• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2- Enstitüler | Institutes
  • Sosyal Bilimleri Enstitüsü / Graduate School for Social Sciences
  • Yüksek Lisans / Master's Programs
  • SBE - Tez Koleksiyonu | Görsel İletişim Tasarımı / Visiual Communication
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2- Enstitüler | Institutes
  • Sosyal Bilimleri Enstitüsü / Graduate School for Social Sciences
  • Yüksek Lisans / Master's Programs
  • SBE - Tez Koleksiyonu | Görsel İletişim Tasarımı / Visiual Communication
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi

Thumbnail

View/Open

MasterThesis (1.841Mb)

Date

2017-01-20

Author

Tokel, Aylin

Metadata

Show full item record

Citation

Tokel, A., (2017). Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Abstract

Viral reklamlar, dünya çapında uygulanan ve bilinen en etkili reklam türlerinden biridir. Bu nedenle viral reklamlar, sıradan reklam kampanyalarına, alternatif olarak; yenilikçi ve hedef kitleye kolay ulaşımı sayesinde kullanımı oldukça tercih edilen bir reklam türüdür. Dünyada viral pazarlama teknikleri, önemli bir gelişim göstermiştir. İnternette ve WOM (Word of Mouth) ağızdan ağıza iletişim kurma yoluyla mevcut olan iletişim ağından ve diğer kaynaklardan daha kolay yararlanabilmektedir. Türkiye’de viral reklamlara baktığımızda ise, günden güne gelişen iyi bir profil oluşumu bulunmaktadır. ‘‘Viral Reklamlar ve Görsel İletişim Tasarımıyla İlişkisi’’ başlıklı bu çalışmada giriş niteliğindeki birinci bölümden sonra, ikinci bölümde reklamın tanımı, gelişimi ve türleri, üçüncü bölümde viral reklamlamın tanımı, tarihi, türleri kullanım alanları, Dünyada ve Türkiye’de viral reklamın gelişimi araştırılmış. Bu süreçte ortaya çıkan örneklerden incelemeler yapılmıştır, sosyal içerikli viral reklamlar, ve son olarak viral reklamların olumsuz etkileri araştırılmıştır. Dördüncü bölümde Viral reklamların Görsel İletişim tasarımıyla olan ilişkisi , görsel olgu, iyi bir viral reklam nasıl yapılmalıdır, örnekler ve bu örneklerin görsel iletişim bakımından incelenmesi, viral reklamın oluşum sürecinde görsel iletişim tasarım unsurları, renk, görsel hiyerarşi, bütünlük, ritim, tipografi,görüntü vb, başlıklar altında incelenmiştir. Son olarak çalışmanın uygulaması olan ‘‘Kadına Şiddete Hayır’’ konulu ‘‘Şiddetin sesi gitmeli’’, ‘‘Mutluluğun sesi gelmeli’’ isimli sosyal içerikli viral videoların uygulaması gerçekleştirilmiş ve sonuç bölümünde çalışmanın genel değerlendirmesi yapılmıştır.
 
Viral advertisements are one of the most popular and efficient advertisements which are highly applied across the world. Therefore; viral advertisements are highly preferred as an alternative to ordinary advertisement campaigns thanks to its innovative usage and easy access by the target group. Recently, viral advertisement techniques have considerably been developed in the world. Communication network and other sources which are available today can be utilized much more easily through Internet and the method of Word of Mouth (WOM). When viral advertisements in Turkey are taken into consideration, it is realized that there is a good profile which is gradually getting better. In this study titled “Relationship between Viral Advertisements and Visual Communicatıon Design”, first chapter is an introductory section, second chapter will explain the definition, development and types of advertisement, third chapter will explain the definition, history, types and usage areas of viral advertisements as well as their development in Turkey and in the world. In research process, examples have been analyzed while viral advertisements with social content and finally the negative aspects of viral advertisements have been researched. Fourth chapter will explain the relationship between viral advertisements and visual communication design by addressing to visual facts and it will explain how a good viral advertisement should be filmed by giving and analyzing various examples in terms of visual communication. It will explain these issued under the titles of design elements, color, visual hierarchy, integrity, rhythm, typography, image etc. Finally, viral videos with social content titled “Violence Must Be Devoiced” and “Happiness Must Be Voiced” under the theme of “No to Violence against Women” have been applied and a general overview has been delivered in the conclusion part.
 

URI

https://hdl.handle.net/11729/1246

Collections

  • SBE - Tez Koleksiyonu | Görsel İletişim Tasarımı / Visiual Communication [22]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Işık

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeIşık AuthorCitationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeIşık AuthorCitation

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Işık University || OAI-PMH ||

Işık University Library, Şile, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
Işık University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Işık:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.