Dada Hareketinin Sanatına Olan Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsOlgunluk Dönemi ve İlk Sergileren_US
dc.description.tableofcontentsResimli İşçi Dergisi (AIZ) İçin İlk Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSovyetler Birliği'nde Yapmış Olduğu Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAlmanya'dan Prag'a Kaçış ve Prag'daki Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsManés Olayı ve İlk Manés Sergisien_US
dc.description.tableofcontentsParis Sergisi ve Yankılarıen_US
dc.description.tableofcontentsAvrupa'da Faşizm Tehlikesine Karşı Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsİkinci Manés Sergisien_US
dc.description.tableofcontentsİngiltere'de Sürgün Yıllarıen_US
dc.description.tableofcontentsDoğu Almanya'ya Geri Dönüş ve Geç Dönem Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇin Seyahati ve Moskova/ Çin Sergilerien_US
dc.description.tableofcontentsSon Çalışmalar ve Son Sergileren_US
dc.description.tableofcontentsSanat Anlayışıen_US
dc.description.tableofcontentsPolitik Bir Sanatçı Olarak Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsErken Dönem Film Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmalarında Yer Alan Metafor Kullanımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSimgesel Taktiklerien_US
dc.description.tableofcontentsFotomontaj Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKitap Kapağı Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsYaratım Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsNesne Yorumuen_US
dc.description.tableofcontentsİmgesel Stratejileren_US
dc.description.tableofcontentsGamalı Haç İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsKomünizme Özgü İmgeleren_US
dc.description.tableofcontentsTarihsel Alegorileren_US
dc.description.tableofcontentsYumruk İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsİdeolojik Göndermeleren_US
dc.description.tableofcontentsHitler'e Karşı Düzenlenen Fotomontajlaren_US
dc.description.tableofcontentsDiğer Politikacılara Karşı Düzenlenen Fotomontajlaren_US
dc.description.tableofcontentsFaşizm Tehlikesine Karşı Düzenlenen Fotomontajlaren_US
dc.description.tableofcontentsSovyetler Birliği ve Komünist Mücadeleye Yönelik Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Demokrat Parti (SPD) Aleyhine Yaptığı Fotomontajlaren_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsBerlin Dada Kronolojisien_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield'ın Biyografik Kronolojisien_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield‟ın Çalışmalarına Görsel Göstergebilimsel Çözümlemeler: "Üst insan Adolf: Altın Yutup Teneke Konuşuyor"en_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield‟ın Çalışmalarına Görsel Göstergebilimsel Çözümlemeler: “Dönüşüm” (Metamorfoz)en_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield'ın torunu John Heartfield ile Yapılmış Olan Röportajen_US
dc.description.tableofcontentsEckhard Siepmann'ın John Heartfield'ın eşi Gertrud (Fietz) Heartfield ile Yapmış Olduğu Röportajen_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield'ın Seçilmiş Kişisel ve Karma Sergilerien_US
dc.description.tableofcontentsSeçilmiş Kişisel Sergileren_US
dc.description.tableofcontentsSeçilmiş Karma Sergileren_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield Hakkında Yapılmış Olan Film Çalışmalarıen_US
dc.description.tableofcontentsJohn Heartfield Kataloğuen_US
dc.description.tableofcontentsErken Dönem Çalışmaları (1915- 1930)en_US
dc.description.tableofcontentsOlgunluk Dönemi Çalışmaları (1930- 1938)en_US
dc.description.tableofcontentsGeç Dönem Çalışmaları (1938- 1968)en_US
dc.description.tableofcontentsKitap Kapağı Çalışmaları (1915- 1968)en_US
dc.description.tableofcontentsAfiş Çalışmalarıen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBerlin dada hareketien_US
dc.subjectDada hareketien_US
dc.subjectFotomontaj ve politik fotomontaj sanatıen_US
dc.subjectBerlin dada movementen_US
dc.subjectDada movementen_US
dc.subjectJohn Heartfielden_US
dc.subjectPhotomontage and political photomontage arten_US
dc.subject.lccTR685 .J64 2012
dc.subject.lcshPhotomontage.en_US
dc.subject.lcshDadaism.en_US
dc.subject.lcshArts, Modern -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshPolitics in art -- History -- 20th century.en_US
dc.titleJohn Heartfield ve nesne yorumuen_US
dc.title.alternativeJohn Heartfield and object interpretationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4903-5557
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBostancı, Meralen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess