Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİslimyeli, Balkan Nacien_US
dc.contributor.authorÇelik, Şükrü Canen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-30T22:47:54Z
dc.date.available2019-09-30T22:47:54Z
dc.date.issued2019-05-27
dc.identifier.citationÇelik, C. (2019). Kültür endüstrisi ve sanat ilişkisi içerisinde esin, taklit, alıntı, çalıntı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2195
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 108-111)en_US
dc.descriptionxi, 112 leavesen_US
dc.description.abstractSanatta taklit ve sahtecilik meselesi tarih boyunca birçok yaklaşımla ele alınarak günümüze kadar gelmiş, sanatın giderek estetik bir ilişki – iletişim biçimine dönüşmesi, yeni üretim tekniklerinin sanat alanına girişi ve sanatsal biçimler arasındaki etkileşimin kuramsal temellere tam olarak oturtulamamasıyla birlikte başlangıçtaki anlam ve içeriği değişmiştir. Bu süreç, kültür endüstrisinin etkisiyle birlikte sanat eserinin bir tüketim ürünü gibi alınıp satılabilmesine olanak sağlamıştır. Sanatın eserinin bir tüketim ürününe dönüşmesi zamanla yerini tüketim ürünü olarak üretilen sanat eserlerine bırakmıştır. Bu durum, kendi içinde özgünlük barındıran eserlerden farklı olarak sadece ticari amaçla üretilmiş birbirinin kötü kopyası eserlerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu çalışmada kopyalanamayan değerli bir sanat eseri için gereken nitelik olan özgünlük/orijinallik kavramı, temelde tescilli ve anlatımsal özgünlük olarak ikiye ayrılarak irdelenmiştir. “Kültür Endüstrisi” kavramından hareketle sanat eserinin metaya dönüşmesi ve bunun sonucunda ortaya çıkan eserlerin benzerliği ele alınmıştır. Hangi eserlerin kopya, hangi eserlerin anlatımsal özgünlük ile oluşmuş sanatsal bir esinlenme olarak kabul edilebileceği tartışılmıştır. Sanatın bugün geldiği noktada özgünlük kavramının varlığını sürdürüp sürdüremediği eleştirel bir yaklaşımla sorgulanmıştır. Bir eser hangi amaçla üretilirse üretilsin özgün olabilir. Dolayısıyla kültür endüstrisi ve sanat ilişkisi bağlamında oluşan yığınlaşmayı sadece ticari amaçla veya popüler kültür amacıyla üretilmiş eserlerin değil, yeni ve özgün olarak ortaya sürülen fakat içinde sanatçıya ait bir üslup barındırmayan kopya eserlerin oluşturduğunun altını çizmek gerekir. Bu nedenle bu çalışma, sanatçının süreçteki yer alma düzeyinin, özgünlük kavramı ile sıkıca bağlı olduğunu ve özgünlük arayışlarının bu kapsamda değerlendirilmesi gerektiğini bir öneri olarak sunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe issues of imitation and forgery in art has been approached from many perspectives throughout history and the initial meaning and content of the original has changed with the transformation of art into an aesthetic relationship/communication form, the introduction of new production techniques in art and the fact that interaction among artistic forms cannot be fully established on the theoretical basis. This process enabled the work of art to be bought and sold as a consumption product with the influence of culture industry. The transformation of the work of art into a consumption product has been replaced by the works of art produced as consumption products. This has led to the emergence of art works which are bad copies of each other and produced exclusively for commercial purposes, in contrast to the works that contains authenticity in itself. In this study, the concept of authenticity / originality, which is the quality required for a valuable work of art that cannot be copied, has been divided into two, nominal and expressive authenticity. The transformation of the artwork into commodities and the similarity of the resulting works are addressed by the cultural industry. Which works can be considered as an artistic inspiration formed by expressive authenticity and which works can be considered as bad copies are discussed. In the point where art came from today, it has been questioned with a critical approach as to whether the concept of authenticity can exist or not. A work of art can be unique for whatever purpose it is produced. Therefore, it is necessary to underline that the agglomeration in the context of cultural industry and art doesn’t consist of only the works produced for commercial purposes or popular culture, but also the copy works which are released in the market as new and original art although they do not contain a style belonging to the artist. Therefore, this study presents a suggestion that the artist's involvement in the process is firmly connected with the concept of authenticity and the search for authenticity should be evaluated within this scope.en_US
dc.description.tableofcontentsGirişen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmanın Kapsamıen_US
dc.description.tableofcontentsÇalışmanın Yöntemien_US
dc.description.tableofcontentsÖzgünlüken_US
dc.description.tableofcontentsSanatın Üretim Aşaması ve Özgünlük Tanımlamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsÖzgünlük Biçimlerien_US
dc.description.tableofcontentsTescilli Özgünlüken_US
dc.description.tableofcontentsAnlatımsal Özgünlüken_US
dc.description.tableofcontentsSanat ve Taklit İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsTarihsel Süreçte Takliten_US
dc.description.tableofcontentsModern sanaten_US
dc.description.tableofcontentsMetinlerarasılıken_US
dc.description.tableofcontentsParodien_US
dc.description.tableofcontentsPastişen_US
dc.description.tableofcontentsKolajen_US
dc.description.tableofcontentsKültür Endüstrisien_US
dc.description.tableofcontentsKültür Endüstrisi Kavramı ve Sanat Alanına Girişien_US
dc.description.tableofcontentsMeta Olarak Üretilen Sanat Eserleri ve Kopya Eserleren_US
dc.description.tableofcontentsÖzgünlüğün Kopyalanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKültür Endüstrisinin ve Küreselleşmenin Sanatçı Üzerindeki Etkilerien_US
dc.description.tableofcontentsSonuçen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAlıntıen_US
dc.subjectAnlatımsal özgünlüken_US
dc.subjectKopyaen_US
dc.subjectKültür endüstrisien_US
dc.subjectÖzgünlüken_US
dc.subjectAuthenticityen_US
dc.subjectCopyen_US
dc.subjectCulture industryen_US
dc.subjectExpressive authenticityen_US
dc.subjectQuotationen_US
dc.subject.lccN7428 .C45 2019
dc.subject.lcshImitation in art.en_US
dc.titleKültür endüstrisi ve sanat ilişkisi içerisinde esin, taklit, alıntı, çalıntıen_US
dc.title.alternativeInspiration, imitation, quotation, plagiarism in the context of the relationship between culture industry and arten_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Bilimi Doktora Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelik, Şükrü Canen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess