Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnançen_US
dc.contributor.authorŞen, Baranen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2019-10-24T02:48:07Z
dc.date.available2019-10-24T02:48:07Z
dc.date.issued2019-08-09
dc.identifier.citationŞen, B. (2019). Oyunlaştırma temelli mobil uygulamalarda arayüz tasarımı. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2219
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 110-115)en_US
dc.descriptionxv, 116 leavesen_US
dc.description.abstractOyun, insanı hatta bütün canlıları yaşama hazırlayan, belli beceri ve yetenekleri edinmesini sağlayan eğlenceli ve gönüllü bir eylemdir. Oyun unsurlarının kullanılarak motivasyonu artırma düşüncesiyle ortaya çıkan oyunlaştırma, iş, eğitim, sağlık, kişisel gelişim ve pazarlama gibi pek çok alanda kullanılmaktadır. İnsanların gerçek hayatlarında kilo verme, dil öğrenme, satış arttırma vb. birçok hedef doğrultusunda motivasyon sağlayarak harekete geçmesini ve davranış değişikliği kazanmasını sağlayan oyunlaştırma; özellikle akıllı telefon kullanımındaki artışla birlikte büyüyen mobil uygulama pazarında şirketlerin yeni tercihi olmaktadır. Oyunlaştırma, mobil uygulamalarda, kullanıcıların bağlılığını, motivasyonunu ve üretkenliğini artırmak amacıyla kullanılan bir tekniktir. Böylece kullanıcı için daha ilgi çekici ve daha eğlenceli bir deneyim süreci sağlanabilmektedir. Araştırmacıların ve akademisyenlerinde ilgisini çeken oyunlaştırma, pek çok araştırmanın ve çalışmanın konusu olmuştur. Bu çalışmanın amacı, kullanıcının etkileşimde bulunduğu arayüz tasarımının kullanılabilirliği ve edinilen deneyime, oyunlaştırmanın katkısı ve rolüne odaklanmaktır. Bu amaç doğrultusunda, oyunlaştırma kavramı ile ilgili unsurlar, modeller ve ilgili motivasyon teorileri detaylı olarak açıklanmış; nitelikli bir kullanıcı arayüz (UI) tasarımı için dikkate alınması gereken özellikler incelenmiştir. Oyunlaştırma kullanılan eğitim amaçlı mobil uygulamaların içlerinden kullanım oranı ve beğeni oranı yüksek uygulamalar seçilerek incelenmiş, oyunlaştırmanın arayüz tasarımının kullanılabilirliğine etkisi değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmalar ve incelemeler doğrultusunda, oyunlaştırma unsurlarının kullanıldığı "Quistudy" adlı yeni bir mobil uygulama için arayüz tasarımı yapılmıştır. Uygulamanın kullanılabilirlik testleri yapılarak arayüz tasarımının başarı oranı ölçülmüştür. Böylece eğitim amaçlı mobil uygulamalarda oyunlaştırma kullanımının arayüz tasarımına etkisi ile arayüz tasarımının oyunlaştırma unsurlarının etkili kullanımına katkısı değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractGame, is an aspect to help all living creatures to be able to prepare for life in a fun and volunteer way. Gamification, which emerges with the idea of increasing motivation by using game elements, is used in many fields such as work, education, health, personal development and marketing. In people's real lives, they can loss weight, learn language, sales increase and so on motivation in line with many goals and take action and change behavior. Gamification; especially, in the growing mobile application market with the increase in the use of smart phones is the new choise of companies. Gamification is a technique which used to increase the loyalty, motivation and productivity of users in mobile applications. In this way, a more interesting and enjoyable experience for the user can be provided. Gamification, which attracted the attention of researchers and academics, has been the subject of many researches and studies. The purpose of this is the benefits of gamification over the engagement between users and the interface design and theexperience. In line with this aim, elements related to the concept of gamification, models and related motivational theories are explained in detail and the elements that should be considered for a qualified and usable user interface (UI) design are examined. The usage rate and appreciation rate of educational mobile applications using gamification were selected and the effect of gamification on the usability of interface design was evaluated. As a result of this study, the interface design of a new application called "Quistudy", which uses the elements of gamification in order to improve usability and development, has been designed. The usability tests of the application were performed and the success rate of the interface design was measured. In this manner, the effect of gamification usage on interface design in educational mobile applications and the contribution of interface design to effective use of gamification elements were evaluated.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsOYUNLAŞTIRMAen_US
dc.description.tableofcontentsOyun Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsOyunun Tarihsel ve Kültürel Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırma Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırma Sisteminde Kullanıcıen_US
dc.description.tableofcontentsOyuncu/Kullanıcı Tiplerien_US
dc.description.tableofcontentsOyuncu/Kullanıcı Yolculuğu ve Aşamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırma Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırma Modelleri ve Yaklaşımlarıen_US
dc.description.tableofcontentsD6 Oyunlaştırma Modelien_US
dc.description.tableofcontentsOctalysis Modelien_US
dc.description.tableofcontentsHook Modelien_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırmada Motivasyon Teorilerien_US
dc.description.tableofcontentsÖz-Belirleme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsFogg Davranış Modelien_US
dc.description.tableofcontentsAkış Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsSAPS Ödüllendirme Modelien_US
dc.description.tableofcontentsEĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMAen_US
dc.description.tableofcontentsOyun Temelli Öğrenme ve Ciddi Oyunlaren_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırmanın Eğitimde Kullanımıen_US
dc.description.tableofcontentsTeknoloji ile Öğrenme ve Mobil Cihazların Eğitime Katkısıen_US
dc.description.tableofcontentsOyunlaştırma Kullanılan Mobil Eğitim Uygulamalarının Öğrenmeye Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsOYUNLAŞTIRMA KULLANILAN MOBİL EĞİTİM UYGULAMALARINDA ARAYÜZ (UI) TASARIMININ KULLANILABİLİRLİĞİen_US
dc.description.tableofcontentsKullanıcı Deneyimi (UX) ve Kullanılabilirliken_US
dc.description.tableofcontentsMobil Uygulamalarda Kullanıcı Arayüz (UI) Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKullanıcı Arayüz Tasarımda Oyunlaştırmanın Rolüen_US
dc.description.tableofcontentsOYUNLAŞTIRMA KULLANILAN MOBİL EĞİTİM UYGULAMALARINA YÖNELİK ÖRNEK İNCELEMELERen_US
dc.description.tableofcontentsDuolingoen_US
dc.description.tableofcontentsDropsen_US
dc.description.tableofcontentsGrasshopperen_US
dc.description.tableofcontentsUYGULAMA ÇALIŞMASIen_US
dc.description.tableofcontentsKullanılabilirlik Testien_US
dc.description.tableofcontentsTest Sonuçları ve Kullanıcı Cevaplarıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectMobil uygulamaen_US
dc.subjectKullanılabilirliken_US
dc.subjectArayüz tasarımıen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectMobile applicationen_US
dc.subjectUsabilityen_US
dc.subjectInterface designen_US
dc.subject.lccN7430.5 .S46 2019
dc.subject.lcshVisual communication.en_US
dc.titleOyunlaştırma temelli mobil uygulamalarda arayüz tasarımıen_US
dc.title.alternativeInterface design in gamification based mobile applicationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞen, Baranen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess