Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorParkan, Uğur Mutluen_US
dc.contributor.authorŞenkan, Edaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2017-03-16T12:08:53Z
dc.date.available2017-03-16T12:08:53Z
dc.date.issued2017-01-18
dc.identifier.citationŞenkan, E. (2017). Beden kullanımı ve performans sanatı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1205
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 115-118)en_US
dc.descriptionix 117 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışma İlkel Kabilelerin ayinlerinde yapılan danslar temelinde ele alınarak modern zamanlara gelinen süreçte Performans ve Beden Sanatı bağlamında eylemselliğin sanat olduğu görüşünü ileri sürmektedir. Çalışma, geleneksel sanat estetiğine karşı gelerek sanatın avangard önermesiyle hayat sanat sınırını ortadan kaldıran yaklaşımlar ışığında sanatsal pratiklerde bedenin doğrudan malzeme olarak kullanılmasıyla gerçekleştirilen eylemsel odaklı oluşumlara dayanmaktadır. Çalışma sürecince bedenin sahibi kim sorunsalının cevabı aranarak bedenin bir başkaldırı aracı olarak kullanılması yoluyla gerçekleştirilen Performans Sanatının nitelikleri incelenmiştir. Çalışmanın kuramsal çerçevesini Michel Foucault ve Pierre Bourdieu düşünürlerinin biyo-iktidar, panoptikon ve habitus gibi kavramları oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study has been conducted on ritualistic dance performances beginning with primitive tribes to modern ages in context with Performance and the Art of Body defending it as art, in actuality. It suggests an avant-garde hypothesis of art, rather then the traditional aesthetic concept approach by lifting the boundaries between life and art in light of using the body directly as an artistic experience in operational driven applications. All through the study the research question as to who is the master of the body, the body is used as an instrument of rebellion and attributes to the research on the Art of Performance. The theoretical frame has been drawn from philosophers such as Michel Foucault and Pierre Bourdieu with concepts on bio-power, panopticon and habitus.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsBeden Algısının Tarihsel Konumlanışıen_US
dc.description.tableofcontentsBeden Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsİlkel Dönemen_US
dc.description.tableofcontentsİlkel Toplulukların Genel Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsİlkel Topluluklarda İmgeen_US
dc.description.tableofcontentsİlkel Kabilelerde Beden Sanatı Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsAntik Yunan’da Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsAntik Yunan’da Sayıların Belirlediği Güzel Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsOrtaçağ ve Rönesans Döneminde Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsOrtaçağ Döneminde Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsRönesans Döneminde Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsAydınlanma ve Modernizmen_US
dc.description.tableofcontentsBaudleaire ve Avangarden_US
dc.description.tableofcontents20. Yüzyıl Sanatını Etkileyen Değişimleren_US
dc.description.tableofcontentsDadaizmen_US
dc.description.tableofcontents20. Yüzyılda Bedenin Kuramsal Olarak Ele Alınışıen_US
dc.description.tableofcontentsFoucault Özne ve İktidar (Biyo-İktidar)en_US
dc.description.tableofcontentsPanoptikonen_US
dc.description.tableofcontentsDisipline Edilmiş Bedenen_US
dc.description.tableofcontentsPierre Bourdieu ve Habitusen_US
dc.description.tableofcontentsPerformans Sanatı (Gösteri Sanatı)en_US
dc.description.tableofcontentsSitüasyonist Enternasyoneller (SE)en_US
dc.description.tableofcontentsHappening (Oluşumlar)en_US
dc.description.tableofcontentsFluxusen_US
dc.description.tableofcontentsJoseph Beuysen_US
dc.description.tableofcontentsÇağdaş Performans Sanatı Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.description.tableofcontentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBedenen_US
dc.subjectBeden sanatıen_US
dc.subjectBio-iktidaren_US
dc.subjectHabitusen_US
dc.subjectPanoptikonen_US
dc.subjectPerformans sanatıen_US
dc.subjectBodyen_US
dc.subjectBody arten_US
dc.subjectBio-poweren_US
dc.subjectPerformance arten_US
dc.subject.lccN6494.B63 S46 2017
dc.subject.lcshBody art -- Criticism and interpretations.en_US
dc.subject.lcshPerformance art. -- Criticism and interpretations.en_US
dc.subject.lcshBody, Human -- History.en_US
dc.subject.lcshBody, Human -- Social aspects.en_US
dc.titleBeden kullanımı ve performans sanatıen_US
dc.title.alternativeUsing the body and performance arten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞenkan, Edaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess