Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHayran, Rukiyeen_US
dc.contributor.authorBalık, Tuğbaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2017-03-22T12:37:07Z
dc.date.available2017-03-22T12:37:07Z
dc.date.issued2017-01-17
dc.identifier.citationBalık, T. (2017). Sosyotropik ve otonomik kişilik özelliklerine sahip yetişkinlerin stresle başa çıkma tarzı ve ruhsal belirtiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1215
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 77-91)en_US
dc.descriptionxii, 103 leavesen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde sosyotropik ve otonomik kişilik özellikleri ile stresle başa çıkma tarzları ve ruhsal belirtiler arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim yılında İstanbul ilinde çeşitli sınıflarda öğrenim görmekte olan 146 üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Sosyotropi-Otonomi Ölçeği, Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği ve Ruhsal Belirti Tarama Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin kişilik özelliklerini tanımlanmasında Sosyotropi-Otonomi Ölçeği, stres verici olay ile karşılaştıklarında kullandıkları baş etme tarzlarını belirlemede Stresle başa çıkma tarzları ve ruhsal semptomlarını tanımlamak için Ruhsal Belirti Tarama Ölçeğinden yararlanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik özellikleri hakkında bilgi edinmek için araştırmacı tarafından geliştirilen bir kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Man WhitneyU testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında kruskall whallis testi kullanılmıştır. Kruskall whallis testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı olarak man whitney-u testi testi kullanılmıştır. Araştırmanın sürekli değişkenleri arasında spearman korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Stresle başa çıkmada sosyotropik kişilik özelliğine sahip öğrencilerin çaresiz yaklaşımı ve otonomik kişilik özelliğine sahip öğrencilerin kendine güvenli yaklaşım, iyimser yaklaşım ve boyuneğici yaklaşımı daha çok kullandıkları saptanmıştır. Sosyotropik kişilik özellikleriyle somatizasyon, okb, kişilerarası duyarlılık, depresyon, ankisyete, hostalite, fobik anksiyete, paranoid düşünce, psikotizim ve ek maddeler (uyku- iştah bozuklukları ve suçluluk) gibi ruhsal belirtiler arasında pozitif yönde ilişki saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the relationship between sociotropic and autonomic personality traits, stress coping styles and psychological symptoms among university students. 146 university students studying in various classes in Istanbul during the 2015-2016 academic year are included in the study. SociotropyAutonomy Scale, Stress-coping Styles Scale, and Mental Symptom Scanning Scale are used to collect research data. The Sociotropy-Autonomy Scale is used to identify the personality traits of the students and the Psychological Symptom Screening Scale is used to identify stress coping styles and mental symptoms in determining the styles of coping with stressful events. In addition, a personal information form developed by the researcher is used to obtain information about the demographic characteristics of the students. The data obtained in the study is analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. The Man Whitney-U test is used to compare quantitative continuous data between two independent groups, and the kruskall whallis test is used to compare quantitative continuous data between two independent groups. The man whitney-u test is used as a complement to determine the differences after the Kruskall whalis test. Spearman correlation and regression analysis are applied among the continuous variables of the study. It is determined that the students with sociotropic personality have a helpless approach and autonomous personality have more self-reliance, optimistic and subversive approach in coping with stress. Sociotropic personality traits positively correlated with psychological symptoms such as somatization, OCD, interpersonal susceptibility, depression, anxiety, hostility, phobic anxiety, paranoid thought, psychotics, and additional items (sleep-appetite disorders and guilt).en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Önemi ve Gerekçesien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sınırlılıklarıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Sayıltılarıen_US
dc.description.tableofcontentsTanımlaren_US
dc.description.tableofcontentsKişiliken_US
dc.description.tableofcontentsKişiliğin Kaynaklarıen_US
dc.description.tableofcontentsBiyolojik Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsAile Faktörüen_US
dc.description.tableofcontentsHuy, Mizaç ve Kişiliken_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsFenomolojik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Öğrenme Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsÖzellikler Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsSosyotropi ve Otonomi Kavramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyotropi ve Otonomiyi Kavramlarını Tanımlamaya Yönelik Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyotropien_US
dc.description.tableofcontentsOtonomien_US
dc.description.tableofcontentsSosyotropi ve Otonomi ile İlgili Yurtiçinde Yapılmış Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsStres ve Stresle Başaçıkma Kavramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsStresen_US
dc.description.tableofcontentsStresle Başaçıkmaen_US
dc.description.tableofcontentsStresle Başaçıkma Kavramını Açıklayan Modelleren_US
dc.description.tableofcontentsStresle Başaçıkmayı Etkileyen Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsÜniversite Öğrencilerinde Stres ve Ruh Sağlığıen_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsEvren ve Örneklemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formu (Ek-1)en_US
dc.description.tableofcontentsSosyotropi-Otonomi Ölçeği (SOSOTÖ) (Ek-2)en_US
dc.description.tableofcontentsSOSOTÖ Güvenilirlik Analizien_US
dc.description.tableofcontentsStresle Başaçıkma Tarzları Ölçeği (SBÇTÖ) (Ek-3)en_US
dc.description.tableofcontentsSBÇTÖ Güvenilirlik Analizien_US
dc.description.tableofcontentsRuhsal Belirti Tarama Testi (SCL-90) (Ek-4)en_US
dc.description.tableofcontentsSCL-90 Güvenlirlik Analizien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Modeli ve Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin İstatistiksel Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Tanımlayıcı Özelliklerine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsÖğrencilerin Kişilik Özellikleri, Stresle Başaçıkma Tarzları ve Ruhsal Belirtilerine İlişkin Ortalamalaren_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özellikleri ve Ruhsal Belirtiler Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özellikleri ve Stresle Başaçıkma Tarzları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özelliklerin Ruhsal Belirtiler Üzerine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özelliklerinin Stresle Başaçıkma Tarzları Üzerine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özelliklerinin Demografik Özelliklere Göre Dağılımıen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.description.tableofcontentsDemografik Değişkenlerdeki Farklılıkların Tartışılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özellikleri ile Ruhsal Belirtiler Arasındaki İlişkinin Tartışılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Özellikleri ile Stresle Başaçıkma Tarzlarının Tartışılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSonuç ve Önerileren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOtonomien_US
dc.subjectRuhsal belirtileren_US
dc.subjectSosyotropien_US
dc.subjectStresle başa çıkmaen_US
dc.subjectAutonomyen_US
dc.subjectSociotropyen_US
dc.subjectSpiritual manifestationsen_US
dc.subjectStress copingen_US
dc.subject.lccRC455.4.S87 B35 2017
dc.subject.lcshStress (Psychology)en_US
dc.subject.lcshStress (Psychology) -- Prevention.en_US
dc.subject.lcshStress (Psychology) -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshPersonality assessment -- Turkey -- Research.en_US
dc.subject.lcshPsychological tests.en_US
dc.subject.lcshPsychology -- Research.en_US
dc.subject.lcshPsychology -- Research -- Turkey.en_US
dc.titleSosyotropik ve otonomik kişilik özelliklerine sahip yetişkinlerin stresle başa çıkma tarzı ve ruhsal belirtiler arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between stress management style and psychological symptoms of adults with sociotropic and autonomic personality traitsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBalık, Tuğbaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess