İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics and Administrative Sciences by Işık Author "Sağkaya Güngör, Ayşegül"
Now showing items 1-10 of 10
-
Are you ready to take the risks of mobile payment app? early adopters vs laggards
Sağkaya Güngör, Ayşegül (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017)Mobile payment apps are rather a new, but a quickly developing technology which newly takes attention of the academicians and practitioners. In order for them to be accepted by the masses, first of all, risks that are ... -
Comparing the effect of two-dimensional display and three-dimensional try on technologies on the consideration set formation and final choice on the websites
Sağkaya Güngör, Ayşegül; Ozansoy Çadırcı, Tuğçe (Atatürk Üniversitesi, 2018)The conceptualization of virtual three-dimensional experiences has emerged lately because advancements in the technology have led to immersive experiences in virtual environments. This new technology enables users to get ... -
Çevrimiçi satın almalarda tüketicinin risk algısı: iki boyutlu ürün görüntüleme ve artırılmış gerçeklik (üç boyutlu ürün görüntüleme) uygulamalarına ilişkin bir karşılaştırma
Ozansoy Çadırcı, Tuğçe; Sağkaya Güngör, Ayşegül (Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Her satın alma koşulunda olduğu gibi çevrimiçi satın almalarda da tüketici satın alma kararını verme aşamasında belirli seviyede risk ile karşı karşıya kalmaktadır. Çevrimiçi satın almalarda tüketicilerin ürün bilgisini ... -
Did you read the news before playing the advergame? The effects of priming, persuasion knowledge and placement strength on brand attitude and recall in advergames
Sağkaya Güngör, Ayşegül (Inderscience Publishers, 2020-06-01)With the advergames, marketers reach their goal of conveying their message to their target audience in an entertaining way. The study aims to find out, first, how the priming effects responses of the advergame players ... -
Electronic word-of- mouth communication in online social networks: The motivational antecedents of electronic word-of-mouth (eWOM) engagement in online social networks
Ozansoy Çadırcı, Tuğçe; Sağkaya Güngör, Ayşegül (IGI Global, 2015-08-28)Online social networks (oSNS) enable users to construct strong relationships with friends, family, as well as strangers. They also enable users to share information concerning experiences and opinions about products, brands ... -
Impact of involvement and cognitive load on affective responses to advergames and in-game advertising
Sağkaya Güngör, Ayşegül; Ozansoy Çadırcı, Tuğçe (Yıldız Teknik Üniversitesi, 2016-11-30)It has been long known that there are different ways of communicating promotional messages with branded entertainments. Among all, the two of them are notable; communicating the message through advergames and integrating ... -
Kişiye özel fiyat teklifinde kullanılan mesaj çerçevelemenin internet üzerinden satın alma karar sürecine etkisi
Sağkaya Güngör, Ayşegül; Kaya, İsmail (Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2012-12-01)Yapılan araştırmada, kişiye özel fiyat teklifinin içeriğinde kullanılan farklı mesaj çerçevelemelerinin, internette, satın alma sürecine etkisi araştırılmıştır. Satın alma süreci küme teorisi çerçevesinde tanımlanmıştır. ... -
Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, internette, satın alma karar sürecine etkisi
Kaya, İsmail; Sağkaya Güngör, Ayşegül (İstanbul Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın temel amacı, küme teorisi çerçevesinde tanımlanan satın alma sürecine etki eden bir değişken olan kişiye özel fiyat teklifinin zamanlaması ile satın alma süreci arasındaki neden sonuç ilişkisini araştırmakt ... -
Love my selfie: selfies in managing impressions on social networks
Sağkaya Güngör, Ayşegül; Ozansoy Çadırcı, Tuğçe (Routledge, 2019-04-03)This study aims to provide insights on personal branding and impression management practices in the context of selfie production and sharing on online social networking sites (oSNSs). The theoretical framework of the study ... -
Segmenting eWOM engagers on online social networks based on personal characteristics and behaviour
Sağkaya Güngör, Ayşegül; Çadırcı, Tuğçe Ozansoy (Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2013-11-29)The evolution of the Internet has extended consumers’ options for communicating their opinions or experiences without any company filters by engaging in electronic word of mouth (eWOM). One of the mediums in which eWOM is ...