Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGören, Ahmet Kamilen_US
dc.contributor.authorAktan, Berraken_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-01T11:48:51Z
dc.date.available2016-06-01T11:48:51Z
dc.date.issued2012-08-28
dc.identifier.citationAktan, B. (2012). Türk ve Batı resminde müziksel imge çözümlemesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/907
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 186-193)en_US
dc.descriptionxvii, 193 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışma Batı ve Türk resim sanatında müzikle bağı bulunan sanatçıların müziksel duyarlılıklarının sanatlarına nasıl yansıdığının incelenmesine yöneliktir. Sanatçıların sanat anlayışları üzerinden müziksel çözümlemeler yapılmaya çalışılmış; İmgede varolan müzik, sanayçılar ve eserleri üzerinden değerlendirilmiştir. 19.yüzyılla beraber sanat, hem resim hem de müzik alanında köklü değişimleri de beraberinde getirir. İki sanat arasındaki etkileşimin tarihsel sürecini ve birbirlerinden ne denli etkilendiklerini ilk bölümde ele almaya çalıştık. İkinci bölümle beraber bir çok gelişmenin ışığında bilimsel yöntemler de dahil edilerek müzikten resme yansıyanlar incelenmiştir. Resim ile müzik arasındaki bağ ve ressamların görsel yaratı süreçlerinde müziğe olan ilgisi 20.yüzyılda soyut sanatla beraber oldukça güçlenir. Sanatçılar, müzikte duyumsadıkları güçlü etkiden resimde de yaralanmaya giderler. Soyut bir yapıya sahip olan müzik, sanat dalları içinde güçlü etkisini her daim göstermiştir. Soyut sanatla beraber ressamlar müzikten daha verimli bir şekilde yararlanma olanağı bulur. Böylelikle resim sanatındaki soyut anlayış müziği imgede aramada büyük kolaylık sağlar. Müziğe duyarlı ressamların sanat anlayışları içerisinde müziği konumlandırışları büyük farklılıklar taşır. Bu soyur olguyu resim yüzeyine aktarışları her sanatçının kendi sanat anlayışıyla şekillenir. Türk resminde de müziksel anlayış benzerlik göstermekle beraber süreç 1950 sonrasına tekabül eder. Türk sanatçıların resimsel sorunsallarına aradıkları müziksel cevaplar batılı sanatçılar gibi batı müziğinde yoğunlaşır. Buna karşın köklü Türk müziği kültüründen herhangi bir yararlanma görülmemektedir. Türk müziğine, sanat içerisindeki yerine, batı müziğiyle karşılaştırılmasına ve ressamların tutumlarına üçüncü bölümde yer verilmiştir. Sanatçıların müziği sanatlarına ne şekilde dahil ettikleri çalışmamızın dördüncü bölümünde dört ana kategori altında çözümlenmeye çalışılmıştır. Son kategori (müzik nesnesi ele alma) müzikle direk bir bağ kurmamakla beraber, tezin bütünündeki müzik çözümlemesine yardımcı işlevinden dolayı dahil edilmesi çalışmaya büyük fayda sağlamıştır. Diğer üç bölüm ise müziğin görselleştirilmesi ve müziğin etki gücünden resimsel yönde yararlanmaya yönelik çalışmaları içerir. Her sanatçı kendi kategorisinde resim yüzeyinde ya da derinlerde duyumsanan müziğiyle ele alınmıştır. Sonuç bölümüyle beraber ayrı ayrı ele alına sanatçılara genel bir bakış yapılmış, bunula beraber benliğe işleyen müziğin ve yüzeysel etkili müziğin resimdeki rolüne açıklık getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis work is aimed at researching how the musical sensivity of Western and Turkish artists who have connection with music reflects on their paintings. It is attempted to make musical analysis through the art perception of these artists and the music which exists on the image is evaluated via artists and their work. With the 19th century, art has shown a great progress and it brought radical changes in painting and music with it. We tries to tackle how these two art forms interact historycally and how much they get influenced by each other in the first chapter. In the second chapter the reflections from music to paintings are examined by adding the scientific methods in the light of many different developments. The connection between paintig and music, and the interest of painters' progress of visiul creation grow stronger in 20th century with abstract art. Artists seek to benefit from the powerful effect they sense from music in their paintings. Music which has an abstract form has always shown its powerful impact o art forms. With abstract art, painters find the opportunity to benefit from music in more productive ways. Thus the abstract perception on painting makes it easier to search the music in the image. The painters who are sensitive to music variably position this music in their art perception. The way they convey this abstract phenomenon on the surface of a painting takes shape through their own art perception. The musical perception in Turkish paintings shows a similar progress but it starts from 1950's onwards. The musical answers to the pictorical problems that the Turkish painters try to find concentrate on the Western music just like Western artists. In spite of that, no utilization from deep-rooted Turkish music can be found. Turkish music, its place in art, the comparison with Western music and the attitudes of painters towards it are accounted in the third chapter. The way the artists incorporate music in their art is tried to be resolved onder four main categories in the fourth chapter. The last chapter dealing with musical objects- does not exactly correlate with music however it was helpful to add due to the supportive function about musical analysis of the thesis in general. The other three chapters include the studies of visualising music and benefiting from the music's power of impact. Every artist is discussed under their own category and with their surface of painting or the music sensed deep down. With the concluding chapter, the role of the music which penetrates and which superficially effective on paintings is clarified.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsResim ve Müzik Koşutluğuna Tarihsel Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsSes – Renk İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsTürk ve Batı Kültüründe Müzik ve Türk Müziğinin Batı Müziğiyle Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsDoğu Müziğinin Batı Müziği Üzerindeki Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsBatı Müziğini Türk Müziği Üzerindeki Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsSanatçıların Müziğe Gösterdiği İlgien_US
dc.description.tableofcontentsEsin Kaynağı Olarak Müziği Kullanmaen_US
dc.description.tableofcontentsAlexej Jawlenskyen_US
dc.description.tableofcontentsHenri Matisseen_US
dc.description.tableofcontentsPiet Mondrianen_US
dc.description.tableofcontentsMikolajus Ciurlionisen_US
dc.description.tableofcontentsJoan Miroen_US
dc.description.tableofcontentsAdnan Çokeren_US
dc.description.tableofcontentsGünseli Katoen_US
dc.description.tableofcontentsAyşegül Yeşilnilen_US
dc.description.tableofcontentsDoğrudan Doğruya Müziğin Resmini Yapmaen_US
dc.description.tableofcontentsGustave Klimten_US
dc.description.tableofcontentsVassily Kandinskyen_US
dc.description.tableofcontentsLuigi Russoloen_US
dc.description.tableofcontentsAbdurrahman Öztopraken_US
dc.description.tableofcontentsBilge Alkoren_US
dc.description.tableofcontentsTülin Kiperen_US
dc.description.tableofcontentsHabip Aydoğduen_US
dc.description.tableofcontentsHülya Düzenlien_US
dc.description.tableofcontentsGüzin Tangören_US
dc.description.tableofcontentsMüziğin Formlarını Resme Aktarmaen_US
dc.description.tableofcontentsJames Abbott McNeill Whistleren_US
dc.description.tableofcontentsLyonel Feiningeren_US
dc.description.tableofcontentsFrank Kupkaen_US
dc.description.tableofcontentsPaul Kleeen_US
dc.description.tableofcontentsGeorges Braqueen_US
dc.description.tableofcontentsRobert Delaunayen_US
dc.description.tableofcontentsLuigi Veronesien_US
dc.description.tableofcontentsMehmet Mahiren_US
dc.description.tableofcontentsMüzik Nesnesi Ele Almaen_US
dc.description.tableofcontentsGeorges Braqueen_US
dc.description.tableofcontentsHenri Matisseen_US
dc.description.tableofcontentsAdnan Turanien_US
dc.description.tableofcontentsAyşegül Yeşilnilen_US
dc.description.tableofcontentsGüzin Tangören_US
dc.description.tableofcontentsMüzik nesnesi kullanımına sanat tarihi içerisinde Alternatif örneklemeleren_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccND1140 .A38 2012
dc.subject.lcshArts -- Philosophy.en_US
dc.subject.lcshContemporary art -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshMusic -- Philosophy and aesthetics.en_US
dc.subject.lcshPainters -- Turkey -- History and criticism.en_US
dc.subject.lcshPainting -- Philosophy.en_US
dc.subject.lcshPainting, Turkish.en_US
dc.titleTürk ve Batı resminde müziksel imge çözümlemesien_US
dc.title.alternativeMusical image analysis in Turkish and Western arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAktan, Berraken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess