Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYücel, Saime Vicdanen_US
dc.contributor.authorİzgiş, Hülyaen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-27T02:15:41Z
dc.date.available2019-09-27T02:15:41Z
dc.date.issued2019-05-21
dc.identifier.citationİzgiş, H. (2019). Bir grup öğretmenin algıladıkları sosyal destek ve yaşam doyumu ile depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2175
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 38-51)en_US
dc.descriptionxi, 60 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, bir grup öğretmenin algıladıkları sosyal destek (aile, arkadaş, özel insan) ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkide, depresyon düzeyinin aracı rolünün olup olmadığı incelenmek amacıyla gerçekleşmiştir. Yöntem: Araştırmaya, İstanbul ili Çekmeköy semtinde bulunan özel ve devlet okullarında ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde çalışan toplamda 300 öğretmen katılmıştır. Araştırmada, Sosyodemografik Özellikler ve Veri Formu, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Beck Depresyon Envanteri kullanılmıştır. Veriler, bağımsız t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon, meditör analiziyle saptanmıştır. Bulgular: Araştırmanın bulgularında; cinsiyete göre öğretmenlerin algıladıkları sosyal destek, yaşam doyumu ve depresyon düzeylerinde anlamlı olarak farklılık bulunmuştur. Boşanan öğretmenlerin depresyon düzeyinin, evlilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Yaş, okul türü, eğitim kademesi ve ek gelire sahip olup olmama durumuna göre öğretmenlerin algıladıkları sosyal destek, yaşam doyumu ve depresyon düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Algılanan sosyal destek ve yaşam doyumu arasında pozitif bir ilişki, algılanan sosyal destek ve depresyon arasında negatif bir ilişki saptanmıştır. Depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri arasında da negatif bir ilişki bulunmuştur. Algılanan sosyal destek ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide depresyonun kısmi aracılık rolü olduğu saptanmıştır. Sonuç: Araştırmada, öğretmenlerin algıladıkları sosyal destek arttıkça yaşam doyumunun arttığı görülmüştür. Aynı zamanda algıladıkları sosyal destek arttıkça depresyon düzeyleri düşmektedir. Öğretmenlerin algıladıkları sosyal destek ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide depresyon kısmi aracılık rolü vardır.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to investigate the relationship between perceived social support (family, friend, special person) and the degree of the life satisfaction by a group of the teachers, in order to determine whether the level of depression has a mediating role. Method: The study included 300 teachers working in primary, secondary and high school levels in private and state schools in Çekmeköy District of Istanbul province. In this study, ‘Sociodemographic Features and Data Form’, ‘Multidimensional Scale of Perceived Social Support’, ‘Life Satisfaction Scale’ and ‘Beck Depression Inventory’ were used. The results were analyzed using the SPSS program and data were analyzed using independent sample t-test, one-way variance analysis (One Way ANOVA), correlation and mediation analysis. Results: In the findings of the study, there was a significant difference between teachers' perceived social support, life satisfaction also depression levels and gender. The level of depression of divorced teachers was found to be higher than married teachers. There was no significant difference between age, type of school, level of education and additional income with teachers' perceived social support, life satisfaction and depression levels. There was a positive significantly relationship between perceived social support and life satisfaction. There was a found to be a positive significantly relationship between perceived social support and life satisfaction. There was a found to be a negative significantly relationship between perceived social support and depression. At the same time, a negative significantly relationship was found to be between depression and the level of the life satisfaction. Depression have a partial mediation role on the relationship between perceived social support and life satisfaction was to be determined. Conclusion: In the study, it was seen that, when social support perceived by teachers increased, also life satisfaction increased. Also, when teachers' perceived social support incresed, their depression levels decreased was to be found. To sum up, depression has a partially mediation role in the relationship between perceived social support and life satisfaction by teachers.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Alt Sorularıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Önemien_US
dc.description.tableofcontentsSınırlılıklar ve Sayıltılaren_US
dc.description.tableofcontentsTanımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Desteken_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Destek Modellerien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Destek Türlerien_US
dc.description.tableofcontentsAlgılanan Sosyal Desteken_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Destek Üzerine Yapılan Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsYaşam Doyumuen_US
dc.description.tableofcontentsYaşam Doyumunu Etkileyen Faktörleren_US
dc.description.tableofcontentsYaşam Doyumu Üzerine Yapılan Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon Tanı ve Kriterlerien_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonun Belirtileri ve Bulgularıen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyon Üzerine Yapılan Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsYöntemen_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Veri Formuen_US
dc.description.tableofcontentsÇok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsYaşam Doyumu Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsBeck Depresyon Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Desenien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBulgularen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Genel Yapısına İlişkin Frekans Dağılımıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Ölçeklerden Aldıkları Puanlaren_US
dc.description.tableofcontentsAlgılanan Sosyal Destek, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerinin Cinsiyet İle İlişkisine Yönelik Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsAlgılanan Sosyal Destek, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerinin Okul Türü İle İlişkisine Yönelik Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsAlgılanan Sosyal Destek, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerinin Ek Gelir İle İlişkisine Yönelik Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsYaş Değişkenine Göre Öğretmenlerin Algıladıkları Sosyal Destek, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerine Yönelik Varyans Analizien_US
dc.description.tableofcontentsFarklı Medeni Duruma Sahip Öğretmenlerin Algıladıkları Sosyal Destek, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerine Yönelik Varyans Analizien_US
dc.description.tableofcontentsFarklı Eğitim Kademesinde Görev Yapan Öğretmenlerin Algıladıkları Sosyal Destek, Yaşam Doyumu ve Depresyon Düzeylerine Yönelik Varyans Analizien_US
dc.description.tableofcontentsÖlçeklerden Alınan Puanlara İlişkin Korelasyon Sonuçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonun Algılanan Sosyal Destek - Yaşam Doyumu İlişkisindeki Aracı Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsTartışmaen_US
dc.description.tableofcontentsSonuç ve Önerileren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlgılanan sosyal desteken_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYaşam doyumuen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectLife satisfactionen_US
dc.subjectPerceived social supporten_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subject.lccRC537 .I94 2019
dc.subject.lcshDepression, Mental.en_US
dc.titleBir grup öğretmenin algıladıkları sosyal destek ve yaşam doyumu ile depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between perceived social support and life satisfaction with depression on a group of the teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorİzgiş, Hülyaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess