Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoykut Sarıca, Yeşim Pınaren_US
dc.contributor.authorAltıntaş, Bülenten_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-17T08:33:41Z
dc.date.available2018-09-17T08:33:41Z
dc.date.issued2018-01-18
dc.identifier.citationAltıntaş, B. (2018). İnsan kaynakları yönetiminde motivasyon ve eğitim amacıyla sosyal medya kullanımının Bursa sanayi ve ticaret odasına kayıtlı şirketler genelinde araştırılması. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1341
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 122-126)en_US
dc.descriptionx, 135 leavesen_US
dc.description.abstractHızla gelişen teknolojinin tüm dünyayı etkilediği günümüzde işletmelerin bu duruma ayak uydurabilmeleri için kendilerini sürekli yenilemeleri gerekmektedir. Yenilenme ve değişim sürecinde başarılı olmak isteyen işletmeler en önemli üretim ve hizmet girdisi olan İnsan Kaynaklarına bütçe ayırmak ve yatırım yapmak zorundadır. İnsan Kaynakları Yönetimine ayrılan kaynağın daha etkin kullanılması ve yönetim maliyetinin düşürülebilmesi için “İnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon ve Eğitim Amacıyla” hızlı, erişilebilir ve ucuz olan “Sosyal Medya”dan yararlanabilme imkânları üzerine bu araştırma yapılmıştır. Uygulamada, Bursa Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı şirketlerin, İnsan Kaynakları yönetici, uzman ve görevlilerinin İKY’de motivasyon ve eğitim amacıyla Sosyal Medya kullanım yöntem ve tutumları ile sosyo-demografik özelliklerin etkileri anket yöntemi ile araştırılmıştır. Araştırmada, İKY’de motivasyon ve eğitim amacıyla hızlı, erişilebilir ve ucuz olan Sosyal Medyanın disiplin yönetmelikleri ile belirlenen kurallara uygun şekilde kullanılmasının işletmelerin yönetim maliyetlerini düşürerek, motivasyon ve eğitimde etkinlik sağlayabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyo-demografik özelliklerden motivasyon amacıyla kullanımda yaş grupları, eğitim amacıyla kullanımda yaş grupları ve cinsiyetin etkili olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractNowadays, fast growing technology affects the whole world; businesses need to constantly renew themselves in order to keep up with this current situation. Businesses that want to succeed in the process of renewal and change have to allocate budget and invest in Human Resources. This study was carried out on the possibilities of benefiting from "Social Media" which is fast, accessible and inexpensive with "motivation and training in Human Resource Management" for more efficient use of allocated resources or to reduce the cost of Human Resources. In practice, the usage and methods of Social Media were investigated by questionnaire for motivation and education in Human Resources Management in companies registered to Bursa Chamber of Commerce and Industry.Indeed, the socio-demographic of human resources managers, experts or employees social media usage and attitudes were investigated as well. In the study, the appropriate use of the rules determined by the disciplinary regulations of Social Media is reducing the management costs of the enterprises which is fast, accessible and cheap for motivation and education in HRM, and also provide motivation and education effectiveness. Socio-demographic characteristics were found to be influenced by age groups and gender in use of social media.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsİNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetimine Genel Bir Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetiminin Önemien_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetiminin Amaç ve Hedeflerien_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetiminin İşlevleri (Fonksiyonları)en_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Planlamasıen_US
dc.description.tableofcontentsİş Analizleri ve İş Tanımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynağını Bulma ve Seçme (Temin)en_US
dc.description.tableofcontentsEğitim ve Kariyer Geliştirmeen_US
dc.description.tableofcontentsPerformans Değerlemesien_US
dc.description.tableofcontentsİş Değerleme ve Ücretlemeen_US
dc.description.tableofcontentsEndüstri İlişkilerien_US
dc.description.tableofcontentsİş Güvenliği ve İşçi Sağlığıen_US
dc.description.tableofcontentsBilgi Sistemlerien_US
dc.description.tableofcontentsÖzlük İşlerien_US
dc.description.tableofcontentsSOSYAL MEDYAen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Ağ Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Medyanın Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsYaygın Kullanılan Sosyal Ağlaren_US
dc.description.tableofcontentsFacebooken_US
dc.description.tableofcontentsTwitteren_US
dc.description.tableofcontentsWhatsappen_US
dc.description.tableofcontentsGoogle Plusen_US
dc.description.tableofcontentsLinkedinen_US
dc.description.tableofcontentsİKY’DE MOTİVASYON VE EĞİTİM AMACIYLA SOSYAL MEYDA KULLANIMINA YÖNELİK LİTERATÜR ARAŞTIRMASIen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon ve Eğitim Amacıyla Sosyal Medya Kullanımı, Fayda ve Mahsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’de İKY’de Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsMETODOLOJİ, İKY’DE MOTİVASYON VE EĞİTİM AMACIYLA SOSYAL MEDYA KULLANIMININ ARAŞTIRILMASIen_US
dc.description.tableofcontentsProje Konusuen_US
dc.description.tableofcontentsProblemen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsÖnemen_US
dc.description.tableofcontentsSınırlılıklaren_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Evrenien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Örneklemien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Etik Yönüen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnket Sonuçlarının Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsVerilerin Analiz Edilmesi ve Yorumlanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇ VE ÖNERİLERen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİnsan kaynakları yönetimien_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHuman resources managementen_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subject.lccHF5549.5.M63 A48 2018
dc.subject.lcshPersonnel management -- Employee motivation.en_US
dc.subject.lcshSocial Media -- Turkey -- Bursa -- Business.en_US
dc.subject.lcshJob satisfaction.en_US
dc.subject.lcshEmployees -- Training of -- Computer-assisted instruction.en_US
dc.titleİnsan kaynakları yönetiminde motivasyon ve eğitim amacıyla sosyal medya kullanımının Bursa sanayi ve ticaret odasına kayıtlı şirketler genelinde araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeIncorporating the social media into motivation & training practices of human resources management emprical study among companie listed Bursa chamber of commerce & industryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAltıntaş, Bülenten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess