Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİslimyeli, Balkan Nacien_US
dc.contributor.authorSungurlar, Işıken_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-06-09T06:47:24Z
dc.date.available2016-06-09T06:47:24Z
dc.date.issued2013-05-31
dc.identifier.citationSungurlar, I. (2013). Bir arketip olarak gölge. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/975
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 154-158)en_US
dc.descriptionxv, 156 leavesen_US
dc.description.abstractAraştırmamın temeli, gölgenin sanatsal anlamda kazandığı önem ve kullanım şekli ile insan psikolojisi üzerinde yarattığı etkileri incelemektir. İlk bölümde gölgenin genel tanımı, eski inanışlarda hangi kavramlar ile karşımıza çıktığı üzerinde durulmuştur. Ruh ile gölgenin aynı sayıldığı toplulukların bu kavramları nasıl adlandırdığı incelenirken insana ve dünyaya düalist bir bakış açısıyla yaklaşılmıştır. Bu düalite Platon ve İbn-i Arabi ile desteklenmiş, yansıma ve gölge olarak dünya düşüncesi iki düşünür etrafında irdelenmiştir. İkinci bölümde gölge kavramına psikoloji açısından bakılmış, Sigmund Freud'un rüyalara verdiği önem gölgesel anlamda araştırılmıştır. Carl Gustav Jung'un arketipleri incelenmiş ve gölge arketipi üzerinde durulmuştur. Bilinçaltı ve kolektif bilinçdışı kavramları Jung'un gölge arketipi üzerinden irdelenerek sunulmuştur. Üçüncü bölümde sanat üzerinden incelediğimiz gölgenin resmin başlangıcına kadar uzanan serüveni araştırılırken Plinius'un mitinden destek alınmıştır. Eskiçağ, Ortaçağ, Gotik, Rönesans ve Barok dönemlerinde gölgenin kullanımına örneklerle bakılmış, Caravaggio, Rembrandt ve George de La Tour üzerinde durulmuştur. Doğal gölge kullanımı Bosch ve Bruegel bağlamında incelenmiş, gölgenin sembolik kullanımı Carducho ve Poussin üzerinden irdelenmiştir. Gölgenin, kişiliğin su yüzüne çıkartılmayan yönüne Komar ve Melamid resmi doğrultusunda vurgu yapılmıştır. Metafizik resim ve Giorgio De Chirico'nun resimlerindeki gölgenin gizemli hali incelenirken, Salvador Dali ve René Magritte'in eserleri Sigmund Freud ve Michel Foucault düşünceleri ışığında irdelenmiştir. Gölgenin kurgusal yorumlanması kısa örnekler ile incelenmiş ve sinemada kullanımı Alman Dışavurumculuğu ile açıklanmıştır. Gölge oyununun kısa bir tarihsel geçmişine değinilirken, sanatçılar tarafından farklı yorumlanması incelenmiştir. Türk Resim Sanatı'nda gölge kullanımı Adnan Çoker, Balkan Naci İslimyeli ve İnci Eviner üzerinden örneklerle incelenmiş ve araştırma sonlandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe basis of my researchis to examine the importance and usage of shadow in art and its effects on human psychology. The first chapter emphasizes the definition of shadow and in which concept we come across it in ancient beliefs. The usage of this concept by communities which equate shadow with soul is studied through a dualistic perspective. This duality is supplemented with Platon and Ibn 'Arabi;the idea of world as reflection and shadow is discussed around these two philosophers. In the second chapter, shadow is maintained in terms of psychology, the importance of dreams for Sigmund Freud is examined in relation with shadow. Carl Gustav Jung's archetypes are discussed- especially the shadow archetype. Subconscious and the collective unconscious concepts are introduced through this archetype. In the third chapter the long background of shadow dating back to the origin of painting is examined by reffering to the myth of Pliny the Elder. Ancient, Medieval, Gothic, Renaissance and Baroque Periods are cared for examples of the use of shadow, focusing on Caravaggio, Rembrandt, George de La Tour. Bosch and Bruegel are examined in the context of using natural shade, symbolic use of shadow by Poussin and Carducho is discussed. Through Komar and Melamid's art, the relation between shadow and hidden features of personalities is emphasized. Metaphysical painting and mysterious shadows in Giorgio De Chirico's paintingsare studied,Salvador Dali's and René Magritte's works are discussed in the light of Sigmund Freud's and Michel Foucault's ideas. Constructive interpretation of the shadowis analyzedby giving brief examples and its use in cinema is described by German Expressionism. The iv history of shadow puppet theatre is touched upon, by studying its varied practices of artists. The dissertation ends after presentation of the use ofshadow in Turkish painting through the works of Adnan Coker, Balkan Naci İslimyeli and Inci Eviner.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsGölgenin Genel Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsRuhun Gölge Olarak Yorumu ve Ruh Kavramına Genel Bir Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsEski Yunan ve Roma’da Ruh Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsİlkel İnsanlarda Ruh Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsBir Anlam Karmaşası “Ruh” ve “Gölge”en_US
dc.description.tableofcontentsGölge, yansıma ve imgenin bireyin kendisi olarak kabulüen_US
dc.description.tableofcontentsŞamanizm’ de Ruh Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan ve Dünyaya Düalist Bir Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsBireyin İkizi Anlayışı ve İki Ayrı Varlık Olarak Kabulüen_US
dc.description.tableofcontentsÖlüm Sonrası Ruhun Yaşamıen_US
dc.description.tableofcontentsGerçek ve Yansıma Olarak Dünya Düşüncesien_US
dc.description.tableofcontentsPlaton “İdealar Dünyası” ve “Mağara Miti”en_US
dc.description.tableofcontentsİbni- Arabi ve Tanrı’nın İşareti Olan Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojide Gölge Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsSigmund Freud “ Gölge Yorumu Olarak Rüya”en_US
dc.description.tableofcontentsCarl Gustav Jungen_US
dc.description.tableofcontentsArketip ve Kolektif Bilinçdışıen_US
dc.description.tableofcontentsBenliken_US
dc.description.tableofcontentsPersonaen_US
dc.description.tableofcontentsGölgeen_US
dc.description.tableofcontentsAnima ve Animusen_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Gölge Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsGölge ve Ayna Evresi Işığında Narkissos İncelemesi ve Resmin Kökeni Tasvirien_US
dc.description.tableofcontentsEskiçağ ve Antikçağ Sanatında Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsOrtaçağ Sanatında Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsGotik Sanatında Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsRönesans Döneminde Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsDoğal Gölge Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsHieronymus Boschen_US
dc.description.tableofcontentsBrugelen_US
dc.description.tableofcontentsBarok Sanatta Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsGölge ve Işığın Ustalarıen_US
dc.description.tableofcontentsCaravaggioen_US
dc.description.tableofcontentsRembrandten_US
dc.description.tableofcontentsGeorge de La Touren_US
dc.description.tableofcontentsGölgenin Sembolik Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsŞeytanileştirilmiş Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsMetafizik Resim ve Giorgio de Chiricoen_US
dc.description.tableofcontentsSürrealizmen_US
dc.description.tableofcontentsSalvador Dalien_US
dc.description.tableofcontentsRené Magritteen_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Gölgenin Farklı Yorumlarıen_US
dc.description.tableofcontentsPablo Picassoen_US
dc.description.tableofcontentsChristian Boltanskien_US
dc.description.tableofcontentsAndy Warholen_US
dc.description.tableofcontentsLoriot ve Méliaen_US
dc.description.tableofcontents“Camera Obscura” ve Fotoğrafta Gölgeen_US
dc.description.tableofcontentsSinemada Gölge Kullanımına Örnek: Alman Dışavurumculuğuen_US
dc.description.tableofcontentsGölge Oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsAsya’da Gölge Oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsAvrupa’da Gölge Oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsTürk Gölge Oyunuen_US
dc.description.tableofcontentsGölge Oyununun Sanatçılar Tarafından Yorumlanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsLotte Reingineren_US
dc.description.tableofcontentsWilliam Kentridgeen_US
dc.description.tableofcontentsKara Walkeren_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sanatında Gölge Kullanımı Açısından Adnan Çoker, Balkan Naci İslimyeli ve İnci Eviner İncelemesien_US
dc.description.tableofcontentsAdnan Çokeren_US
dc.description.tableofcontentsİnci Evineren_US
dc.description.tableofcontentsBalkan Naci İslimyelien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectArketipen_US
dc.subjectBilinçaltıen_US
dc.subjectGölgeen_US
dc.subjectRüyaen_US
dc.subjectArchetypeen_US
dc.subjectDreamen_US
dc.subjectShadowen_US
dc.subjectSubconsciousen_US
dc.subject.lccNX650.S55 .S86 2013
dc.subject.lcshShades and shadows in art.en_US
dc.subject.lcshArchetype (Psychology)en_US
dc.titleBir arketip olarak gölgeen_US
dc.title.alternativeShadow as an archetypeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSungurlar, Işıken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess