Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖz Pektaş, Haticeen_US
dc.date.accessioned2019-03-25T02:37:34Z
dc.date.available2019-03-25T02:37:34Z
dc.date.issued2017-04
dc.identifier.citationÖz Pektaş, H. (2017). Indicative investigation in tv commercials and the analysis of the Turkish Airlines commercial "Imagine".The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(2), 226-238.10.7456/10702100/007en_US
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1490
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.7456/10702100/007
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVeE1qRTBOQT09
dc.description.abstractAynı zamanda bir tanıtım etkinliği olan reklam, mesajı aracılığı ile öncelikle satma işlevini yerine getirir. Reklam bir ürünü satmaya çalışırken genellikle kültür tarafından belirlenen dil, imgeler, fikirler ve değerlere başvurmaktadır. Televizyon reklamları ise tüketici ile kurmayı hedeflediği ilişkiyi hareketli olarak sunabilmesi ile dikkat çekmektedir. Televizyon reklamlarının avantajları olarak, göze ve kulağa aynı anda hitap etmesi ve mesajın diğer kitle iletişim araçlarına göre daha kolay algılanabilir olması karşımıza çıkmaktadır.Reklam iletisinin algılanarak, anlamlandırılması aşamalarında göstergebilimciler yapısalcı yaklaşımdan yararlanarak çözümlemeler gerçekleştirmektedir. Televizyon reklamlarında her sahne bir gösterge içermektedir. Göstergeler, gördüğümüz ve görenin ardındaki gerçeği anlamak ve yorumlamak için kullanılan bir anlamlandırma biçimidir. Görsel göstergebilimde imgenin önemi çok büyüktür. Toplumlar giderek artan biçimde görsel iletişimin ve görsel kültürün egemenliğindedir. Reklam filmleri kullandıkları görsel-işitsel öğelerle ve mesajı kodlama biçimleriyle son derece dikkat çekici ve akılda kalıcı yapımlar olmak zorundadır. Bu çalışma içerisinde; görsel göstergebilim kuramı çerçevesinde Türk Hava Yolları’nın TV'de yer alan “Hayal Edince” reklam filmi çözümlenmektedir.en_US
dc.description.abstractCommercial, which is also a promotional event, primarily fulfills sales function through message. When a commercial tries to sell a product, it usually refers to the language, images, ideas and values mainly set by the culture. TV commercials take attention as they can be mobile when presenting the target relationship they aim to establish with the consumers. The advantages of TV commercials are that; they appeal to the eyes and the ears simultaneously and compared to other media, messages delivered through them can be perceived more easily. Semioticians use the constructivist approach to make analysis of the processes in which the advertisement is perceived and interpreted. Every scene in a TV commercial includes an indicator. Indicators are a form of meaning used to understand and interpret the truth behind what we see. The image plays a significant role in visual semiotics. Societies are ever increasingly dominated by visual communication and visual culture. Commercial films have to be extremely eye-catching and memorable productions with their audio-visual elements and message codes. In this paper; Turkish Airlines' TV commercial 'Let's Imagine' will be analyzed within the framework of visual semiotics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIstanbul Kultur Univen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel çözümlemeen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectReklam filmien_US
dc.subjectTv reklamıen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectCommercialen_US
dc.subjectSemiologyen_US
dc.subjectTv aden_US
dc.subjectVisual analysisen_US
dc.titleTv reklamlarında göstergebilimsel inceleme Ve Türk Hava Yolları “Hayal Edince” reklam filminin çözümlenmesien_US
dc.title.alternativeIndicative investigation in tv commercials and the analysis of the Turkish Airlines commercial "Imagine"en_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalThe Turkish Online Journal of Design Art and Communicationen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Fine Arts, Department of Visual Communication Designen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3920-9130
dc.identifier.volume7
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage226
dc.identifier.endpage238
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖz Pektaş, Haticeen_US
dc.relation.indexWOSen_US
dc.relation.indexTR-Dizinen_US
dc.relation.indexEmerging Sources Citation Index (ESCI)en_US
dc.description.wosidWOS:000402056200007


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster