Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKesten, Ali Sercanen_US
dc.contributor.authorYaran, Güzemen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-07-22T08:24:18Z
dc.date.available2020-07-22T08:24:18Z
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.citationYaran, G. (2020). Evaluation of the efficiency of mainline and ramp metering in highway traffic management. İstanbul: Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2355
dc.descriptionText in English ; Abstract: English and Turkishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 70-72)en_US
dc.descriptionxi, 72 leavesen_US
dc.description.abstractIn the study, the effects of the mainline and ramp control theories on the highway traffic flow are investigate. In order to eliminate to alleviate the traffic congestion problem, which has become a problem in high-population cities, the mainline and ramp controls are considered as a solution, and control networks are emphasized. Examples of applications and results in the world are given. The applicability of the methods to be used by examining the previous studies was first examined on a general model and then on a selected highway network. In the models prepared, vehicle speeds, travel times, flow (volume) concepts, and relationships between them are mentioned. In addition, general information about highway management was also provided before. Control models were examined with the Microscopic Simulation Program, the purpose and types of models applied were compared. The traffic simulation model of the region between K-8 and K-11 on the O-2 highway from Asia to Europe has been created and the effects created by the control have been examined by applying both ramp and mainline metering. Analysis results; It has been observed that the control of ramp and mainline scenarios provides benefits compared to uncontrolled situations. Among the benefits provided; when the analysis of the basic model and mainline metering is applied, it is seen that there is an increase of 20.76% in travel times and an increase of 19.78% in vehicle speeds. Nevertheless, the implications of these control scenarios should be thoroughly investigated. Simulation results show that Ramp Metering (RM) and Mainline Metering (MM) controls can be an effective method in the management of highway-highway connections. In this regard, it is recommended that the control strategies mentioned in intensive highway-to-highway participations be tested in real life in order to increase efficiency.en_US
dc.description.abstractHazırlanan çalışmada ana yol ve katılım kontrol teorilerinin otoyol trafik akımı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Yüksek nüfuslu şehirlerde bir problem haline gelen trafik tıkanıklığı sorunu, geçiş sırasında oluşan tıkanıklığın ortadan kaldırılması ya da hafifletilmesi amacıyla ana yol ve katılım kontrolleri bir çözüm olarak görülmekte olup kontrol şebekeleri üzerinde durulmuştur. Dünyadaki uygulamalar ve sonuçlarından örnekler verilmiştir. Önceki çalışmalar incelenerek kullanılacak metotların uygulanabilirliği öncelikle genel bir model üzerinde sonrasında da seçilmiş bir otoyol ağı üzerinden uygulanarak incelenmiştir. Hazırlanan modellerde yol ağı ile ilgili araç hızlarına, seyahat sürelerine, akım (hacim) kavramlarına ve aralarındaki ilişkilere değinilmiştir. Ayrıca otoyol yönetimi ile ilgili genel bilgiler de öncesinde sunulmuştur. Kontrol modelleri Mikroskobik Simülasyon Programı ile incelenmiş, amacı, uygulanan model çeşitleri kıyaslamalı olarak anlatılmıştır. Asya Avrupa yönünde O-2 otoyolunda K-8 ile K-11 arasında kalan bölgenin trafik benzetim modeli oluşturulmuş ve hem katılım hem de ana yol kontrolü uygulaması yapılarak, kontrolün yarattığı etkiler incelenmiştir. Analiz sonuçları katılım ve ana yol senaryolarının kontrolünün, kontrolsüz durumlara göre fayda sağladığı görülmüştür. Sağlanan faydalar arasında temel model ve ana yol kontrolünün uygulandığı analizler karşılaştırıldığında; ana yol kontrolünün seyahat sürelerinde % 20,76 kazanç ve araç hızlarında ki % 19,78'lik yükseliş sağladığı görülmektedir. Bununla birlikte, bahsi geçen kontrol senaryoları uygulandığında doğuracağı sonuçlar kapsamlı bir şekilde araştırılmalıdır. Yapılan simülasyon sonuçları katılım (RM) ve anayol (MM) kontrollerinin Otoyol-otoyol bağlantılarının yönetiminde etkili bir yöntem olabileceğini göstermektedir. Bu doğrultuda, verimlilik artışı sağlamak üzere yoğun otoyol-otoyol katılımlarında bahsi geçen kontrol stratejilerinin etkinliğinin gerçek hayatta da sınanması önerilmektedir.en_US
dc.description.tableofcontentsTraffic Congestionen_US
dc.description.tableofcontentsDemand Controlen_US
dc.description.tableofcontentsTraffic Control Strategiesen_US
dc.description.tableofcontentsControl Logicen_US
dc.description.tableofcontentsMeteringen_US
dc.description.tableofcontentsRamp Meteringen_US
dc.description.tableofcontentsMainline Meteringen_US
dc.description.tableofcontentsMethodologyen_US
dc.description.tableofcontentsTraffic Flow Modellingen_US
dc.description.tableofcontentsTraffic Flow- Variables- Density-Flow-Speeden_US
dc.description.tableofcontentsTraffic Simulation (Macro-Micro-Meso Simulation)en_US
dc.description.tableofcontentsSimulation Model Methodologyen_US
dc.description.tableofcontentsSimulation Modeling and Software (Calibration)en_US
dc.description.tableofcontentsGeneric Network Simulation and Scenario Testingen_US
dc.description.tableofcontentsBase Case (BC)(No Control)en_US
dc.description.tableofcontentsRamp Metering Control (RMC)en_US
dc.description.tableofcontentsMain-Line Metering Control (MLC)en_US
dc.description.tableofcontentsBC-RMC-MLC Explication and Comparisonen_US
dc.description.tableofcontentsTraffic Control Simulationen_US
dc.description.tableofcontentsStudy Areaen_US
dc.description.tableofcontentsNetwork Buildingen_US
dc.description.tableofcontentsScenarios (For Study Area)en_US
dc.description.tableofcontentsBase Case (BC)(No Control)en_US
dc.description.tableofcontentsRamp Metering Control (RMC)en_US
dc.description.tableofcontentsMain-Line Metering Control (MLC)en_US
dc.description.tableofcontentsResults and Discussionen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectRamp Meteringen_US
dc.subjectMainline meteringen_US
dc.subjectTraffic congestionen_US
dc.subjectKatılım kontrolüen_US
dc.subjectAna yol kontrolüen_US
dc.subjectTrafik tıkanıklığıen_US
dc.subject.lccTE7 .Y37 2020
dc.subject.lcshTraffic engineeringen_US
dc.subject.lcshRamp metering (Traffic engineering)en_US
dc.subject.lcshTraffic congestionen_US
dc.titleEvaluation of the efficiency of mainline and ramp metering in highway traffic managementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5802-668X
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYaran, Güzemen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess