Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖz Pektaş, Haticeen_US
dc.contributor.advisorArslan, Doğanen_US
dc.contributor.authorDöneray, Işılen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-04T13:57:30Z
dc.date.available2016-08-04T13:57:30Z
dc.date.issued2016-05-18
dc.identifier.citationDöneray, I. (2016). Ülkemizdeki 4-5 yaş grubu çocuklara yönelik okuma ağacı kitapları tasarımı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1092
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 123-125)en_US
dc.descriptionviii, 126 leavesen_US
dc.description.abstractGünümüz iletişim çağında, çocukların öğrendiklerini tekrar eden ve (onları) edilgen bir konuma düşüren geleneksel eğitim anlayışının yapısı değişmektedir. Eğitim, cinsiyet, ırk, dil, din ve yaşam koşulları eşitsizliğinin dünyada hızla arttığı bu günlerde okuma yazmayı yeni öğrenen öğrencilerin evrensel değerlerden uzak kalmayacakları ama kendi toplumlarının sosyal-ekonomik ve kültürel değerleriyle de bir bağ kurabilecekleri nitelikli kitaplara ihtiyaçları somut bir gerçeklik olarak karşımızda Bu çalışmada; Oxford Reading Tree (Oxford Okuma Ağacı) “Biff, Chip and Kipper Classical Stories” adlı klasik hikaye seti, tasarım bakımdan incelenip, doğru ve yanlışlarının tespiti yapılmıştır. Bu doğru ve yanlışlar tasarım problemleri ve iyileştirilmesi bakımdan tanımlanmış olup, bu yolla seri kitap tasarımı yapılırken etkili bir çalışma modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Karakter yaratma, hikaye oluşturma ve yazım aşamasından itibaren farklı disiplinlerden kişilerin ancak ortak çalışmalarıyla daha etkili bir çalışma modelin yaratılabileceği gösterilmeye çalışılmıştır. Türkçe Okuma Ağacı Kitaplarının 4-5 yaş grubuna göre tasarım ve görsel bakımdan incelenmesi 1) Metin Tasarımı, 2) Görsel Öğelerin Tasarımı, 3) Kapak Tasarımı, 4) Üretime Yönelik Dış Yapı Özellikleri aynı Oxford Okuma Ağacı modeli incelemesindeki gibi yapılmıştır. Bu çalışmada, Türkçe Okuma Ağacı 4-5 yaş grubu, Seviye 1-2-3’e göre toplam 16 kitap tasarlanmış ve incelenmiştir. Ülkemizde okul öncesi çocuklar için henüz okumayı öğrenmede metodolojisi olan bir Türkçe Okuma Ağacı kitapları bulunmamaktadır. Bu nedenle tez çalışmasının amacı, görsel iletişim açısından nitelikli Türkçe Okuma Ağacı tasarımı üzerine araştırma ve uygulama çalışmasıyla, ülkemiz için bir model oluşturabilmektir.en_US
dc.description.abstractIn our age of communication, forms of traditional educational concepts and systems, which hold the child in a repetitive and passive position, are constantly changing. It is an indisputable fact that children who are beginners in learning to read and write need high standard books, books that will keep them within the scope of universal values, while encouraging them to form bonds with the socio-economic and cultural values of their societies. This dissertation aims to examine a classical set of stories titled Oxford Reading Tree “Biff, Chip and Kipper Classical Stories,” inspect its layout, bring out its pros and cons that are determined by design problems and their improvement. Another aim is to set up an efficient study model in designing scheme books. I have tried to show that an efficient study model can only be developed by the collective efforts of specialists from diverse disciplines in all stages, starting with the characters of the story, the formation and composition of the narrative. The examination of Turkish Reading Tree Books for 4-5 years olds through design and visualization norms is carried out much like the way it was done for Oxford Reading Tree, with the following criteria: 1) Text Design, 2) Devising Visual Elements, 3) Cover Design, 4) Outer Structure Features aimed at Production. In this study, a total of 16 books from the Turkish Reading Tree for 4-5 years old groups, stage 1-2-3, were designed and examined. It is our firm belief that in our country, there is a need for Turkish Reading Tree books with a methodology for pre-school children. This study claims to devise a model for Turkish pre-school children, by studying and implementing the design of a Turkish Reading Tree, with an emphasis on visual communication.en_US
dc.description.tableofcontentsOKUL ÖNCESİ ÇOCUK KİTAPLARIen_US
dc.description.tableofcontentsResimli Kitaplar (Picturebooks) Resimli Hikaye Kitapları (Picture Story Books)en_US
dc.description.tableofcontentsOxford Okuma Ağacı (Oxford Reading Tree)en_US
dc.description.tableofcontentsTürkçe Okuma Ağacı Kitaplarının Hedef Kitlesien_US
dc.description.tableofcontentsOxford Okuma Ağacı Kitaplarının Yaş Grubu, Kitap Renk Kodu ve Seviye Grubuna göre Grafik Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsTürkçe Okuma Ağacı Kitaplarının Yaş Grubu, Kitap Renk Kodu ve Seviye Grubuna göre Grafik Şemasıen_US
dc.description.tableofcontentsOxford Okuma Ağacı Kitaplarında Bulunan Ana Karakterleren_US
dc.description.tableofcontentsTürkçe Okuma Ağacı Kitaplarında Bulunan Ana Karakterler ve Analizlerien_US
dc.description.tableofcontentsOXFORD OKUMAAĞACI KİTAPLARININ 4-5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA GÖRE TASARIM ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.description.tableofcontentsMetin Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Öğelerin Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKapak Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsÜretime Yönelik Dış Yapı Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsTÜRKÇE OKUMAAĞACI KİTAPLARININ 4-5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA GÖRE TASARIM ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.description.tableofcontentsMetin Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Öğelerin Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKapak Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsÜretime Yönelik Dış Yapı Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsTÜRKÇE OKUMAAĞACI KİTAPLARININ TASARIMI VE UYGULAMA ÖRNEKLERİen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKitap tasarımıen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectOkuma ağacıen_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectBook designen_US
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.subjectReading tree booksen_US
dc.subjectTypographyen_US
dc.subject.lccZ286.C48 D66 2016
dc.subject.lcshChildren's literature -- Case Studies.en_US
dc.subject.lcshBook design -- Juvenile literature.en_US
dc.subject.lcshVisual communication -- Case Studies.en_US
dc.subject.lcshGraphic arts -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshTypography.en_US
dc.titleÜlkemizdeki 4-5 yaş grubu çocuklara yönelik okuma ağacı kitapları tasarımıen_US
dc.title.alternativeDesigning reading tree books for 4-5 years old children in our countryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDöneray, Işılen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess