Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEroğlu, Onuren_US
dc.contributor.authorBayhan, Alicanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-04-11T01:17:32Z
dc.date.available2019-04-11T01:17:32Z
dc.date.issued2019-01-14
dc.identifier.citationBayhan, A. (2019). Videodaki sanatsal dilin ontolojisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1549
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 80-84)en_US
dc.descriptionviii, 85 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, video sanatını tarihsel yönden araştırırken onun ardında yatan süreçleri irdelemektir. Televizyon estetiği, video sanatına katkıları açısından ele alınırken videonun televizyona karşı olduğu noktalar belirlenmiştir. Televizyon ve video arasında, karşılaştırmalı bir yöntem izlenerek her iki aracın birbirleriyle olan farklarının anlaşılması sağlanmıştır. Video sanatı ve Fluxus arasındaki bağ, harekete mensup sanatçılar çerçevesinde ortaya koyulmuştur. Video sanatçılarının, aygıtı kendi görüşleri doğrultusunda kullanmaları, çok sesli anlatımlara yol açmıştır. Bu durum, video sanatındaki dilsel çeşitliliği beraberinde getirmiştir. Tezde, video sanatındaki bu yaklaşımlar, kuramcılar eşliğinde analiz edilmiştir. Disiplinlerin bir arada olması ile ilgili görüşlere yer verildikten sonra disiplinlerarası sanat süreçleri tartışmaya açılmıştır. Bu süreçler video sanatıyla ilgili örnekler üzerinden değerlendirilmiştir. İzleyicinin, edilgen olma halinden etkin olma haline geçişi araştırılıp bu bağlamda etkileşimli sanat ve video sanatı farklı fikirler üzerinden incelenmiştir. Postmodern dönemin özellikleri belirtildikten sonra bu dönemdeki toplumsal yapıdan bahsedilmiştir. Post-endüstriyel toplumun, endüstriyel ve öncesi toplum yapısından ayrıldığı noktalar açıklanmıştır. Postmodern sanat bağlamında kullanılan kavramlar, sanatçıların ürettiği çalışmalar üzerinden görünür kılınmıştır. Video sanatındaki postmodern algıya ilişkin saptamalarda bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is, while researching the video art historically, to examine the processes that lie behind it. While television aesthetics is considered in terms of contributions to video art, the points where video opposes television are determined. By using a comparative method between television and video, it is ensured that the difference between the two instruments is understood. The link between video art and Fluxus has been demonstrated within the framework of the movement's artists. Video artists’ using the device according to their own opinions, has led to polyphonic narratives. This situation brought about the linguistic diversity in video art. In the thesis, these approaches in video art were analysed accompanied with theorists. Interdisciplinary art processes were discussed after the views on the coexistence of disciplines were included. These processes were evaluated through examples of video art. The transition of the viewer from being passive to being active was explored and in this context, interactive art and video art has been examined through different ideas. After the characteristics of the postmodern period were stated, the social structure of this period was mentioned. The points where post-industrial society is distinguished from industrial and pre-industrial social structures were explained. Concepts used in the context of postmodern art were rendered visible through the works produced by the artists. Postmodern perception in video art has been determined.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsTarihsellik Bağlamında Video Sanatının Var Oluşuen_US
dc.description.tableofcontentsTelevizüel Aygıten_US
dc.description.tableofcontentsVideo Sanatıen_US
dc.description.tableofcontentsTelevizüel Anlatıya Karşı Bir Var Oluşen_US
dc.description.tableofcontentsFluxus Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsVideo Sanatındaki Dilsel Çeşitliliken_US
dc.description.tableofcontentsDisiplinlerarası Kullanımen_US
dc.description.tableofcontentsİnteraktif Videoen_US
dc.description.tableofcontentsPostmodern Dönemin Video Sanatı Algısına Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsPostmodernizmen_US
dc.description.tableofcontentsPost-Endüstriyel Toplumen_US
dc.description.tableofcontentsPostmodern Sanaten_US
dc.description.tableofcontentsVideo Sanatında Postmodern Açılımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDisiplinlerarası sanaten_US
dc.subjectEtkileşimli sanaten_US
dc.subjectOntolojien_US
dc.subjectPostmodernizmen_US
dc.subjectVideo sanatıen_US
dc.subjectInteractive arten_US
dc.subjectInterdisciplinary arten_US
dc.subjectOntologyen_US
dc.subjectPostmodernismen_US
dc.subjectVideo arten_US
dc.subject.lccN6494.V53 B39 2019
dc.subject.lcshVideo art -- History.en_US
dc.titleVideodaki sanatsal dilin ontolojisien_US
dc.title.alternativeOntology of the artistic language in videoen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBayhan, Alicanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess