Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halilen_US
dc.contributor.authorÇiftçi, Talaten_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-18T12:07:25Z
dc.date.available2018-09-18T12:07:25Z
dc.date.issued2018-05-31
dc.identifier.citationÇiftçi, T. (2018). Nöroestetik ve görsel düşünme perspektifinden sanatsal ve bilimsel yaratıcılık. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1352
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 206-221)en_US
dc.descriptionxv, 237 leavesen_US
dc.description.abstractSanat ve bilim alanlarındaki yaratıcılık ulusların rekabet gücünü oluşturmaktadır. Bu tez çalışmasında, Görsel Düşünme’nin yaratıcılıktaki rolünün ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Bu maksatla, beynin yapılaşması ile Gestalt, Nöroestetik ve Ayna Nöron kavramları incelenmiştir. Ayrıca, zihin modelleri ışığında beynin stratejik işlevleri ele alınmıştır. Sanat ve bilimin arakesitinde çalışan insanlar incelenerek, sanatsal ve bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişki araştırılmıştır. Sahip olduğu görsel sanat eserleri ve iletişim yöntemleri, bir toplumun Görsel Okuryazarlık seviyesini belirlemektedir. Bu çalışmada, beynin yapılaşmasını yansıtan beş farklı stratejik bakış ile dış dünyanın gözlemlendiği ortaya çıkmıştır. Tarih boyunca oluşan sanat eserlerinden örnekler seçilerek, bu bakış açılarına göre Sanatın Periyodik Tablosu oluşturulmuştur. Sahip olunan Görsel-Uzamsal Zekâ, eğitim ve deneyimler, bireylerin özgün Görsel Düşünme yaklaşımlarını ortaya çıkarmaktadır. Önemli sanatsal ve bilimsel yaratıcılık örnekleri incelenerek, bu süreçlerde Görsel Düşünme’nin rolü tartışılmıştır. Özellikle sanat ve bilimin arakesitinde çalışan insanların hem sanat hem de bilim alanında çoklu beceriye sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında ortaya çıkarılan bulgulara dayanarak, küresel rekabet için yeni bir inovasyon kültürünün oluşturulması gerektiği anlaşılmıştır. Bu amaçla, Görsel- Uzamsal Zekâ açısından seçkin gençler belirlenerek, özel olarak yetiştirilmesi planlanmalıdır. Ayrıca, lise eğitiminde Görsel Düşünme’nin öğretilmesi gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractThe creativity in arts and sciences determines the competitiveness of nations. In this thesis, the objective was the determination of the role of Visual Thinking in creativity. For this purpose, brain structure and the concepts of Gestalt, Neuroaesthetics and Mirror Neurons were studied. In addition, the strategic functions of the brain modules were investigated. The people in the crosssection of arts and sciences were analyzed to determine the similarities between the creativity in both areas. The visual techniques commonly used in arts and communication describe the level of the Visual Literacy of societies. In this study, it was determined that there are five different strategic perpectives of the external world. According to these perspectives, the visual artifacts from the various time periods were classified in the Periodical Table of Art. Visual-Spatial Intelligence together with education and experience affects the unique Visual Thinking approach of people. By analyzing important examples of artistic and scientific creativity, the role of Visual Thinking in the process was established. The people, who are actively working in the crossection of arts and sciences frequently demonstrate multiple competencies. According to the findings of this thesis work, there is a need for a novel innovation culture for global competitiveness. For this purpose, the students with high Visual- Spatial Intelligence should be identified and trained specifically for innovation. In addition, Visual Thinking techniques should be taught during high school education.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsTez Çalışmasının Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsTez Çalışmasının Kapsamıen_US
dc.description.tableofcontentsTez Çalışması Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsHAYVANLARDA BEYİN YAPISI VE İŞLEVLERİen_US
dc.description.tableofcontentsYaşam ve Canlılaren_US
dc.description.tableofcontentsCanlılarda Görme ve Görsel İletişimen_US
dc.description.tableofcontentsHayvanlarda Stratejik Davranış ve Görsel İletişimen_US
dc.description.tableofcontentsKuşlarda Görsel İletişimen_US
dc.description.tableofcontentsMemelilerde Görsel İletişimen_US
dc.description.tableofcontentsPrimatlarda Görsel İletişimen_US
dc.description.tableofcontentsİNSANDA GÖRSEL DÜŞÜNME VE NÖROESTETİKen_US
dc.description.tableofcontentsGöz ve Görmeen_US
dc.description.tableofcontentsGestalt ve Görsel Düşünmeen_US
dc.description.tableofcontentsAyna Nöronlaren_US
dc.description.tableofcontentsNöroestetiken_US
dc.description.tableofcontentsİNSAN BEYNİ VE STRATEJİK İŞLEVLERİen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Zihnine Tarihsel Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Beyni ve Uzmanlaşan Bölgeleren_US
dc.description.tableofcontentsİnsanı Diğer Canlılardan Farklı Yapan Özellikleren_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Beyninde Algılama ve Bilgi İşlemen_US
dc.description.tableofcontentsİnsan Beynindeki Stratejik Bölümleren_US
dc.description.tableofcontentsOtonom Sistem ve Görsel Keyifen_US
dc.description.tableofcontentsMacLean ve Beynin Katmanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSürüngen Beyni ve Görsel Keyifen_US
dc.description.tableofcontentsMemeli Beyni ve Görsel Keyifen_US
dc.description.tableofcontentsNeokorteksen_US
dc.description.tableofcontentsBeynin Beş Bölümü ve İşletim Sistemien_US
dc.description.tableofcontentsÇoklu Zekâen_US
dc.description.tableofcontentsBİLGE İNSANDAN YAPA-BİLEN İNSANA DÖNÜŞÜM (Homo sapiens sapiensden Homo sapiens innovatora)en_US
dc.description.tableofcontentsSANAT VE GÖRSEL OKURYAZARLIKen_US
dc.description.tableofcontentsHomo economicus ve Maddesel Eseren_US
dc.description.tableofcontentsHomo furens ve Bedensel Eseren_US
dc.description.tableofcontentsHomo ludens ve Duygusal Eseren_US
dc.description.tableofcontentsHomo sapiens sapiens ve Kurumsal Eseren_US
dc.description.tableofcontentsHomo sapiens innovator ve Deneysel Eseren_US
dc.description.tableofcontentsGörsel Eserlerin Stratejik Önemien_US
dc.description.tableofcontentsFizyolojik Fırsat ve Tehditleren_US
dc.description.tableofcontentsBedensel Fırsat ve Tehditleren_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Fırsat ve Tehditleren_US
dc.description.tableofcontentsSosyokültürel Fırsat ve Tehditleren_US
dc.description.tableofcontentsDeneysel Fırsat ve Tehditen_US
dc.description.tableofcontentsGÖRSEL OKURYAZARLIĞIN TARİHİen_US
dc.description.tableofcontentsDuvar Resmi Dönemi ( M.Ö. 50.000-8.000)en_US
dc.description.tableofcontentsHiyeroglif Dönemi (M.Ö. 8.000- 1.000)en_US
dc.description.tableofcontentsAlfabe Dönemi (M.Ö. 2000- M.S. 600) ve I. Bilim Seferberliğien_US
dc.description.tableofcontentsEl Yazması Kitap Dönemi (M.S. 600-1500) ve II. Bilim Seferberliğien_US
dc.description.tableofcontentsMatbaa Dönemi (M.S. 1300-1800) ve III. Bilim Seferberliğien_US
dc.description.tableofcontentsFotoğraf Dönemi (1800-1900) ve I. Sanayi Devrimien_US
dc.description.tableofcontentsSinema Dönemi ve II. Sanayi Devrimien_US
dc.description.tableofcontentsTelevizyon Dönemi ve III. Sanayi Devrimien_US
dc.description.tableofcontentsİnternet Dönemi ve IV. Sanayi Devrimien_US
dc.description.tableofcontentsGÖRSEL SANATIN PERİYODİK TABLOSUen_US
dc.description.tableofcontentsMaddesel Dünyaya Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsBedensel Dünyaya Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsBedensel Dünyada Kadına Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsBedensel Dünyada Erkeğe Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Dünyaya Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Dünyaya Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsDeneysel Dünyaya Bakışın Periyodik Tablosuen_US
dc.description.tableofcontentsGÖRSEL DÜŞÜNME PERSPEKTİFİNDEN SANATSAL VE BİLİMSEL YARATICILIKen_US
dc.description.tableofcontentsIşık ve Cam Kullanılarak Görsel Okuryazarlığın Geliştirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsNewton ve Işığın Yapısının Ortaya Çıkarılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSeurat’nın Renk Kuramı ve Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsLa Grande Jatte Resminin Yapılma Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsSeurat ve Pointilizmden Etkilenen Sanatçılaren_US
dc.description.tableofcontentsPointilizm Sonrası Teknolojik Gelişmeler ve Piksel Dünyasıen_US
dc.description.tableofcontentsSanatsal ve Bilimsel Yaratıcılığın Arakesitinde Seuraten_US
dc.description.tableofcontentsGünümüzde Işık ve Gölge ile Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsTeknoloji Kullanarak Gerçekleştirilen Görsel Sanatlaren_US
dc.description.tableofcontentsMercekler ve Uzayın Keşfien_US
dc.description.tableofcontentsTeleskopun İcat Edilmesien_US
dc.description.tableofcontentsTeleskop ve Gezegenlerin Eliptik Yörüngelerinin Keşfien_US
dc.description.tableofcontentsMercekler ve Mikropların Keşfien_US
dc.description.tableofcontentsMikroplar ve Bulaşıcı Hastalıklaren_US
dc.description.tableofcontentsVereme Neden Olan Mikrobun Keşfedilmesien_US
dc.description.tableofcontentsAntibiyotiklerin Keşfien_US
dc.description.tableofcontentsVereme Karşı Antibiyotik Arayışıen_US
dc.description.tableofcontentsSANATSAL VE BİLİMSEL YARATICILIKTA GÖRSEL DÜŞÜNMEen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.description.tableofcontentsTEZ ÇALIŞMASI İLE İLGİLİ OLARAK TALAT ÇİFTÇİ TARAFINDAN YAYINLANAN MAKALEen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGörsel düşünmeen_US
dc.subjectGörsel okuryazarlıken_US
dc.subjectGörsel-uzamsal zekâen_US
dc.subjectNöroestetiken_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectNeuroaestheticsen_US
dc.subjectVisual literacyen_US
dc.subjectVisual-spatial intelligenceen_US
dc.subjectVisual thinkingen_US
dc.subject.lccN72.S3 T35 2018
dc.subject.lcshCreativity.en_US
dc.subject.lcshCreative ability.en_US
dc.subject.lcshVisual communication.en_US
dc.subject.lcshCreative ability in science.en_US
dc.subject.lcshVisual literacy.en_US
dc.subject.lcshBrain -- Physiology.en_US
dc.subject.lcshMirror neurons.en_US
dc.subject.lcshCognition in animals.en_US
dc.subject.lcshMultiple intelligences.en_US
dc.subject.lcshArt and science.en_US
dc.subject.lcshCreation (Literary, artistic, etc.)en_US
dc.subject.lcshArt -- History.en_US
dc.subject.lcshGestalt psychology.en_US
dc.titleNöroestetik ve görsel düşünme perspektifinden sanatsal ve bilimsel yaratıcılıken_US
dc.title.alternativeArtistic and scientific creativity from the perspective of neuroaesthetics and visual thinkingen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0966-3666
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇiftçi, Talaten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess