Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halilen_US
dc.contributor.authorKara, Kemalen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-01T07:55:42Z
dc.date.available2016-06-01T07:55:42Z
dc.date.issued2011-09-29
dc.identifier.citationKara, K. (2011). Temel sanat eğitimi ve yeni açılımlar. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/895
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 134-135)en_US
dc.descriptionxvi, 136 leavesen_US
dc.description.abstractBilmek yeterli değildir, uygulamak gerekir, istemek yeterli değildir, eyleme geçmek gerekir. J.W.Goethe Temel sanat eğitiminden ne anladığımızı açıklamaya geçmeden önce: Temel sanat kavramı ve çağdaş düşünce üzerinde duralım. Çağdaş, sözcük anlamıyla aynı çağda, hatta aynı zaman diliminde yaşayan demektir. Ancak bir kavramın salt sözcük anlamından çok fazlasını içerdiğini, zamanla ona pek çok anlamlar yüklendiğini hepimiz biliriz. Çağdaşlık kavramı da sözcük anlamının ötesinde bir anlam taşımaktadır. O halde çağdaşlıktan ne anlıyoruz? Çağ nedir? Çağ deyince insanlık tarihinin belli aşamalarını anlarız. Çok gerilere baktığımız tarihsel gelişim içinde insanoğlunun etkinliğinin geri ve ileri aşamaları olduğunu görürüz. İnsanoğlu yaşam savaşında sürekli yeni buluşlarla çevresini oluşturmuştur, içinde bulunduğu koşullara göre kendi kültürünü yaratmıştır. Bu gelişim sürecinde birbirinden çok farklı kültürler oluşmuştur. Tarih bize bu kültürlerin, birbirlerinden ne denli değişik olursa olsun hepsinin, kimi daha önce kimi daha sonra aynı aşamalardan geçtiğini gösteriyor. Bu çok geniş soluklu gelişmenin tarihte gördüğümüz çeşitli kültürlerin taşıyıcısı olduğunu söyleyebiliriz. Çağımız için teknik çağ, bilgisayar ve endüstri çağı vb. deyimler de kullanıyoruz. Öyleyse günümüzde hangi değerlere temel değer diyebiliriz, genel geçer olarak kabul edebiliriz? Bunu kısaca 2Temel Sanat Eğitimi'ne3 verilen değer diye yanıtlayabiliriz. İnsanın özgürlüğü çağımızın genel geçer değeridir ve insanın yaratıcılığına ve yapıcılığına olan inanç, çağımızın genel geçer inancıdır. Bu açıklamalardan sonra çağdaş düşüncenin ne olduğunu sorabiliriz. Çağdaş düşünce özgür düşüncedir, dogmalara bağlı olmayan ve koşullanmamış olan düşüncedir. Çağdaş düşünce bir konuyu nesnel düzlemde irdeler, eleştirir ve değişik yanlarında ele alarak doğruları açığa çıkarmaya çalışır. Bu nedenle 2Temel Sanat Eğitimini3 de çağdaş düşünceye eleştirel düşünce de diyoruz.en_US
dc.description.abstractKnowing is not enough, should apply, request is not sufficient, action is necessary to. J. W. Goethe We shall touch on the concept of basic art or modem thinking before we start explaining what the basic art education means to us. The word 2contemporary3 by dictionary defınition means anyone who lives in the same age and even in the same period of time as the others, however we ali know that a defıniton includes much more than whan an absolute word means and it is assigned a great number of meanings in the course of time. The concept of modernity bears a meaning beyond its dictionary definition. Therefore what does modernity mean to us? What is the age? When we talk about the age we think of severel stages in the history of humanity. Looking back at the history, we see that the effectiveness of mankind consists of unadvanced and advanced stages. Mankind has constantly built up its enviroment through new discoveries in its battle of life and created its own culture according to the conditions in which they were and in this development process have very different cultures been created. History shows us that no matter how different they are from each other, ali of them have gone through the same stages, some later and some sooner. We can say that this multi-staged develepment is the carrier of various cultures that we observe in history. We use some phrases such as tecnical age, Computer, industry age and ete for our age, therefore what values can we cali basic values in today's world and consider as generally-accepted? We can simply answer it is the value given to basic art education. Human freedom is a generally-accepted value of our age and the faith in human creativity and constructiveness is the generally-accepted value of our age. After these explanations, we may ask what the contemporary thought is. Contemporary thought is the free thought, a way of thinking which is unconditional and free from dogmas. Contemporary thought examines and criticizes any subject on the basis of object plane and tries to reveal the truth, considering it from different angles. For this reason modern thinking is also called critical thinking in basic art education.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Temel ve Görsel Olanın İrdelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Temel Olan ve İnsanın Eğitimien_US
dc.description.tableofcontentsBauhaus’un Sanat Eğitimi Düşüncesien_US
dc.description.tableofcontentsİnsan ve Eğitimindeki Değişmenin Kaçınılmazlığıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Eğitiminde Çevrenin Kaçınılmaz Etkinliğien_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Eğitimin Genel İrdelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Uygulamasında Ele Alınanlaren_US
dc.description.tableofcontentsElemanen_US
dc.description.tableofcontentsNoktaen_US
dc.description.tableofcontentsÇizgien_US
dc.description.tableofcontentsBiçimen_US
dc.description.tableofcontentsLekeen_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsRenklerin Sınıflandırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsRenklerin Birbirlerine Göre Durumlarıen_US
dc.description.tableofcontentsZıt veya Tamamlayıcı Renkleren_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Estetik ve Bütünlüken_US
dc.description.tableofcontentsTek Renk Uyumuen_US
dc.description.tableofcontentsYumuşak Etkili Renk Uyumlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇok Renklilik veya Benzersiz Renkler Uyumuen_US
dc.description.tableofcontentsZıt Renkler ve Tamamlayıcı Renkler Uyumuen_US
dc.description.tableofcontentsDokuen_US
dc.description.tableofcontentsHacimen_US
dc.description.tableofcontentsPrensipleren_US
dc.description.tableofcontentsHareketen_US
dc.description.tableofcontentsRitimen_US
dc.description.tableofcontentsPerspektifen_US
dc.description.tableofcontentsÇizgisel Perspektifen_US
dc.description.tableofcontentsHava Perspektifien_US
dc.description.tableofcontentsDengeen_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Eğitimi Düşüncesi – İnsanın Yaratıcılığında Eğitimdeki Durumun İrdelenmesi - Eski ve Yeni Uygulamalar Arasındaki Farklılıkları Oluşturan Gereklilik Farklılıkları ve Onların Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsTasarımcıen_US
dc.description.tableofcontentsTasarlanan Ürünen_US
dc.description.tableofcontentsTüketicien_US
dc.description.tableofcontentsDış Dünyaen_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Eğitiminde Sanatsal Tasarım ile Nesne Arasındaki Görsel Elemanların Sınıflandırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSanatsal Tasarımın Oluşması ve Çevresiyle Yapacağı Dinamik Etkileren_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Eğitimi ve Sanatsal Tasarımı Algılamayı Bilme Gereğien_US
dc.description.tableofcontentsŞekil Algılaması ve Figür-Fonen_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Eğitimi ve Deneyerek Öğrenmeen_US
dc.description.tableofcontentsBuluş Aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsDüşünce-Deneme Aşamasıen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Yoluyla Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık ve Zekâen_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık ve Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsMeslek Dallarına Göre Gerekli Olan Tasarımlaren_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye ve Avrupa’da Uygulanan Tipik Temel Sanat Programlarıen_US
dc.description.tableofcontentsİtalya’da Temel Eğitimin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsFransa’da Temel Eğitimin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsİngiltere’de Temel Eğitimin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsAlmanya’daki Temel Eğitimin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’deki Temel Eğitimin Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsTemel Sanat Eğitiminin Meslek ve İnsan Eğitimin’de Görülen Özelliklerin Amacına Cevap Verebilme Göreceliklerinin İrdelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccN85 .K37 2011
dc.subject.lcshArt -- Study and teaching.en_US
dc.subject.lcshArt -- Technique.en_US
dc.subject.lcshPainting -- Study and teaching.en_US
dc.subject.lcshPainting -- Technique.en_US
dc.titleTemel sanat eğitimi ve yeni açılımlaren_US
dc.title.alternativeBasic art education and new approachesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKara, Kemalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess