Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOzansoy Çadırcı, Tuğçeen_US
dc.contributor.authorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US
dc.date.accessioned2019-08-01T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-05T16:08:56Z
dc.date.available2019-08-01T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-05T16:08:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-6658
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2089
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNE5qRTNOdz09
dc.description.abstractHer satın alma koşulunda olduğu gibi çevrimiçi satın almalarda da tüketici satın alma kararını verme aşamasında belirli seviyede risk ile karşı karşıya kalmaktadır. Çevrimiçi satın almalarda tüketicilerin ürün bilgisini toplama ve değerlendirme faaliyetleri algılanan riski ve dolayısıyla satın alma kararlarını doğrudan etkilemektedir. Günümüzde online perakendecilikle ilgili önemli gelişmelerden birisi ürün bilgisi toplama sırasında arttırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojilerin kullanılmasıdır. Bu teknolojilerin sundukları faydalar arasında tüketicilerin bilgi toplama süreçlerini kolaylaştırmak ve satın alma öncesinde belli seviyede ürün deneme imkanını sunmak bulunmaktadır. Bu durum göz önüne alındığı zaman bu teknolojilerin tüketicilerin risk algısında da farklılıklar yaratması beklenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı algılanan riskin boyutlarının farklı ürün görüntüleme teknolojileri bağlamında farklılıklarını tanımlamaktır. Tüketicilerin risk algısı arasındaki farklılıkların tanımlanabilmesi amacıyla tek faktörlü (2-boyutlu ve 3-boyutlu ürün görüntüleme) bir deney uygulanmıştır. Deneye İstanbul’da üniversite okumakta olan öğrenciler katılmıştır. Deneklerin tamamı ürün grubunun aksesuar olması nedeniyle kadınlardan oluşmaktadır. Riskin boyutlandırılması ve ürün görüntüleme koşulları arasındaki farklılıkların tanımlanabilmesi amacıyla Kısmi En Küçük Kareler yöntemi kullanılmıştır. Bulgular ürün görüntüleme teknolojilerinin tüketicilerin risk algısı üzerinde önemli farklılıklar yarattığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractConsumers face a certain level of risk during online purchasing as any given purchase situation. During online purchases consumers’ information collection and processing activities directly affects their risk perception and thus purchasing decisions. One major development in online retailing today is the use of new technologies such as augmented reality during the collection of product information. The benefits offered by these technologies facilitate consumers' information gathering processes and offer a certain level of product testing prior to a purchase. When taken into consideration these technologies are expected to create differences in the risk perception of consumers. The main purpose of this study is to define the differences of perceived risk in the context of different product visualization technologies. A single-factor (2-D and 3-D product visualization) experiment was used to identify the differences between the risk perception of consumers. Students of a Istanbul University were used as subjects. As the product line used were accessories all of the subjects were female. To classify possible risk dimensions and to define the differences between two purchasing situations the data was analyzed with Partial Least Squares method. The findings suggest that product visualization technologies create a significant difference in consumers’ risk perception.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan risken_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectÇevrimiçi satın almaen_US
dc.subject2-boyutlu ürün görüntülemeen_US
dc.subject3-boyutlu ürün görüntülemeen_US
dc.subjectSanal ayna teknolojisien_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subject2D product visualizationen_US
dc.subject3D product visualizationen_US
dc.subjectOnline purchasingen_US
dc.subjectPerceived risken_US
dc.subjectVirtual mirror technologyen_US
dc.titleÇevrimiçi satın almalarda tüketicinin risk algısı: iki boyutlu ürün görüntüleme ve artırılmış gerçeklik (üç boyutlu ürün görüntüleme) uygulamalarına ilişkin bir karşılaştırmaen_US
dc.title.alternativeConsumers’ perceived risk in online purchasing: a comparison concerning 2d product visualization and augmented reality applications (3d product visualization)en_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalKocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)en_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Managementen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3740-7456
dc.identifier.volume18
dc.identifier.issue36
dc.identifier.startpage53
dc.identifier.endpage76
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster