Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzker, Serpilen_US
dc.contributor.authorSöğüt, Enes Furkanen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-25T03:14:36Z
dc.date.available2019-09-25T03:14:36Z
dc.date.issued2019-03-27
dc.identifier.citationSöğüt, E.F. (2019). Geleneksel ve bilgisayar destekli anlatım yöntemlerinin iç mimarı sunuma etkileri. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2161
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 85-101)en_US
dc.descriptionxiii, 132 leavesen_US
dc.description.abstractGünümüz iç mimarlık mesleğinde bilgisayar destekli çizim yöntemlerinin geleneksel çizim yöntemlerinden daha fazla tercih edildiği gözlenmektedir. Son 10 yılda eğitim kurumlarının İç Mimarlık bölümlerinde bilgisayar destekli çizim derslerine ağırlık verilmeye başladığı görülmüştür. Bilgisayar destekli çizim yöntemleri pratik ve gerçeğe daha yakın sonuçlar getirse de iç mimari meslek prensiplerinin ve tasarım sürecinin pekiştirilmesinde olumlu ve olumsuz durumları söz konusudur. Bu bağlamda çalışmanın giriş bölümünde araştırmanın amacı, yöntemi, kapsamı, ikinci bölümde iç mimarlıkta teknoloji, tasarım, sunum, üçüncü bölümde, geleneksel ve bilgisayar destekli anlatım yöntemleri ele alınmıştır. Tez kapsamında iç mimar akademisyenler ve deneyimli iç mimarlar ile röportajlar yapılmış, toplanan verilerin analizleri yapılmıştır. Sektörde deneyimli iç mimar ve çeşitli üniversitelerde bulunan iç mimarlık bölümü öğrencileri ile anketler yapılmış, sektörde ve eğitimde teknolojinin çizim tekniklerine olan etkileri gözlemlenmiştir. Araştırmalar sonucunda ortaya çıkan verilere dayanarak FMV Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Bölümü Proje Dersi öğrencilerinin dönem sonu proje sunum paftaları incelenmiştir. Çalışmalar; eskize başvurma, projenin işlevselliği, projenin tasarımı, çizimin süresi ve sunumun kalitesi başlıklarında değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda geleneksel ve bilgisayar destekli çizim yöntemlerinin iki boyutlu çizimler, üç boyutlu çizimler, maket çalışmaları ve sunum paftaları üzerinden karşılaştırmalı analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak bir sunum paftası oluşturabilmek için bilgisayar destekli çizim ve görselleştirme yöntemlerinin serbest el eskiz çizimi ile birlikte kullanılması gerektiği önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the profession of interior architecture, it can be observed that nowadays computeraided drawing methods are preferred to traditional drawing methods. It is seen that interior architecture departments of educational institutions have started giving weight to computeraided drawing lessons over the past decade. Although computer-aided drawing methods provide practical and more realistic results, they have positive and negative conditions in supporting the professional principles of interior architecture and the design process. Accordingly; (i) aim, method and scope of the research is discussed in the introductory chapter of this study; (ii) technology, design and presentation in interior architecture is discussed in the second chapter; and (iii) traditional and computer-aided expression methods are discussed in the third chapter. In scope of this thesis, interviews are conducted with interior architect academics and experienced interior architects and the collected data is analysed. Questionnaires are made with students of interior architecture faculty and effects of technology to drawing techniques in the sector and education are observed. Based on the data resulting from the researches, final presentation sheets of the students of FMV Işık University Faculty of Fine Arts and Interior Architecture are reviewed. The researches are evaluated under the following topics: drawing a sketch, functionality of the project, the design of the project, the duration of the drawing and the quality of the presentation. In this respect, traditional and computer-aided drawing methods have been compared based on 2D and 3D drawings, modeling and presentation sheets. As a result, in order to prepare a presentation sheet, computer-aided drawing and visualization methods are required to be used together with free-hand sketch drawing.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsİÇ MİMARLIKTA TEKNOLOJİ, TASARIM VE SUNUMen_US
dc.description.tableofcontentsTeknoloji Tanım ve Kavramlaren_US
dc.description.tableofcontentsİç Mimarlık Tanım ve Kavramlaren_US
dc.description.tableofcontentsİç Mimarlıkta Tasarım sürecien_US
dc.description.tableofcontentsİşlevselliken_US
dc.description.tableofcontentsEstetiken_US
dc.description.tableofcontentsErgonomien_US
dc.description.tableofcontentsAkustiken_US
dc.description.tableofcontentsYapıen_US
dc.description.tableofcontentsBiçimen_US
dc.description.tableofcontentsMalzemeen_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsDokuen_US
dc.description.tableofcontentsAydınlatmaen_US
dc.description.tableofcontentsİç Mimarlıkta Sunum sürecien_US
dc.description.tableofcontentsTasarım Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsOrganizasyon Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsUygulama Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsSunumen_US
dc.description.tableofcontentsİç Mimaride Teknoloji Kullanımı ve Önemien_US
dc.description.tableofcontentsİÇ MİMARLIKTA ANLATIM TEKNİKLERİen_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Anlatım Tekniklerien_US
dc.description.tableofcontentsSerbest Çizim Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsSerbest Çizim ve Eskizen_US
dc.description.tableofcontentsTeknik Çizimen_US
dc.description.tableofcontentsAnlatım tekniklerinde Aşamalaren_US
dc.description.tableofcontentsPlanen_US
dc.description.tableofcontentsKesit-Görünüşen_US
dc.description.tableofcontentsPerspektifen_US
dc.description.tableofcontentsÜç Boyutlu Anlatım Yöntemleri-Maketen_US
dc.description.tableofcontentsBilgisayar Destekli Anlatım Tekniklerien_US
dc.description.tableofcontentsTeknoloji ve Bilgisayar Destekli Tasarımen_US
dc.description.tableofcontentsBilgisayar Destekli Anlatım Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsİki Boyutlu Anlatım Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsÜç Boyutlu Anlatım Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsÜç Boyutlu Yazıcılaren_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Çizim ve Bilgisayar Destekli Çizim Anlatım Tekniklerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsGELENEKSEL VE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM TEKNİKLERİNİN İÇ MİMARİ ANLATIMA ETKİLERİen_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Çizim Tekniklerinin İç Mimari Anlatıma Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsBilgisayar Destekli Çizim Tekniklerinin İç Mimari Anlatıma Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsDeğerlendirmeen_US
dc.description.tableofcontentsRöportajların Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsAnketlerin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsDeneysel Çizimlerin Değerlendirilmesien_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnlatım yöntemlerien_US
dc.subjectBilgisayar destekli çizim tekniklerien_US
dc.subjectGeleneksel çizim tekniklerien_US
dc.subjectİç mimarlıken_US
dc.subjectİç mimarlık eğitimien_US
dc.subjectİç mimari sunumen_US
dc.subjectTasarım sürecien_US
dc.subjectComputer-aided drawing methodsen_US
dc.subjectDesign processen_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.subjectInterior architecture educationen_US
dc.subjectInterior architecture presentationen_US
dc.subjectTraditional drawing techniquesen_US
dc.subject.lccNA7120 .S68 2019
dc.subject.lcshArchitecture, Domestic.en_US
dc.subject.lcshArchitecture -- Technological innovations.en_US
dc.titleGeleneksel ve bilgisayar destekli anlatım yöntemlerinin iç mimarı sunuma etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSöğüt, Enes Furkanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess