Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBağcı Hemşinlioğlu, Sabahat Çiğdemen_US
dc.contributor.authorGürler, Ceren Nuren_US
dc.date.accessioned2019-08-01T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-05T16:08:56Z
dc.date.available2019-08-01T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-05T16:08:56Z
dc.date.issued2018-07-20
dc.identifier.citationBağcı Hemşinlioğlu, S.Ç. & Gürler, C.N., (2018). Yabancı öğrencilere karşı tutum ve davranışsal eğilimler: ulusal kimlikler ve sosyal baskınlık yöneliminin yordayıcı rolü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 17(67), 1167-1180. doi:10.17755/esosder.328215en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2074
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.328215
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnM01UUTVPUT09
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’deki yabancı uyruklu öğrencilere karşı tutum ve davranışsal eğilimleri, sosyal kimlik ve sosyal baskınlık kuramları açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemi 151 Türk öğrenciden oluşmaktadır (93 Kadın, 58 Erkek, Ort. Yaş = 21.56, SS = 2.21). Katılımcılar, demografik form, ulusal kimlikle özdeşleşme ölçeği, sosyal baskınlık yönelimi ölçeği, dış gruba yönelik tutumlar ve davranışsal eğilimler ölçekleri içeren very toplama araçlarını online olarak doldurmuşlardır. Bulgular, ulusal kimlikle özdeşleşmenin tutumları olumlu yönde yordadığını, ancak sosyal baskınlık yöneliminin iki bağımlı değişkenin de anlamlı bir yordayıcısı olmadığını göstermiştir. Bunun yanında, ulusal kimlik ile dış gruba yönelik tutum ve davranışsal eğilimler arasındaki ilişki sosyal baskınlık yönelimi tarafından düzenlenmektedir. Buna göre, ulusal kimlik ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişki yanlızca sosyal baskınlık eğilimi yüksek olan kişiler arasında olumsuzdur. Bulgular yabancı öğrencilere yönelik tutum ve davranışların yordanmasında ulusal kimliklerin rolünün sosyal baskınlık yönelimine bağımlı olarak değişebileceğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate attitudes and behavioral tendencies toward foreign students in Turkey in the light of social identity and social dominance theories. The sample of the study included 151 Turkish students (93 women, 53 men, Mean Age = 21.56, SD = 2.21). Participants filled out online questionnaires which included the demographic form, national identity scale, social dominance orientation scale, attitudes toward outgroups and behavioral tendencies scales. Findings showed that identification with national identity predicted attitudes positively, while social dominance orientation did not significantly predict the two dependent variables. Besides, the relationship between national identities and attitudes toward the outgroup and behavioral tendencies were moderated by social dominance orientation such that the relationships between national identities and dependent variables were negative only among people with high levels of social dominance orientation. Findings imply that the predictive role of national identification on outgroup attitudes and behaviors is contingent upon social dominance orientation levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranışsal eğilimleren_US
dc.subjectDışgruba yönelik tutumlaren_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectSosyal baskınlıken_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectUlusal kimliken_US
dc.subjectBehavioral tendenciesen_US
dc.subjectForeign studenten_US
dc.subjectNational identityen_US
dc.subjectOutgroup attitudesen_US
dc.subjectSocial dominanceen_US
dc.titleYabancı öğrencilere karşı tutum ve davranışsal eğilimler: ulusal kimlikler ve sosyal baskınlık yöneliminin yordayıcı rolüen_US
dc.title.alternativeAttitudes and behavioral tendencies towards foreign students: the predictive role of national identity and social dominance orientationen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1642-2067
dc.contributor.authorID0000-0003-2996-8448
dc.identifier.volume17
dc.identifier.issue67
dc.identifier.startpage1167
dc.identifier.endpage1180
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBağcı Hemşinlioğlu, Sabahat Çiğdemen_US
dc.contributor.institutionauthorGürler, Ceren Nuren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster