Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halilen_US
dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emreen_US
dc.contributor.authorMengeş, Ferahien_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-03T12:36:50Z
dc.date.available2016-08-03T12:36:50Z
dc.date.issued2015-05-14
dc.identifier.citationMengeş, F. (2015). Sanat yapıtının farklı mekanlarda anlam problematiği. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1080
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 105-107)en_US
dc.descriptionxii, 108 leavesen_US
dc.description.abstractTarih boyunca, sanat ve mekan arasındaki ilişki sürekli değişim gösterir. Nadire kabineleri, değerli nesnelerin biriktirilip gösterildiği mekansal düzenlemelerin ilk örnekleridir. Tarihsel aşamalar boyunca gelişen ve büyüyen kabineler, müzelere dönüşmeye başlar. Kabinelerdeki akıldışı ve hayal gücüyle oluşturulan düzen, müzelerde yerini akılcı, bilimsel ve tarihsel disiplinlere bırakır.Nesnelerin teşhir edildikleri mekanlarla olan bağları, tarihsel süreci kapsayan gelişmelere paralel olarak,değişim göstermiştir. Sosyo-ekonomik ve kültürel politikaların kuşattığı sistemin etkisi sonucu dönüşen sanat, daima özgürlük arayışı içinde olmuştur. Sanatçıysa, yeni anlatım biçimleri ve deneyimlerle, sistemin yönlendiriciliği ve tahakkümleri karşısında yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractArt and venue has always had an evolving relationship in the course of history.Cabinet of curiosities,where valuable objects were stored and displayed, are the first examples of spatial arrangements. In time, Kunstkabinetts turned into museums as they thrived and grew in size. Curated by imagination, the extraordinary layouts of Kunstkabinetts transformed into rational, scientific and historical disciplines. Objects' ties to the place of exhibition underwent changes in parallel to the changes in historical processes. Surrounded by socio-economic and cultural policies, art is in constant search of liberty. Artists on the other hand, stand up to the dominance and inducement of the system through new ways of expression and experiences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectMüzeen_US
dc.subjectKoleksiyonen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSanatın özerkliğien_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectAutonomy of arten_US
dc.subjectCollectionen_US
dc.subjectMuseumen_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subject.lccBH301.S65 M46 2015
dc.subject.lcshSpace (Art) -- Criticism and interpretation.en_US
dc.subject.lcshArt museums.en_US
dc.subject.lcshArt collections.en_US
dc.subject.lcshAutonomy.en_US
dc.titleSanat yapıtının farklı mekanlarda anlam problematiğien_US
dc.title.alternativeProblematic meaning of art in different placesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMengeş, Ferahien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess