Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖz Pektaş, Haticeen_US
dc.contributor.authorAşkın, Onuren_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2016-08-11T20:16:11Z
dc.date.available2016-08-11T20:16:11Z
dc.date.issued2016-05-16
dc.identifier.citationAşkın, O. (2016). Okul öncesi eğitimde dijital çocuk kitabı uygulamalarının görsel iletişim sorunları ve uygulama önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1118
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 125-127)en_US
dc.descriptionxi, 128 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, dijital çocuk kitabı uygulamalarını okul öncesi eğitim sistemlerine uygulayarak eğitim materyali haline gelmelerini sağlamaktır. Kütüphanelerde basılı olarak bulunan çocuk kitaplarının dijital arşivlere aktarılmasıyla başlayan süreçte dijital çocuk kitabı uygulamalarının tarihi, özellikleri, erişilebilirliği incelerek basılı kitap formundan dijital uygulamalara geçiş süreci araştırılmıştır. Okul öncesi eğitimde kullanılan Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Tools of the Mind eğitim sistemlerinin dijital çocuk kitabı uygulamalarıyla ses, resim, yazı, animasyon ve interaktif özellikleri incelenerek ortak noktaları belirlenmiştir. Dijital çocuk kitabı uygulamaları, okul öncesi dönemde çocukların bedensel, motor, sosyal, duygusal, zihinsel ve dil gelişimine destek sağlamaktadır. Deneyerek öğrenmenin temel olarak alındığı eğitim sistemleri çocuk kitabı uygulamalarıyla çocuğun eğitim sürecine dahil edilebilmektedir. Seçilen örnekle dijital çocuk kitabı uygulamaları boyut, tipografi, illüstrasyon, renk kullanımı, etkileşim özellikleri ve yönlendirme grafikleri gibi görsel iletişim tasarımı unsurları açısından incelenmiştir. Değerlendirme sonucunda ortaya çıkan verilerden yola çıkarak uygulama önerisi sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to implement the digital children's book applications into the education systems and make them an educational material. During the process, which started by the transfer of the printed children books in the libraries to digital archives, the history, features and accessibility of the digital children's book applications were examined and the transition process from the book form to digital applications was investigated. Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Tools of the Mind educational systems used in the preschool education were compared with the digital children's books in terms of sound, picture, writing, animation and interactive properties and their common points have been identified. Digital children's book applications provide support to the physical, motor, social, emotional, mental and language development of children in the preschool period. The educational systems based on learning by experience can include the children in the education process through children's book applications. Digital children's book applications were investigated in terms of visual communication design elements such as size, typography, illustrator, use of color, interactivity and navigation graphics with the chosen sample. Application recommendations were presented based on the data arising from the evaluation results.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitabı Uygulamlarının Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Kitap Yayıncılığıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Dünyada Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Türkiye’de Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Erişebilirliğien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kütüphanelerien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk ve Resimli Kitap Uygulamaları İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk ve Dijital Kitap Kullanımı İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Eğitimde Dijital Çocuk Kitabı Uygulamalarının Önemien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitabı Uygulamaları ve Yaygın Eğitim Felsefelerien_US
dc.description.tableofcontents3-6 Yaş Grubu Çocuk Gelişim Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsPsikomotor Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsDil Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsKavram Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal ve Duygusal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsÖzbakım Becerilerien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Görsel İletişim Açısından Tasarımı Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının Dış Yapı (Biçimsel) Ölçütlerien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitapları Uygulamalarında Boyuten_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitaplarının İç Yapı (İçeriksel) Ölçütleren_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitapları Uygulamalarında Yazıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitapları Uygulamalarında Resimleme Özellikleri ve Renk Kulanımıen_US
dc.description.tableofcontentsDijital Çocuk Kitapları Uygulamalarında Etkileşim Özellikler ve Yönlendirme Grafiklerien_US
dc.description.tableofcontentsDijital Kitapların Görsel İletişim Tasarımı Sorunlarıen_US
dc.description.tableofcontentsEfe Misafirlikte Dijital Çocuk Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsBir Kar Masalı Dijital Çocuk Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsAyı Kim Çaldı Dijital Çocuk Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsNighty Night Dijital Çocuk Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsYa Turarsa Dijital Çocuk Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontentsTiti Dijital Çocuk Kitabı Uygulamasıen_US
dc.description.tableofcontents‘‘Deniz Kahramanı’’ Dijital Çocuk Kitabı Uygulama Önerisien_US
dc.description.tableofcontents‘‘Deniz Kahramanı’’ Dijital Çocuk Kitabı Uygulaması Boyutlarıen_US
dc.description.tableofcontents‘‘Deniz Kahramanı’’ Dijital Çocuk Kitabı Uygulaması Özellikleri ve Yönlendirme İkon Tasarımlarıen_US
dc.description.tableofcontents‘‘Deniz Kahramanı’’ Dijital Çocuk Kitabı Uygulaması için Tasarlanan Karakter ve Objeleren_US
dc.description.tableofcontentsHikayeen_US
dc.description.tableofcontentsKarakteren_US
dc.description.tableofcontentsSahneleren_US
dc.description.tableofcontentsObjeleren_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject.lccNC660.A85 2016
dc.subject.lcshCommunication in design -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshGraphic arts -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshBook design -- Juvenile literature -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshElectronic books -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshElectronic books -- Design.en_US
dc.subject.lcshVisual communication -- Case Studies.en_US
dc.subject.lcshElementary school teaching.en_US
dc.subject.lcshEducation, Elementary.en_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde dijital çocuk kitabı uygulamalarının görsel iletişim sorunları ve uygulama önerisien_US
dc.title.alternativeVisual communication problems of digital children's book applications in preschool education and application recommendationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1928-474X
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAşkın, Onuren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess