Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFalcıoğlu, Pınaren_US
dc.contributor.authorMüftüoğlu, Merveen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-09-30T23:43:46Z
dc.date.available2019-09-30T23:43:46Z
dc.date.issued2019-05-23
dc.identifier.citationMüftüoğlu, M. (2019). Remodelling of the Korean wave: Is it possible for Turkey to create the Turkish wave?. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2200
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 86-89)en_US
dc.descriptionxii, 91 leavesen_US
dc.description.abstractToday's economic and political developments have led to an intense competitive environment in which countries compete in the international arena. In this competitive environment, differentiation of countries from other countries, preserving the country's image, creating new market shares to develop the economy, expanding country's targets and meeting the demands of citizens are directly related to government strategies. It is an inevitable fact that governments have turned to different strategic areas as an element of soft power and evaluated their alternatives; It has created many new economic leverages such as cultural and technological developments that will directly contribute to the national economy. New development strategies of countries are influenced by many factors such as global, political, economic and technological. Nation and nation image, sales of its products, how other nations perceive and position the country in their minds have recently become an important factor in the country's policies. For this reason, governments, looking for new ways to develop the country's economy, have understood the importance of creating a successful nation branding and have started to take part in the international arena with new strategies. The international arena and fan groups, who recognize and become aware of the country's potential makes a great contribution to the national economy while at the same time make the country stand out in the world. After the economic crisis in the late 90s, the South Korean government launched the Korean wave as a soft power to improve the economic situation, export cultural products and even improve the country's image. The Korean wave represented the popularity of Korean pop-culture spread throughout Asia. The success of the Korean Wave soon after spread to other Korean industries such as tourism, food, electronics and the like. Realizing the importance of this concept since the late 90s, the Korean government has been the most important factor behind the spread and success of the Korean wave throughout the world, especially in Asia. The aim of the study is to analyze the strategies and factors used for the success of the Korean wave and to find the possibility of forming a Turkish Wave.en_US
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan ekonomik ve politik gelişmeler ülkelerin uluslararası arenada birbirleri ile yarıştığı yoğun bir rekabet ortamı oluşmasına neden olmuştur. Oluşan bu rekabet ortamında ülkelerin diğer ülkelerden farklılaşması, ülke imajlarını koruması, ekonomisini geliştirecek yeni pazar payları oluşturması, hedeflerini genişletebilmesi ve vatandaşların taleplerini karşılayabilmesi hükümet stratejileri ile doğrudan ilişkilidir. Bunun yanı sıra son yıllarda hükümetlerin yumuşak güç unsuru olarak farklı stratejik alanlara yönelmesi, alternatiflerini değerlendirmesi; kültürel, teknolojik gelişmeler gibi ülke ekonomisine doğrudan katkı sağlayacak bir çok yeni ekonomik kaldıraç yaratmıştır. Ülkelerin yeni kalkınma stratejileri yaratması, global, politik, ekonomik, teknolojik gibi bir çok faktörden etkilenmektedir. Ulus ve ulus imajı, ürünlerinin satışları, diğer ulus vatandaşlarının, ülkeyi nasıl algıladığı ve zihinlerinde nasıl konumlandırdığı son zamanlarda ülke politikalarında önemli bir faktör haline gelmiştir. Bu nedenle ülke ekonomisini geliştirmek için yeni yollar arayan hükümetler başarılı bir ulus markalaması oluşturmanın önemini anlamış ve uluslararası arenada yeni stratejiler ile yer almaya başlamışlardır. Ülkenin farkına varan, ülkeyi tanıyan; uluslararası arena ve hayran kitleleri ülke ekonomisine büyük katkı sağlayarak,ülkenin dünya üzerinde ön plana çıkmasını sağlar. 90'lı yılların sonunda yaşanan ekonomik krizden sonra Güney Kore hükümeti ekonomik durumu iyileştirmek, kültürel ürünlerini ihraç etmek ve hatta ülkenin daha iyi bir imaja sahip olması için yumuşak bir güç olarak kore dalgasını başlattı. Kore dalgası, Asya'da yayılmış olan Kore popüler kültürünün popülaritesini temsil ediyordu. Kore dalgasının elde ettiği başarı çok geçmeden, turizm, gıda, elektronik ve benzeri gibi diğer Kore endüstrilerine de yayıldı. 90'lı yılların sonundan beri bu kavramın öneminin farkına varan kore hükümeti, Kore dalgasının başta Asya olmak üzere tüm dünyaya yayılmasının ve başarılı olmasının arkasındaki en önemli faktör oldu. Araştırmanın amacı, Kore dalgasının başarılı olması için kullanılan stratejileri ve faktörleri analiz edilerek, Türk dalgası oluşturma ihtimalini bulmaktır.en_US
dc.description.tableofcontentsIntroductionen_US
dc.description.tableofcontentsObjectiveen_US
dc.description.tableofcontentsStrategic Questionen_US
dc.description.tableofcontentsResearch Questionsen_US
dc.description.tableofcontentsScope&Target of the researchen_US
dc.description.tableofcontentsThe Conceptual Frameworken_US
dc.description.tableofcontentsThe Concepts of Nation Branding and Cultureen_US
dc.description.tableofcontentsNation Branding Concept Reviewen_US
dc.description.tableofcontentsCulture Concept Rewieven_US
dc.description.tableofcontentsPop Culture Rewieven_US
dc.description.tableofcontentsNation Branding Indexen_US
dc.description.tableofcontentsElement of Cultureen_US
dc.description.tableofcontentsOnion Diagramen_US
dc.description.tableofcontentsThe Diamond of National Advantageen_US
dc.description.tableofcontentsMethodologyen_US
dc.description.tableofcontentsChoice of Topicen_US
dc.description.tableofcontentsChoice of Theoriesen_US
dc.description.tableofcontentsData Collectionen_US
dc.description.tableofcontentsPrimary Dataen_US
dc.description.tableofcontentsSecondary Dataen_US
dc.description.tableofcontentsFindingsen_US
dc.description.tableofcontentsKorean Wave: Definitionen_US
dc.description.tableofcontentsHallyu and Hallyu Elements on Korean Pop Cultureen_US
dc.description.tableofcontentsSuccess of The Korean Waveen_US
dc.description.tableofcontentsDevelopment of Korean Wave and Government Supporten_US
dc.description.tableofcontentsTop Entertainment Companies and Strategiesen_US
dc.description.tableofcontentsTraineeship Strategyen_US
dc.description.tableofcontentsMedia Planning and Marketing Strategiesen_US
dc.description.tableofcontentsComparison Of Contriesen_US
dc.description.tableofcontentsNation Brandingen_US
dc.description.tableofcontentsSouth Korea Nation Brandingen_US
dc.description.tableofcontentsUSA Nation Brandingen_US
dc.description.tableofcontentsTurkey Nation Brandingen_US
dc.description.tableofcontentsThe Role & Support Of The Proactive Governmenten_US
dc.description.tableofcontentsAnalysisen_US
dc.description.tableofcontentsNation Branding Indexen_US
dc.description.tableofcontentsElement of Cultureen_US
dc.description.tableofcontentsOnion Diagramen_US
dc.description.tableofcontentsPorter’s Diamond Modelen_US
dc.description.tableofcontentsConclusionen_US
dc.description.tableofcontentsFindings Of Surveyen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectNation brandingen_US
dc.subjectKorean waveen_US
dc.subjectEntertainment industryen_US
dc.subjectPop cultureen_US
dc.subjectUlus markalamasıen_US
dc.subjectKore dalgasıen_US
dc.subjectPopüler kültüren_US
dc.subjectEğlence endüstrisien_US
dc.subject.lccHD9999.C9473 M84 2019
dc.subject.lcshCultural industries -- Turkey.en_US
dc.subject.lcshCultural industries -- Korea (South)en_US
dc.titleRemodelling of the Korean wave: Is it possible for Turkey to create the Turkish wave?en_US
dc.title.alternativeKore dalgasının yeniden modellenmesi: Türkiye’nin Türk dalgası yaratması mümkün mü?en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yöneticiler İçin İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorMüftüoğlu, Merveen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess