Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞarlak, Evangeliaen_US
dc.contributor.authorOnurel, Ruhiyeen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2019-04-12T02:02:26Z
dc.date.available2019-04-12T02:02:26Z
dc.date.issued2018-12-07
dc.identifier.citationOnurel, R. (2018). Kıyamet ve son yargı tasvirlerinde hibrit ikonografisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/1560
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 232-243)en_US
dc.descriptionxvi, 252 leavesen_US
dc.description.abstractBaşlangıcı olan her şeyin bir sonu olduğu bilincinden hareketle, gelecekte insanlığı nasıl bir sonun beklediğine ilişkin merak sorunsalı, toplumların inanç biçimlerine göre şekillenmektedir. Apokaliptik düşünce yapısının, Antik dönemden bu yana sunduğu kaynakların yansımaları aydınlanma çağının da ötesine geçerek etkisini sürdürmektedir. Bu araştırma, 16. ve 17. yüzyıl Post-Bizans dönemi Ortodoks Son Yargı İkonaları ile İslâm kıyamet kültürünün yansımasını bulduğu, yaklaşık aynı döneme tarihlenen Osmanlı kıyamet minyatürlerinin incelenmesi temelinde ele alınmıştır. Bununla birlikte, aynı kutsal kaynaklardan beslenen bu iki semavi dine ait iki kültürün etkileşim sürecinde apokaliptik hibrit tasvirlerin ikonografik biçimlenişi ve tipolojik karşılaştırması araştırmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Ortodoks Hıristiyan teolojisinde ikonalar, kutsallıklarıyla litürjinin bir parçası konumundadır. İslâm sanat geleneğinde tasvirlerin böyle bir kutsallık alanı olmamakla birlikte, çeşitli konulardaki tasvirlerin yanında dini içerikli olanlar da bulunmaktadır. İnanç bağlamında araştırmanın odaklandığı temel sorunsal, iki kültürün kıyamet tasvirlerinde yer alan hibrit imgelerin yazınsal alandan imgesel olana aktarımında kollektif hafızanın biçimlenişine etki eden dinamiklerin gelenekler doğrultusunda değerlendirilmesi, ikonografik ve ikonolojik bir okumayla benzerlik ya da farklılıkların saptanmasıdır. Bizans ve İslâm geleneklerinde hibrit tasvirlerin gelişiminin izlenmesi bu değerlendirmede tezin önemli bir aşamasını oluşturur. Araştırmada kullanılan metodoloji, araştırma sürecinde elde edilmiş verilerin “nitel veri analizi” yöntemi çerçevesinde, bulguların ayıklanmasını içeren eksiltme yöntemidir. Bu bağlamda araştırmada kullanılan veriler, konu bütünlüğünün sağlanması bakımından örneklem amacıyla azaltılarak seçilmiş bulguları içermektedir.en_US
dc.description.abstractWith reference to the awareness that everything with a beginning has an end, the question of curiosity about how humanity will come to cease is shaped by various faiths in societies. The reflections of resources the apocalyptic mindset has been offering since the antiquity continue to be influential beyond the age of enlightenment. This research is based on the examination of Post-Byzantine Orthodox Last Judgement Icons of 16th and 17th centuries and Ottoman Apocalypse miniatures from roughly the same period where one can see the reflections of the Islamic apocalypse culture. Yet, the main issue this research focuses on is the iconographic formation and typological comparison of apocalyptic hybrid depictions in the interaction between the two cultures created by these monotheistic religions which stand on the same divine resources. In Orthodox Christian theology icons are deemed sacred and thus a part of liturgy. Although depictions don’t have such a field of sanctity in Islamic art tradition, there are depictions of religious subjects among various others. Within the context of faith, the study focuses on the main question of evaluating in line with traditions the dynamics that influence the formation of a collective memory as hybrid images in apocalypse depictions of the two cultures are translated from literary domain to image, and determining their similarities and differences through an iconographical and iconological reading. In this evaluation, keeping track of the development of hybrid depictions in Byzantine and Islamic traditions constitute an important part of the thesis. The research methodology involves a “qualitative analysis” of the acquired research data and sorting through the findings. Within this context the research employs selected findings as sampling to ensure the coherence of the thesis.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsKıyamet, Son Yargı ve Hibritleri Tasvir Eden Yazılı Kaynaklaren_US
dc.description.tableofcontentsHıristiyan Geleneğinde Kıyamet ve Son Yargıen_US
dc.description.tableofcontentsEski Ahit ve apokaliptik metinleren_US
dc.description.tableofcontentsYeni Ahit ve apokaliptik metinleren_US
dc.description.tableofcontentsHıristiyan Geleneğinde Hibrit Tasvirlerien_US
dc.description.tableofcontentsİslâm Geleneğinde Kıyamet ve Son Yargıen_US
dc.description.tableofcontentsİslâm Geleneğinde Hibrit Tasvirlerien_US
dc.description.tableofcontentsBizans Geleneğinde Hibrit Tasvirlerinin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsİslâm Geleneğinde Hibrit Tasvirlerinin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsPost-Bizans Son Yargı İkonaları ve Osmanlı Kıyamet Minyatürlerinde Hibrit Tasvirlerien_US
dc.description.tableofcontentsPost-Bizans Son Yargı İkonalarında Hibrit Tasvirlerien_US
dc.description.tableofcontentsOsmanlı Ahvâl-i Kıyâmet Minyatürlerinde Hibrit Tasvirlerien_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirme ve Sonuçen_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBizans resim sanatıen_US
dc.subjectHibrit ikonografisien_US
dc.subjectKıyameten_US
dc.subjectOsmanlı minyatür sanatıen_US
dc.subjectPost-Bizansen_US
dc.subjectApocalypseen_US
dc.subjectByzantium icon arten_US
dc.subjectHybrid iconographyen_US
dc.subjectOttoman miniature paintingen_US
dc.subjectPost-Byzantineen_US
dc.subject.lccN8038.5 .O58 2018
dc.subject.lcshApocalypse in art.en_US
dc.subject.lcshChristian art and symbolism.en_US
dc.subject.lcshArt, Byzantine.en_US
dc.subject.lcshIslamic art.en_US
dc.titleKıyamet ve son yargı tasvirlerinde hibrit ikonografisien_US
dc.title.alternativeHybrid iconography in apocalypse and last judgement depictionsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4019-0219
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorOnurel, Ruhiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess