Show simple item record

dc.contributor.advisorFerman, Muraten_US
dc.contributor.authorPolat, Selçuken_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-01T10:24:30Z
dc.date.available2016-08-01T10:24:30Z
dc.date.issued2015-01-28
dc.identifier.citationSelçuk P., (2015). Factors affecting understanding and applications of branded housing project marketing around the İstanbul metropolitan area. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1055
dc.descriptionText in English; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 125-136)en_US
dc.descriptionxiv, 169 leavesen_US
dc.description.abstractMarketing is a very important issue to corporate success in today’s competitive business environment. Company’s growth and success can be strongly influenced by marketing practices. Developing marketing strategies can provide significant advantages for companies over their competitors. The aim of this study is to investigate the critical factors affecting understanding and applications of ‘branded housing project marketing’ around the Istanbul metropolitan area. Branding and market positioning depend on fulfillment of certain conditions and key criterion.It is known that the following criterion- structure of companies, quality of the product, professional services, marketing and communications perspectives- both constitute important process and leverage to increase the perceived value of a product or a company in the market. It is crucial for companies to build a solid brand in today's highly-competitive markets to benefit from the brand-related advantages such as, creating overall differentiation providing costumer encouragement and maintaining overall image of high quality. Nowadays, construction companies which build branded housing projects have already established themselves as prime actors of one of the leading and most dynamic sectors of the Turkish economy.It is an observed fact that the brand- related activities are becoming of a more strategic parameter in construction industry. In relation to this fact, each and every housing project aim to be related with a unique identity and brand image. Especially in residential real estate sector, due to the high economic values involved, marketing and sales activities are classified as crucial elements of corporate conduct.en_US
dc.description.abstractPazarlama günümüzün rekabetçi ortamında başarı için çok önemli bir konudur. Güçlü bir pazarlama uygulamasının şirketin büyümesinde ve başarısında etkisi oldukça büyüktür. Pazarlama stratejileri geliştirilmesi rakipler karşısında şirketler için önemli avantajlar sağlıyabilir.Bu çalışmanın amacı İstanbul ve çevresinde faaliyet gösteren markalı konut projesi yapan inşaat firmaların pazarlama anlayış ve uygulamalarını etkileyen faktörleri araştırmaktır. Markalaşma ve pazar konumlandırma belirli koşul ve kriterlerin yerine getirilmesine bağlıdır.Şirketlerin yapısı, ürün kalitesi, profesyonel hizmetler, pazarlama ve iletişim perspektifleri pazarda bir ürün veya şirketin algılanan değerini arttırmak için önemli bir süreç teşkil etmektedirler. Farkındalık yaratmak , pozitif kaliteli görüntü, müşteri sadakati ve cesareti yaratmak gibi marka ile ilgili avantajlardan yararlanmak için bugünün ekonomisinde bir marka oluşturmak çok önemlidir. Günümüzde markalı konut proje yapan inşaat firmaları büyük bir sektör oluşturmaktadır. Marka ile ilgili faaliyetler inşaat sektöründe yoğun bir biçimde gözlenmektedir. Buna bağlı olarak, her konut projesinin kendi kimliği ve marka imajı olmalıdır.Özellikle konut sektörü gibi yüksek ekonomik değere sahip iş alanlarında, pazarlama ve satış faaliyetleri kendine has özellikler göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectUrban housingen_US
dc.subjectHousing marketingen_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectBrand creatingen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.subjectConstruction enterprisesen_US
dc.subjectConstruction projectsen_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectKentsel konuten_US
dc.subjectKonut pazarlamasıen_US
dc.subjectMarka imajıen_US
dc.subjectMarka yaratmaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama yöntemlerien_US
dc.subjectİnşaat işletmelerien_US
dc.subjectİnşaat projelerien_US
dc.subject.lccHD1390.3.T87 P65 2015
dc.subject.lcshBranding (Marketing)en_US
dc.subject.lcshHouse selling -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshHouse selling -- Turkey -- Istanbulen_US
dc.subject.lcshConstruction industry -- Turkey -- Case Studies.en_US
dc.subject.lcshPublic housing -- Turkey.en_US
dc.titleFactors affecting understanding and applications of branded housing project marketing around the İstanbul metropolitan areaen_US
dc.title.alternativeİstanbul ve çevresinde markalı konut projesi üreten inşaat firmalarının pazarlama anlayış ve uygulamalarını etkileyen faktörleren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çağdaş İşletme Yönetimi Doktora Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryBelirsizen_US
dc.contributor.institutionauthorPolat, Selçuk


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record