• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Tez Koleksiyonu (Enstitüler / Institutes)
  • Sosyal Bilimleri Enstitüsü / Graduate School for Social Sciences
  • Yüksek Lisans / Master's Programs
  • SBE - Tez Koleksiyonu | Sanat Kuramı ve Eleştiri / Art Theory and Criticism
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Tez Koleksiyonu (Enstitüler / Institutes)
  • Sosyal Bilimleri Enstitüsü / Graduate School for Social Sciences
  • Yüksek Lisans / Master's Programs
  • SBE - Tez Koleksiyonu | Sanat Kuramı ve Eleştiri / Art Theory and Criticism
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marcel Duchamp’ın yapıtlarına çözümleyici bir katalog çalışması

Thumbnail
Göster/Aç
MasterThesis (10.71Mb)
Tarih
2012-06-14
Yazar
Erenus, Özlem Kalkan
Metadata
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu tezin temel amacı, Marcel Duchamp'ın yapıtlar bütününün tek ve sürekli bir yapı içinde oluşumunu değerlendirmektir. Öncelikle yapıtları ve yaşamöyküsü bağlamında, Marcel Duchamp'ın zihinsel oluşumunu belirleyen evreler, etki kaynaklarıyla birlikte incelenmiştir. Sonraki bölümde yapıtları çözümlenerek, Marcel Duchamp'ın düşünsel yapısı sunulmuştur. İzleyen bölümde Duchamp'ın Dada ve Sürrealizm ile ilişkisi değerlendirilmiştir. Son olarak, tam bir gizlilik içinde yürütülen ve ancak ölümünden sonra sergilenen son büyük yapıtı incelenmiştir ve Marcel Duchamp'ın Yirminci Yüzyıl'ın en radikal estetik anlayışını getiren sanatçı olarak sunulması amaçlanmıştır.
 
The main aim of this thesis is to interprete the constitution of Marcel Duchamp's corpus as a structure of single continuum. Primarily, in the context of his works and biography, the phases defining Marcel Duchamp's intellectual formation, along with the influencing sources have been examined. In next part, by analyzing his works, Marcel Duchamp's cogitative structure has been presented. In sequent part Duchamp's relationship with Dada and Surrealism has been interpreted. Consequently, his last major work, which was carried out in complete secrecy and was exhibited only after his death, has been examined and to represent Marcel Duchamp as the developer of twentieth century's most radical aesthetic conception has been aimed.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11729/919
Collections
  • SBE - Tez Koleksiyonu | Sanat Kuramı ve Eleştiri / Art Theory and Criticism [73]

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV