Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US
dc.contributor.authorOzansoy Çadırcı, Tuğçeen_US
dc.date.accessioned2020-05-14T09:34:48Z
dc.date.available2020-05-14T09:34:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSağkaya Güngör, A. & Ozansoy Çadırcı, T. (2018). Comparing the effect of two-dimensional display and three-dimensional try on technologies on the consideration set formation and final choice on the websites. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(3), 627 - 645.en_US
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2320
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU5EazVPUT09
dc.description.abstractThe conceptualization of virtual three-dimensional experiences has emerged lately because advancements in the technology have led to immersive experiences in virtual environments. This new technology enables users to get the information about a product that is very similar to the real product examination. On the other hand, there is already an online display opportunity that is familiar to the online customer, i.e., two dimensional (2-D) product view. A laboratory experiment was conducted to explore what difference Virtual try-on (3-D try-on) technology creates in the consideration set formation and final choice decision (which are based on consideration set theory) compared to the 2-D product display in the website of a well-known international company. The experiment was conducted with the participation of the university students. The results revealed an increase in the number of products taken into the consideration set, and a significant increase in the probabilities of the products to be taken into the consideration set, favoring the 3-D try-on technology in both cases. However, a statistically significant difference was not observed in the final choice outcome. The possible reasons are discussed, along with theoretical and practical implications of the study.en_US
dc.description.abstractTeknolojideki ilerlemelerin sanal ortamlarda tüketiciyi içine alan deneyimlere imkân sağlaması, son zamanlarda sanal üç boyutlu deneyimin kavramsallaştırılmasına yol açtı. Sanal üç boyutlu ürün deneme (3-D deneme) teknolojisinin, iki boyutlu ürün görüntülemeye kıyasla, ürünün dikkate alınanlar kümesine girmesinde ve son seçim kararında bir fark yaratıp yaratmadığını keşfetmek amacıyla tanınmış uluslararası bir şirketin web sitesi kullanılarak bir laboratuvar deneyi tasarlanmıştır. tanınmış bir uluslararası şirketin web sitesi. Deney, üniversite öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre; dikkate alınanlar kümesine dahil edilen ürün sayısında ve bir ürünün dikkate alınanlar kümesine girme olasılığında üç boyutlu ürün deneme teknolojisi anlamlı bir fark yaratmaktadır. Ancak, son seçim kararında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlemlenmemiştir. Olası sebepler, araştırmanın teorik ve pratik sonuçları ile birlikte çalışmada tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAtatürk Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subject3-D try-on technologyen_US
dc.subject2-D display technologyen_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectConsideration set theoryen_US
dc.subject3-D ürün deneme teknolojisien_US
dc.subject2-D ürün görüntüleme teknolojisien_US
dc.subjectArttırılmış gerçekliken_US
dc.subjectKüme teorisien_US
dc.titleComparing the effect of two-dimensional display and three-dimensional try on technologies on the consideration set formation and final choice on the websitesen_US
dc.title.alternativeWeb sitelerinde kullanılan iki boyutlu ürün görüntüleme teknolojisi ile üç boyutlu ürün deneme teknolojisinin değerlendirme kümesi oluşumundaki ve satın alma kararındaki etkisinin karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisher's Versionen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentIşık University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Managementen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3740-7456
dc.identifier.volume32
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage627
dc.identifier.endpage645
dc.peerreviewedYesen_US
dc.publicationstatusPublisheden_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSağkaya Güngör, Ayşegülen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess