Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzker, Serpilen_US
dc.contributor.authorÜrtekin, Özgeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2018-09-27T03:51:31Z
dc.date.available2018-09-27T03:51:31Z
dc.date.issued2018-05-25
dc.identifier.citationÜrtekin, Ö. (2018). Geçmişten günümüze animasyon filmlerinde mekan kullanım analizi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1363
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 84-97)en_US
dc.descriptionxv, 111 leavesen_US
dc.description.abstractMekân ve sinema arasındaki bağ günümüzde önemli bir konudur. Birbirinden farklı gibi görünen bu iki disiplin, filmlerdeki sanal karakterlerin yaşadığı üçboyutlu mekânların tasarım aşamasında birbirine oldukça yakındır. Mimarinin gelişim sürecine bakıldığında gelişen ve değişen yaşam şartları ile birlikte geleneksel çizimden bilgisayar destekli tasarıma doğru hızla ilerleyen bir teknoloji söz konusudur. Mimarlık sunum aşamasında animasyonu anlatım dili olarak kullanırken animasyon sineması da mimarlığı tasarım aşamasında anlatım dili olarak kullanmaktadır. Bu anlamda çalışmada, günümüz animasyon sinemasında mekân kullanımı ve zaman içindeki değişiminin irdelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, literatür araştırmasına ve film analizlerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Konu ile ilgili filmler izlenerek incelenmiş ve animasyon filmlerinin mekânsal analizleri; mekân-karakter, mekân-kurgu bağlamı üzerinden irdelenmiştir. Bu doğrultuda, dört bölümden oluşan tez çalışmasında sinema ile mekânın birbirlerine olan faydaları ve iki farklı alanın gelişimine katkıları ele alınmıştır. Animasyon sinemasının başlangıcından günümüze yapım özelliği, izlenme oranı, eleştiriler dikkate alınarak ödüllü filmler arasından 11 adet film seçilmiştir. 1929 yılından günümüze dönem özelliklerine göre isim yapan animasyon filmlerinin mekân ve karakter odaklı yaklaşımlar bağlamında, sinema kurgusunun mekân üzerinden izleyiciye nasıl yansıtıldığının ortaya konulması hedeflenmiştir. Bu anlamda çalışmada Animasyon tarihi ve animasyon filmlerinde tasarıma yönelik literatür araştırması yapılmış, kaynaklar incelenmiş, ilgili filmler izlenmiş, mekân, sinema kavramları ve animasyon filmlerinde mekânsal özellikler irdelenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda, seçilen Animasyon filmlerinin mekânsal analizleri mekân, karakter, renk, anlatı değişkenleri üzerinden yapılmıştır. Araştırma sonucunda üç boyutlu animasyon filmlerindeki sahneler, mimari yaklaşımlarla birlikte değerlendirilerek incelenmiş ve filmlerin arka planlarını oluşturan sahne tasarımındaki mimari öğelerin filmin asıl karakterleri kadar önemli olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe bond between space and cinema is an essential subject in this day and age. These two disciplines, which seem as they are different from each other, are actually very close at the designing phase of three-dimensioned spaces where virtual characters in films live. When looking at the development process of architecture, there is a technology advances towards computer-aided design from customary drawing along with moving and developing living conditions. Animation, which is used as an explanatory language in architecture during presentation, utilizes architecture in designing phase in animation cinema. In this context, the objective of this study is to examine the usage of space and its change within time in today’s animation cinema. The study has been performed based on literature researches and film analyses. Animation films related to the subject have been observed, scrutinised and analysed in terms of space-character and space-setup contexts. Accordingly, in this thesis study comprising of four sections, the reciprocal benefits of cinema and space and their contribution to development of these two different areas are discussed. Eleven films of animation cinema have been selected from the past to present among rewarded films by taking into consideration; production quality, audience ratio and criticism. By focusing on animation films that are famous with their period features, from the year 1929 until today; this study aims to reveal how cinema setup has been reflected to the audience via space within the context of space and character-oriented approaches. In this sense, in the first section of the study, the aim, the method and the scope of the thesis are addressed and in the second section, history of animation and design in animation films are explained in the light of researches through sources, films and literature. In the third section, space, cinema concepts and spatial features of animation films are examined. In line with the obtained data, space analysis of selected animation films has been carried out over specified parameters in the fourth section. At the end of the research, scenes in three dimensioned animation films are examined as multidimensional in terms of architectural approaches and it is concluded that the architectural elements in the stage design that formed the backgrounds of the films are as important as the actual characters of the film.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsANİMASYON TARİHİ VE ANİMASYON FİLMLERİNDE TASARIen_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Kavramı ve Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDünyada Animasyonun Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsTürkiye’de Animasyonun Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmleri ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmlerien_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmleri ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmlerinde Yapım ve Tasarım Aşamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsPlanlamaen_US
dc.description.tableofcontentsHikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsStoryboarden_US
dc.description.tableofcontentsKarakter, Mekân Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsModellemeen_US
dc.description.tableofcontentsEfekten_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyonen_US
dc.description.tableofcontentsMEKÂN-SİNEMA VE ANİMASYON FİLMLERİNDE MEKANen_US
dc.description.tableofcontentsMekân-Sinema Tanım ve Kavramlaren_US
dc.description.tableofcontentsMekân Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsMimari Mekân Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsAçık Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsKapalı Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsSinemada Mekân Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsGerçek Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsKurgu Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsBilgisayar Tarafından Üretilen Mekânlaren_US
dc.description.tableofcontentsSinema ve Mekân Kurgusunun Animasyon Filmlerine Yansımasıen_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmlerinde Mekânen_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmlerinde Mekân Kurgusuen_US
dc.description.tableofcontentsMekânın Arka Plan Olarak Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMekânın Tamamlayıcı Eleman Olarak Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMekânın Yardımcı Eleman Olarak Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmlerinde Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsMekân ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsRenk Kullanımı ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAnlatı ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsTeknik ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsBölüm Değerlendirmesien_US
dc.description.tableofcontentsANİMASYON FİLMLERİ VE MEKÂNSAL ANALİZLERİen_US
dc.description.tableofcontentsAnimasyon Filmlerien_US
dc.description.tableofcontentsMickey Mouse (1929) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsPamuk Prenses ve Yedi Cüceler (1937) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsPinokyo (1940) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsLady ve Tramp (1955) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsTaş Devri (1960) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsBugs Bunny (1979) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsKüçük Deniz Kızı (1980) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsOyuncak Hikayesi (1995) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsShrek (2001) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsTers Yüz (2015) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsCoco (2017) ve Mekân Analizien_US
dc.description.tableofcontentsKünye ve Yapım Bilgisien_US
dc.description.tableofcontentsKarakter ve Hikâyeen_US
dc.description.tableofcontentsMekânsal Analizen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.subjectAnimasyon sinemasıen_US
dc.subjectAnimasyon sinemasında mekânen_US
dc.subjectMekân tasarımıen_US
dc.subjectAnimationen_US
dc.subjectAnimation cinemaen_US
dc.subjectSpace designen_US
dc.subject.lccNA2500 .U78 2018
dc.subject.lcshPlace (Philosophy) in architecture.en_US
dc.subject.lcshInterior architecture.en_US
dc.subject.lcshAnimated films.en_US
dc.titleGeçmişten günümüze animasyon filmlerinde mekan kullanım analizien_US
dc.title.alternativeThe analysis on use of place in animation films from the past to the presenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3405-2290
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÜrtekin, Özgeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess