Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorTulpar, Leyla Burçeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-04-12T01:36:00Z
dc.date.available2019-04-12T01:36:00Z
dc.date.issued2019-01-10
dc.identifier.citationTulpar, L. B. (2019). 4-6 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stillerinin ve duygu düzenleme becerilerini incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1559
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 52-61)en_US
dc.descriptionxi, 98 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı, 4-6 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stilleri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu, 4-6 yaş aralığındaki çocuklardan okul öncesine devam edenler oluşturmaktadır. İstanbul’da bulunan özel ve devlet okullarından 60 okul öncesi çağındaki çocuk çalışmaya alınmıştır. Araştırmanın tüm verileri Sosyodemografik Özellikler ve Bilgi Formu, Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği ve Güvenli Yer Senaryoları Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Güvenli Bağlanma Düzeyi ve Duygu Düzenleme Becerisi arasındaki ilişkiyi ölçmek için Pearson analizi duygu düzenleme becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi test etmek için bağımsız T testi ve diğer bağımsız değişkenlerin bağlanma stilleri sınıflamasına göre ilişkisini incelemek için ki kare analizi uygulanmıştır. Bulgular: Araştırma sonucuna göre Güvenli Bağlanma Düzeyi ile Duygu Düzenleme Becerisi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<.01). Buna ek olarak güvenli ve güvensiz bağlanma sınıflamasında elde edilen bulgulara göre güvenli bağlanan çocukların (N=30), güvensiz bağlanan çocuklara (N=30) göre duygu düzenleme becerilerinin daha gelişmiş olduğu bulunmuştur (t (45.61) =6.33, p<.001). Yine güvenli bağlanan çocukların dikkat/dürtü kontrolü güvensiz bağlanan çocuklara göre daha yüksek bulunmuştur (t (58) =6.33, p<.001). Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, çocuk ile bakım veren arasındaki bağlanma stilinin, çocukların duygu düzenleme becerileri üzerine önemli bir faktör olduğunu vurgulamaktadır.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to examine the emotion regulation and attachment patterns of children aged between 4 to six years old. Method: The sample of the present study consisted of randomly chosen 38 girls and 22 boys, 60 children in total, between the ages of 4-6 years from private and public schools, in Istanbul. All data were collected by applying Sociodemographic Characteristics and Information Form, Preschool Self Regulation Assessment-PSRA in Turkish context and Safe Place Scenarios Test. Data were analyzed using the Pearson Correlation, Independent T-Test and Chi-Square Test. Result: Results indicated that there was a significant positive correlation between Secure Attachment Level and Emotion Regulation Skill (p<.01). In addition, according to the findings obtained from the classification of secure and insecure attachment, it was found that children (N=30) with secure attachment patterns had more advanced emotion regulation skills than the children (N=30) who had insecure attachment patterns (t (45.61) =6.33, p<.001). Again, the attention/impulse control of children with a secure attachment patterns were found to be higher than the children with insecure attachment patterns (t (58) = 6.33, p<.001). Conclusion: The results support the knowledge that the attachment style between the child and the caregiver in the literature is an important factor in emotion regulation.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsBağlanmaen_US
dc.description.tableofcontentsBağlanma Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsBağlanma Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsJohn Bowlby’nin Bağlanma Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsMary Ainsworth’ün Bağlanma Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsFreud’un Teorisien_US
dc.description.tableofcontentsHarry Harlow’un Bağlanma Çalışmasıen_US
dc.description.tableofcontentsBebeklerde ve Çocuklarda Bağlanmaen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenlemeen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenlemede Psikanalitik Yaklaşım ve Stresle Baş Etme Yaklaşımıen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenlemenin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme ve Bağlanma Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsAMAÇ VE HİPOTEZLERen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezler ve Araştırma Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Soruları ve Betimsel Analizleren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Örneklemien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsBilgilendirilmiş Onam ve İzin Formuen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsOkul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği (OÖÖDÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsGüvenli Yer Senaryoları Testi (GYST)en_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsTemel Hipotezlerin Sınanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Bağlanma Düzeyi Arasındaki Korelatif İlişkilerin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsOlumlu Duygu Alt Ölçeğinden Elde Edilen Puanlarla Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDikkat-Dürtü Kontrolü Alt Ölçeğinden Elde Edilen Puanlarla Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Çocukların Ebeveynden Ayrılığa Verdiği Tepki Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Çocuğun Okula Uyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Çocuğun Akranlarıyla İlişki Kurma Girişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırma Soruları ve Betimsel Analizlere Dair Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsBağlanma stilleri çocuğun doğum bilgileri, bakımvereni, okul uyumu, ayrılık tepkileri, akran ilişkileri değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmakta mıdır?en_US
dc.description.tableofcontentsBağlanma stilleri sosyodemografik özelliklere göre anlamlı olarak farklılaşmakta mıdır?en_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağlanma stillerien_US
dc.subjectDuygu düzenleme becerisien_US
dc.subjectGüvenli yer senaryolarıen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectÖz düzenlemeen_US
dc.subjectAttachment stylesen_US
dc.subjectEmotion regulationen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectSafe location scenariosen_US
dc.subjectSelf regulationen_US
dc.subject.lccBF721 .T85 2019
dc.subject.lcshChild psychology.en_US
dc.subject.lcshChild development.en_US
dc.subject.lcshPersonality in children.en_US
dc.title4-6 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stillerinin ve duygu düzenleme becerilerini incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination on emotion regulation and attachment patterns of children aged between 4-6 years olden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTulpar, Leyla Burçeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess