Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halilen_US
dc.contributor.authorKireç, Denizen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-30T04:46:31Z
dc.date.available2019-09-30T04:46:31Z
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.citationKireç, D. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin ruh sağlığı belirtilerini gözlemlemeye yönelik görsel sanatlar eğitim modeli tasarısı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2194
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 141-156)en_US
dc.descriptionix, 157 leavesen_US
dc.description.abstractSanat, insanın yaratıcılık ve dışavurumuyla kendi dünyasını yansıttığı yegane alandır. Bu sebepten ötürü sanat, hem var olan psikolojik problemlerin saptanmasına hem de tedavi edilmesine yardımcı olabilmektedir. Tasarlanan eğitim modeli, yaratıcılık ve dışavurum üzerine şekillenmektedir. Tezin başında yaratıcılık kuramsal olarak açıklanmakta, yaratıcılık ölçütleri, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın ölçülmesi ile yaratıcılıkla kişilik, zeka, yetenek ve hayal gücü arasındaki ilişki incelenmektedir. Bilim adamları ve sanatçıların gözünden yaratıcılıkla devam etmektedir. Dışavurum ise tarihin başlangıcından itibaren insanın kendini yansıttığı alan olarak ele alınmakta ve modern sanatta nasıl şekillendiği incelenmektedir. Sonrasında sanat terapisinin kavramı, amacı ve önemi açıklanmakta, bir terapi yöntemi olarak ortaya çıkışına ve günümüzde nasıl yer bulduğuna değinilmektedir. Sanat terapisine farklı yaklaşımlar ve sanat terapisinden örnek çalışmalar yer bulmaktadır. Sanat terapisinin son kısmını ise sanat eğitimindeki yeri oluşturmaktadır. Modelde gözlemlenebilecek rahatsızlıklar başlığı altında kaygı ve depresyonun karakteristik özellikleri açıklanmış, psikolojik rahatsızlıkların sanatta yansımaları seçilen sanatçılar, sanatla ilgilenen hastalar ve çocukların çalışmaları üzerinden gösterilmiştir. Bu modelin ortaöğretim çağındaki öğrencilere uygulanacağı göz önüne alınarak bebeklikten ergenliğe kadar geçen süreçte sanat, yaratıcılık ve dışavurum ele alınmaktadır. Takip eden bölümde sanat eğitiminin gelişimi ile eğitim sistemindeki yerine ve amacına değinilmektedir. Model tasarlanmadan önce, sanat eğitimde geleneksel olarak kullanılan malzemelerden bahsedilmiş, ayrıca yaratıcı tekniklere de yer verilmiştir. Son bölümde ise oluşturulan model için metod ve yönelimler açıklanmış ve modelin içeriği 16 çalışmadan oluşacak şekilde detaylı olarak açıklanmıştır.en_US
dc.description.abstractArt is a unique area that people express their own inner world through creativity and self-expression. Therefore, art can help to indicate psychological disorders and cure them at the same time. This designed educational model is shaped by creativity and self-expression methods. In the beginning of this thesis, creativity is theoretically explained, creativity criteria, characteristics of creative people, measurement of creativity and the correlation between personality, intelligence, talent and imagination are examined, followed by creativity through the eyes of scientists and artists. Expressionism is defined from the beginning of history as an area that people express themselves and how it took form in modern art is explained. Later on, art therapy is conceptually explained with its goals and methodology, how art therapy evolved as a therapy method and how it takes place today is mentioned. Different approaches to art therapy are addressed and examples from art therapy are included. The last part of art therapy consists of its place in art education. Under the title of disorders that can be observed in the model, characteristics of anxiety and depression are explained, the reflections of psychological disorders on art is shown through famous artists, patients that are involved in art and children’s works. Considering that this method is going to be applied on secondary education level students, the process of art, creativity and expressionism from infancy through adolescence is covered. In the following part, development of art education and its place and purpose in education system are mentioned. Before the model is designed, traditional materials used in art education as well as creative techniques are mentioned. In the last chapter, methods and approaches for the designed model are explained and the context of the model is explained as 16 parts in detail.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsYARATICILIKen_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikoanalitik Yaratıcı Düşünce Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsGestalt Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇağrışım Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsAlgısal Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsİnsancıl Kuramlaren_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Gelişimsel Kuramen_US
dc.description.tableofcontentsKarmaşık Kuramlaren_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılığın Ölçütleri ve Süreçlerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcı Kişilik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık Ölçme Araç ve Yöntemlerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcılık ile Kişilik, Zeka, Yetenek ve Hayal Gücü Arasındaki İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsBilim İnsanlarının ve Sanatçıların Gözünden Yaratıcılıken_US
dc.description.tableofcontentsDIŞAVURUMen_US
dc.description.tableofcontentsDışavurum Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsDışavurumun İlk Örneklerien_US
dc.description.tableofcontentsModern Sanat Akımı Olarak Dışavurumen_US
dc.description.tableofcontentsBİR DIŞAVURUM METODU:SANAT TERAPİSİen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Terapisi Kavramı, Amacı ve Önemien_US
dc.description.tableofcontentsSanat Terapisinin Doğuşu ve Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsSanat Terapisine Farklı Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSanat Terapisinden Örnek Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSanat Terapisi ve Sanat Eğitimien_US
dc.description.tableofcontentsPSİKOLOJİK RAHATSIZLIKLARen_US
dc.description.tableofcontentsModelde Gözlemlenebilecek Psikolojik Rahatsızlıklaren_US
dc.description.tableofcontentsKaygıen_US
dc.description.tableofcontentsDepresyonen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Rahatsızlıklar ve Sanatta Yansımalarıen_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Rahatsızlıklara Sahip Sanatçılardan Örnekleren_US
dc.description.tableofcontentsPsikolojik Tedavi Gören Danışanlardan Örnekleren_US
dc.description.tableofcontentsÇocukların Çalışmalarından Örnekleren_US
dc.description.tableofcontentsBEBEKLİKTEN ERGENLİK DÖNEMİNE SANAT, YARATICILIK VE DIŞAVURUMen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk Gelişim Dönemlerien_US
dc.description.tableofcontentsÇocuklarda çizim gelişimi ve yaratıcılık aşamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsKaralama evresi (2-4 yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsŞematik öncesi dönem (4-7 yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsŞematik Dönem (7-9 yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsGerçekçilik Dönemi (9-12 yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsGörünürde doğalcılık dönemi (12-14 yaş)en_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik döneminde Sanatta Yaratıcılıken_US
dc.description.tableofcontentsSANAT EĞİTİMİ VE PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRMELERen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Eğitiminin Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsSanatın ve Yaratıcılığın Eğitim Sistemindeki Yeri ve Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsSANAT EĞİTİMİNDE KULLANILAN MALZEMELER VE YARATICI TEKNİKLERen_US
dc.description.tableofcontentsSanat Malzemelerien_US
dc.description.tableofcontentsYaratıcı Teknikleren_US
dc.description.tableofcontentsTASARLANAN MODELen_US
dc.description.tableofcontentsMetod ve Yönelimleren_US
dc.description.tableofcontentsÖnerilen Modelin İçeriğien_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDışavurumen_US
dc.subjectEğitim modelien_US
dc.subjectOrtaöğretim çağıen_US
dc.subjectPsikolojik rahatsızlıklaren_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSanat terapisien_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectArt therapyen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectEducation modelen_US
dc.subjectPsychological disordersen_US
dc.subjectSecondary levelen_US
dc.subjectSelf-expressionen_US
dc.subject.lccNX449.5 .K57 2019
dc.subject.lcshArts, Modern.en_US
dc.subject.lcshArts, Modern -- Psychological aspects.en_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin ruh sağlığı belirtilerini gözlemlemeye yönelik görsel sanatlar eğitim modeli tasarısıen_US
dc.title.alternativeVisual arts education model design in order to observe indications of secondary level students’ mental healthen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKireç, Denizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess