Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİslimyeli, Balkan Nacien_US
dc.contributor.authorÇelik, Melek Ferideen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2018-10-12T03:41:44Z
dc.date.available2018-10-12T03:41:44Z
dc.date.issued2017-12-11
dc.identifier.citationÇelik, M. F. (2017). Türk sinemasında iç göç filmlerinde birey ve mekan algısı (1960-2009). İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1373
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 179-184)en_US
dc.descriptionxx, 185 leavesen_US
dc.description.abstractSinema bir eğlence sanatı olmasına rağmen, yaratıcı sinema ile birlikte dünyadaki suçlara, gerçeklere yansız bir gözle ve en ahlaki boyutta bakmaya çalışır. 1960 yılının sonlarından itibaren tüm dünyada ve Türkiye’de görülen siyasi hareketlenmeye de sinema yine aynı gerçekçilikle bakmaya devam eder. Ülkemizde 1960’lı yıllarda başlayan en dikkat çekici toplumsal değişim hareketi olan göç, Türk sinemasını da etkiler. Bu örnekler ile küçük toplumsal detayları, mekanların farklılaşmasını, kitle beklentilerini ve değişimini okuyabilmek mümkündür. Göç olgusunu ele alan filmler 1960 yılından başlayarak onar yıllık dönemlerde incelendiğinde, göç edilen mekan ve bireylerin durumu, mekanların birey üzerinde etkilerinin filmlere yansıdığı izlenir. Her on yıllık dilimlerde ekonomik, politik ve kültürel değişkenlerle birlikte göçün etkileri de farklılaşır, göç edilen şehir, mekan ve eşyalar da değişime uğrar. Bu tez çalışmasında göç sorunsalı; yukarıda sayılan nedenler çerçevesinde, filmlerde yer alan mekan, eşyalar ile karakterlerin ilişkilerinin, yönetmenlerin izleyiciye aktarış biçimlerine nasıl yansıdığına tanıklık edilerek incelendi. Filmlerin analizinde sosyolojik araştırma yöntemi olan temellendirilmiş kuram yöntemi kullanıldı. Yöntem için gerekli olan filmlerin değişik dönemlere ait olmasının yanı sıra, farklı yönetmenler seçilerek özgün bakış açıları yakalanması hedeflendi. Filmlerin mekan görsellerinin çözümlenmesinde Henri Lefebvre’nin mekanın üretimi, şehir hakkı ve modern dünyada gündelik hayat kuramlarından faydalanıldı. Çalışmanın sonunda Türk sinemasında göç edilen mekanlardaki değişim ve bu değişimin birey üzerine yansımaları değerlendirilip, yorumlandı. Böylece günümüzde de halen artarak devam eden, uluslararası bir boyuta gelmiş olan göç olgusuna sinema ile yeniden bakma ve düşünme fırsatı yaratılması hedeflenmektedir.en_US
dc.description.abstractEven though cinema was introduced by the entertainment industry, it evolved into social impact entertainment to have a positive effect on society and communities, developing its own concience to reflect on social change. This industry used entertainment as a delivery system for the political changes that started at the end of 1960s in Turkey as it was the case around the World. The most significant social phenomenon of the 1960s in Turkey is immigration and this left a substantial imprint on the film industry. These films allow us to detect minor social details, spatial changes and analyze expectations. If these films are analysed in corresponding decades starting in 1960s, you can detect the condition of the space and the individual and notice the reflections of the spaces on the involved parties. Each decade presents specific economic, political and cultural changes and while this transforms the effects of immigration, there also is a constant shift of spaces, cities and materials. This thesis deals with the transformations caused by the aforementioned reasons on the interactions of the space, materials and characters, taking the social reflections of the film director as a reference. The films were analysed according to grounded theory. The films of various directors were used from different decades to facilitate an authentic record of corresponding time periods. The visual analysis of the space is performed using Henri Lefebvre’s theories of ‘production of space, critic of every day life’ and ‘the right to the city’. The alterations of space and the effect of this change on the individual in Turkish ‘immigration’ cinema is then interpreted and discussed in detail. Immigration now has acquired an international dimension, this thesis gives us a chance to look back and review this phenomenon through the evaluation of social impact entertainment during its acceleration in recent decades in Turkey.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma ve Analiz Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsTemellendirilmiş Kuram Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsTemellendirilmiş Kuramda Kodlama Sistemien_US
dc.description.tableofcontentsAçık Kodlamaen_US
dc.description.tableofcontentsEksen Kodlamaen_US
dc.description.tableofcontentsSeçici Kodlamaen_US
dc.description.tableofcontentsTeorik Örneklemeen_US
dc.description.tableofcontentsGöçen_US
dc.description.tableofcontentsGöçün Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsİç Göçleren_US
dc.description.tableofcontentsTersine Göçleren_US
dc.description.tableofcontentsGöçün Nedenlerien_US
dc.description.tableofcontentsEkonomiken_US
dc.description.tableofcontentsEğitimen_US
dc.description.tableofcontentsBelirgin Travmalardan Kaçış (Töre Cinayetleri ve Etnik Sorunlar)en_US
dc.description.tableofcontentsBireysel Alan Arayışıen_US
dc.description.tableofcontentsGöçün Bireyler Üzerine Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsKadın Açısından Göçen_US
dc.description.tableofcontentsErkek Açısından Göçen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Açısından Göçen_US
dc.description.tableofcontentsAile Açısından Göçen_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında Göç ve Mekanen_US
dc.description.tableofcontentsHenri Lefebvre ve Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında 1960’lı Dönemleren_US
dc.description.tableofcontentsGurbet Kuşlarıen_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Öyküsüen_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul’a Geliş ve Haydarpaşa Garıen_US
dc.description.tableofcontentsAile Bireyleri ve Tarihi Even_US
dc.description.tableofcontentsİç Mekanlar (Kişilerin Evleri)en_US
dc.description.tableofcontentsEğlence Mekanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsİş Mekanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsGöç ve Fatmaen_US
dc.description.tableofcontentsİstanbul’dan Ayrılış ve Haydarpaşaen_US
dc.description.tableofcontentsAçık Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsEksen Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSeçici Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında 1970’li Dönemleren_US
dc.description.tableofcontentsUmuten_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Öyküsüen_US
dc.description.tableofcontentsDış Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsCabbar’ın Evien_US
dc.description.tableofcontentsResmi Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsAçık Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsEksen Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSeçici Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında 1980’li Dönemleren_US
dc.description.tableofcontentsHakkari’de Bir Mevsimen_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Öyküsüen_US
dc.description.tableofcontentsDış Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsŞehirli Yazarın Köydeki Evien_US
dc.description.tableofcontentsKöydeki Kadın ve Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsResmi Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsAçık Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsEksen Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSeçici Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında 1990’lı Dönemleren_US
dc.description.tableofcontentsGüneşe Yolculuken_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Öyküsüen_US
dc.description.tableofcontentsDış Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsTerörün Hissedildiği Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsİç Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsAçık Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsEksen Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSeçici Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsTürk Sinemasında 2000’li Dönemleren_US
dc.description.tableofcontentsUzaken_US
dc.description.tableofcontentsFilmin Öyküsüen_US
dc.description.tableofcontentsDış Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsİç Mekanlaren_US
dc.description.tableofcontentsYusuf ve Şehirdeki Genç Kadınlaren_US
dc.description.tableofcontentsAçık Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsEksen Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSeçici Kodlama Sistemine Göre Filmin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBireyen_US
dc.subjectİç göçen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectMekanen_US
dc.subjectŞehiren_US
dc.subjectCityen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectImmigrationen_US
dc.subjectIndividualen_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subject.lccPN1993.5.T8 C45 2017
dc.subject.lcshMotion pitures -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshMigration, Internal -- Socil aspects -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshMigration, Internal, in motion pictures.en_US
dc.subject.lcshMotion pictures -- Turkey -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshRural-urban migration in motion pictures.en_US
dc.subject.lcshRural-urban migration in art.en_US
dc.subject.lcshUrbanization -- Turkey -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshImmigrants in motion pictures.en_US
dc.subject.lcshMotion pictures -- Evaluation -- Turkey.en_US
dc.titleTürk sinemasında iç göç filmlerinde birey ve mekan algısı (1960-2009)en_US
dc.title.alternativeThe perceptipon and individual in Turkish cinema on immigration (1960-2009)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID409699
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelik, Melek Ferideen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess