Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBağcı Hemşinlioğlu, Sabahat Çiğdemen_US
dc.date.accessioned2019-08-01T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-05T16:08:57Z
dc.date.available2019-08-01T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-05T16:08:57Z
dc.date.issued2017-09-16
dc.identifier.citationBağcı Hemşinlioğlu, S. Ç. (2017). Lise Öğrencilerinde Akademik ve Üniversite Sınavına Yönelik Öz-Yeterliğin Yordayıcıları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(4), 129-151.en_US
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2111
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMU56azNOdz09
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/itobiad/issue/30702/329674
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lise öğrencileri arasında akademik öz-yeterlik ve üniversite sınavına yönelik öz-yeterlik kavramlarının öğrenci, okul ve sosyal çevre odaklı yordayıcılarını saptamaktır. Bu amaçla 9. ve 10. sınıf lise öğrencilerinden oluşan (N = 129) bir örnekleme demografik bilgiler (cinsiyet, sosyo-ekonomik seviye), akademik ve üniversite sınavına yönelik öz-yeterlik, sınav kaygısı, akademik adanmışlık (davranışsal ve duygusal), okul aidiyeti ile aile ve akran akademik desteği ölçeklerini içeren bir anket formu dağıtılmıştır. Çoklu regresyon sonuçları, her iki öz-yeterlik kavramının da en önemli yordayıcısının duygusal akademik adanmışlık olduğunu göstermiştir. Ayrıca, aile desteğinin ve okul aidiyetinin her iki sonuç değişkeni ile de olumlu olarak ilişkili olduğu saptanmış, sınav kaygısının yalnızca üniversite sınavına yönelik öz-yeterlik ile olumsuz olarak ilişkili olduğu gözlemlenmiştir. Sonuçlar öğrencilerin güncel ve gelecekteki akademik öz-yeterlik durumlarında, akademik aktivitelere davranışsal olarak adanmaktan ziyade (dikkat ve çaba), duygusal olarak adanmalarının (ilgi ve zevk alma) önemini vurgulamakta, uygulayıcıların akademik hayatı sevdirme konusunda çalışmalar yürütmelerinin gerekliliğini hatırlatmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this paper is to explore student, school, and social environment related predictors of academic and university exam self-efficacy beliefs among Turkish highschool students. A total of 129 9th and 10th graders were distributed a questionnaire including demographic information (gender, socio-economic status), academic self-efficacy and self-efficacy towards university entrance exam, exam anxiety, academic engagement (behavioral and emotional), school belongingness, as well as academic support from family and peers. Multiple regression analyses demonstrated that emotional engagement was the strongest predictor of both outcomes. School belongingness and family support were positively associated with both selfefficacy measures, whereas exam anxiety was negatively related to only university exam related self-efficacy. Findings highlighted the relative importance of emotional engagement in classroom (liking and enjoyment) compared to behavioral engagement which includes effort and attention. These results imply the need to focus on developing programmes that promote enjoyment in the classroom.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile desteğien_US
dc.subjectAkademik adanmışlıken_US
dc.subjectAkademik öz-yeterliken_US
dc.subjectAkran desteğien_US
dc.subjectOkula aidiyeten_US
dc.subjectÜniversite sınavıen_US
dc.subjectSınav kaygısıen_US
dc.subjectAcademic engagementen_US
dc.subjectAcademic self-efficacyen_US
dc.subjectExam anxietyen_US
dc.subjectFamily supporten_US
dc.subjectPeer Supporten_US
dc.subjectSchool belongingnessen_US
dc.subjectUniversity examen_US
dc.titleLise öğrencilerinde akademik ve üniversite sınavına yönelik öz-yeterliğin yordayıcılarıen_US
dc.title.alternativePredictors of academic and university entrance exam selfefficacy beliefs among highschool studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychologyen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1642-2067
dc.identifier.volume6
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage129
dc.identifier.endpage151
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBağcı Hemşinlioğlu, Sabahat Çiğdemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster