Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halilen_US
dc.contributor.authorErel, Gökçeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-03T13:19:23Z
dc.date.available2016-08-03T13:19:23Z
dc.date.issued2015-12-23
dc.identifier.citationErel, G. (2015). Sanatta kolektivite ve eylemselliğin estetiği. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1082
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 138-142)en_US
dc.descriptionviii, 143 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışma sanatın kolektiviteyle ilişkisi bağlamında eylemsel pratiklerin estetik olduğu önermesini ileri sürmektedir. Bu çalışma, önermesini avangard olgusunun sanat-hayat ilişkisi bağlamından hareketle, sanatın bir deneyim yaratma aracı olarak siyasal olduğuna, eylemsel oluşun da siyasal vurgusu yanında kolektif bir deneyim yaratma yoluyla yeni hayat olanakları ortaya koymakla estetik olduğuna dayandırmaktadır. Çalışma özellikle 2000’li yıllarda sıklıkla görülmeye başlanan neoliberal politikalara karşı, kamusal alanı kullanma saikiyle düzenlenen sivil itaatsizlik eylemlerinin, estetik ile ilişkisini kuramsal bir temel üzerine yerleştirmeye odaklanmıştır. Çalışmanın çerçevesini Terry Eagleton, Jacques Ranciére, Gilles Deleuze, Felix Guattari gibi düşünürlerin kuramsal önerileri ve sensorium, rhizome, minörite-majorite ve çokluk gibi kavramları oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study argues that actual practices are esthetics within the context of the relationship between art and collectivity. It suggests that within the art and life relationship there is an avant-garde fact that art creates experience, therefore is political and its very existence accentuates a political emphasis that creates a collective experience that produces many new life opportunities that are based on aesthetics. The work especially emphasizes the counter neoliberal politics that are frequently observed in the 2000’s, in civil obedience movements for the demand of public space, focuses on basing its concept on its relationship with aesthetics. The frame of the study is based on the likes of Terry Eagleton Jacques Ranciére, Gilles deleuze, Felix Guattari, conceptual suggestions of these philisophers based on sensorium, rhizome, singularity and amplitude.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsSanatta Kolektif Eylem Biçimlerien_US
dc.description.tableofcontentsSanat ve Kolektiviteen_US
dc.description.tableofcontentsAvangard Olgusu: Sanat ve Hayaten_US
dc.description.tableofcontentsBir Özerkleşme Deneyimien_US
dc.description.tableofcontentsÖzerkliğin Esareti: Estetik ve Tahakkümen_US
dc.description.tableofcontentsSanatın Politik ve Yıkıcı Öncülü: Avangarden_US
dc.description.tableofcontentsAvangard’ın Ardından: Sanat ve Hayaten_US
dc.description.tableofcontentsPsikocoğrafya ve Sitüasyonist Enternasyonelen_US
dc.description.tableofcontentsSüreç ve Akış: Fluxusen_US
dc.description.tableofcontentsEylemselliğin Estetiğien_US
dc.description.tableofcontentsYeni Bir Estetiğe Doğru: Eylemselliğin Estetiğien_US
dc.description.tableofcontentsRanciere ve Sensoryumen_US
dc.description.tableofcontentsDeleuze&Guattari’de Sanat, Minorite ve Çokluken_US
dc.description.tableofcontentsBir Eylem Alan Olarak Kent ve Rhizomeen_US
dc.description.tableofcontentsSanat, Demokrasi ve Yeni Direniş Biçimlerien_US
dc.description.tableofcontentsOccupy Hareketi ve Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsİşgaller, Sivil İtaatsizlik ve Yeni Demokrasien_US
dc.description.tableofcontentsKüreselleşme ve Yeni Direniş Biçimi Olarak Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsKamusallığın Yeniden Tanımlanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsYeni Tip Kamusal Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAvangarden_US
dc.subjectEylemselliken_US
dc.subjectKamusal sanaten_US
dc.subjectKolektiviteen_US
dc.subjectActual practicesen_US
dc.subjectAvant-gardeen_US
dc.subjectCollectivityen_US
dc.subjectPublic arten_US
dc.subjectSensoriumen_US
dc.subject.lccN8236.P5 E74 2015
dc.subject.lcshPolitics in art.en_US
dc.subject.lcshPublic art.en_US
dc.subject.lcshEnvironment (Art)en_US
dc.subject.lcshArtistic collaboration -- 21th Century.en_US
dc.subject.lcshCollective.en_US
dc.subject.lcshAvant-garde.en_US
dc.subject.lcshArt Aesthetics.en_US
dc.subject.lcshCivil disobedience in art.en_US
dc.subject.lcshArt -- History and criticism.en_US
dc.titleSanatta kolektivite ve eylemselliğin estetiğien_US
dc.title.alternativeCollectivity and the aesthetics of actuality in arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErel, Gökçeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess