Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.advisorArslan, Doğanen_US
dc.contributor.authorErgün, Gülen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-26T04:49:25Z
dc.date.available2018-09-26T04:49:25Z
dc.date.issued2018-01-19
dc.identifier.citationErgün, G. (2018). 1950'den günümüze basın reklamlarında kadın imgesinin göstergebilim açısından incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1360
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 198-209)en_US
dc.descriptionx, 211 leavesen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkiye’de 1950’li yıllardan günümüze, kadınların yer aldığı basın reklamlarına derinlemesine bir bakış açısı getirebilmek ve bunu göstergebilim inceleme yöntemlerinin ışığı altında yapmaya çalışmaktır. İncelemeye başlarken kadının toplumsal açıdan rol ve konumlarının kısa tarihine ve değişim sürecine göz atılarak, göstergebilimin inceleme yöntemlerine değinilecektir. Daha sonra, bilimsel bir inceleme yöntemi olan göstergebilim daha detaylı olarak ele alınarak çözümleme yöntemleri üzerinde durulmuştur. Göstergebilimsel çözümleme yönteminde, incelenecek şey (reklam, afiş, fotoğraf vb. görsel ürünler) ve onu etkileyen unsurlar (dönemsel değişkenler) hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olunursa, yorumlama ve anlamlandırma o kadar doğru ve gerçekçi bir sonuç verir. Bu nedenle, kadın reklamları, tarihsel süreç içinde dönemin toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasi dinamikleri çerçevesinde değerlendirilmiştir. 1950’den Günümüze Basın Reklamlarında Kadın İmgelerinin göstergebilim üzerinden ele alınarak örnekler üzerinden ayrıntılı olarak incelendiği bu çalışma, araştırmacılara, akademisyenlere ve bu konuda bilgi sahibi olmak isteyenlere kaynak olma amacı taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to develop a deep point of view for the media advertisement in which the women have taken part in Turkey since 1950s up till now and to try to do it in the light of the inspection method of semiotics/semiology. As we start to make this inspection, we need to have a short information about the "woman". For this reason, firstly the short history of the woman and its period of change will be reviewed and then the inspection methods of the seismology will be mentioned. As it will be told in details soon, we can say that seismology is a scientific inspection method. Within the scope of this inspection method the more information have about the thing which is going to be inspected (visual products such as advertisement poster / signboard, photography etc.,) It can be seen that more opportunity he/she will have for the interpretation and explanation. For this reason, talking about the short history of the women will significantly contribute to the inspection. Therefore, while analyzing a woman (woman's) advertisement, having some knowledge about that period will enable someone to have an idea about the events at that time as if they were already there. The aim of this research ; is to provide information to the researchers, academicians and to the people who would like to know about the subject.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsGÖSTERGEBİLİMen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilimin Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilim Terimleri ve Açıklamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergeen_US
dc.description.tableofcontentsDüz Anlamen_US
dc.description.tableofcontentsYan Anlamen_US
dc.description.tableofcontentsKodlaren_US
dc.description.tableofcontentsREKLAMen_US
dc.description.tableofcontentsReklam ve Kadınen_US
dc.description.tableofcontentsReklamlarda “Anne” Olarak Kadın İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsReklamlarda “Ev Hanımı” Olarak Kadın İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsReklamlarda “Eş” Olarak Kadın İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsReklamlarda “Cinsel Obje” Olarak Kadın İmgesien_US
dc.description.tableofcontentsDönemine Göre Popüler Olmuş Kadın Reklamlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇorap Reklamlarında Kadınen_US
dc.description.tableofcontentsİçecek Reklamlarında Kadınen_US
dc.description.tableofcontentsKrem Reklamlarında Kadınen_US
dc.description.tableofcontentsDeterjan Reklamlarında Kadınen_US
dc.description.tableofcontentsTÜRKİYE’DE KADININ TARİHSEL DEĞİŞİMİen_US
dc.description.tableofcontents1950’leren_US
dc.description.tableofcontents1950 Yılı Kadın Dergilerien_US
dc.description.tableofcontentsEv-İşen_US
dc.description.tableofcontentsHanımelien_US
dc.description.tableofcontentsYelpazeen_US
dc.description.tableofcontents1950 Yılı Basın Reklamı İncelemesi - Hacıbekir Lokumuen_US
dc.description.tableofcontents1960’laren_US
dc.description.tableofcontents1960 Yılı Kadın Dergilerien_US
dc.description.tableofcontentsKadın Gazetesien_US
dc.description.tableofcontentsSizen_US
dc.description.tableofcontentsHayaten_US
dc.description.tableofcontents1960 Yılı Basın Reklamı İncelemesi - AYGAZen_US
dc.description.tableofcontents1970’leren_US
dc.description.tableofcontents1970 Yılı Kadın Dergilerien_US
dc.description.tableofcontentsEleleen_US
dc.description.tableofcontentsKadınların Sesien_US
dc.description.tableofcontentsKadıncaen_US
dc.description.tableofcontents1970 Yılı Basın Reklamı İncelemesi - Çiti Çamaşır Deterjanıen_US
dc.description.tableofcontents1980’leren_US
dc.description.tableofcontents1980 Yılı Kadın Dergilerien_US
dc.description.tableofcontentsKadın Dünyasıen_US
dc.description.tableofcontentsGünün Kadınıen_US
dc.description.tableofcontentsEv Kadınıen_US
dc.description.tableofcontents1980 Yılı Basın Reklamı İncelemesi - Ören Bayan İpliklerien_US
dc.description.tableofcontents1990’laren_US
dc.description.tableofcontents1990 Yılı Kadın Dergilerien_US
dc.description.tableofcontentsCosmopolitanen_US
dc.description.tableofcontentsHarpers Bazaaren_US
dc.description.tableofcontentsMarie Clarieen_US
dc.description.tableofcontents1990 Yılı Basın Reklamı İncelemesi - Parizien Çorabıen_US
dc.description.tableofcontents2000’leren_US
dc.description.tableofcontents2000 Yılı Kadın Dergilerien_US
dc.description.tableofcontentsAilem ve Benen_US
dc.description.tableofcontentsAnne Bebeken_US
dc.description.tableofcontentsHülyaen_US
dc.description.tableofcontentsCosmogirlen_US
dc.description.tableofcontents2000 Yılı Basın Reklamı İncelemesi – TATen_US
dc.description.tableofcontentsGÜNÜMÜZ KADIN İMGELERİNE YÖNELİK UYGULAMA ÇALIŞMALARIen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDergien_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectİlanen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectAden_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectMagazineen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subject.lccHF5827.93 E74 2018
dc.subject.lcshSemiotics in advertising.en_US
dc.subject.lcshAdvertising and women.en_US
dc.subject.lcshWomen in advertising -- History -- Turkey -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshWomen in mass media -- History -- Turkey -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshAdvertising -- Social aspects -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshWomen -- Social conditions -- 20th century -- Turkey.en_US
dc.title1950'den günümüze basın reklamlarında kadın imgesinin göstergebilim açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of female sybolism on press advertisements from the semiotics perspective since 1950en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErgün, Gülen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess