Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorKodak, Duyguen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-19T08:54:41Z
dc.date.available2020-11-19T08:54:41Z
dc.date.issued2020-05-20
dc.identifier.citationKodak, D. (2020). Ergenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2923
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 109-128)en_US
dc.descriptionxiii, 138 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ergenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisinin araştırılmasıdır. Bu çalışmadaki katılımcılar lise öğrencisi olan ergenlerden oluşmaktadır. Buna göre, araştırmanın evrenini 9. sınıf ile 12. Sınıflar arasındaki ergen öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada, uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul Küçükçekmece ilinde özel lise, devlet anadolu lisesi ve meslek lisesi olmak üzere 3 okuldan toplam 312 öğrenci ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında veriler Demografik Bilgi Formu, Ergenler İçin Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği, Ergenler İçin Duygu Düzenleme ölçekleri aracılığıyla toplanmış ve SPSS 22 programına girilerek kodlanmıştır. Araştırmadan elde edilen temel bulgu sonucunda ergenlerde akılcı olmayan inançların sosyal kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde duygu düzenleme becerilerinin kısmi aracı etkisinin anlamlı olduğu ortaya konmuştur. Akılcı olmayan inançların sosyal kaygı üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu görülmektedir. Akılcı olmayan inançların duygu düzenleme becerileri üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu görülmektedir. Duygu düzenleme becerilerinin sosyal kaygı üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the mediator effect of emotion regulation skills on the relationship between irrational beliefs and social anxiety among adolescents. The sample of this study composed of 312 participants who study at high school aged between 14-18 years. The following scales were used to assess social anxiety, emotion regulation skills, and irrational belief levels of participant: The Regulation of Emotions Questionnaire- REQ), the Social Anxiety Scale for the Adolescents (SAS) and The Irrational Beliefs Scale-Adolescent Form (IBS-A). Collected data were analysed by using SPSS22 statistical analysis program. Results indicated that: Irrational beliefs appear to have a significant predictor effect on social anxiety. Irrational beliefs have a significant redictor effect on emotion editing skills. Emotion regulation skills have a significant predictor effect on social anxiety. Consequently, results demonstrated that emotion regulation skills have a partial mediator effect on the relationship between social anxiety and irrational beliefs.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Özgünlüğüen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsLİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Dönemi Belirtilerien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikte Yaşanan Problemleren_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Görülen Ruh Sağlığı Sorunlarıen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Gençlerde Görülen Değişimleren_US
dc.description.tableofcontentsFiziksel ve Cinsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsPsikososyal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsAhlak Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsKişilik Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlaren_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olan İnançlar ve Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar ve Psikoterapien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Duygusal Davranış Terapisien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Duygusal Davranış Terapisinde Kullanılan Yöntemler ve Teknikleren_US
dc.description.tableofcontentsABC(DE) Modeli ve Akılcı Olmayan İnançların Tartışılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı- Duygusal Eğitimen_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı İçsel Konuşmalaren_US
dc.description.tableofcontentsDavranış Provası ve Rol Oynamaen_US
dc.description.tableofcontentsEv Ödevien_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Termometresien_US
dc.description.tableofcontentsFelaketleştirme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsUtancın Üzerine Gitme Egzersizi ve Risk Almaen_US
dc.description.tableofcontentsMizahen_US
dc.description.tableofcontentsGevşeme Egzersizlerien_US
dc.description.tableofcontentsEtkili Diyalog Tekniğien_US
dc.description.tableofcontentsPasta Dilimi Tekniğien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar ile İlgili Yurt İçinde Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar ile İlgili Yurt Dışında Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsKuramsal Yaklaşımlar Açısından Sosyal Kaygının İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Bilişsel Yaklaşım Açısından İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Davranışsal Yaklaşım Açısından İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygının Akılcı Olmayan İnançlar ile Bağdaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı ile ilgili Yurt İçinde Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı ile İlgili Yurt Dışında Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenlemeen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlerin Duygu Düzenleme Stillerien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Duygu Düzenleme Stratejilerien_US
dc.description.tableofcontentsGross’un Duygu Düzenleme Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar İle Duygu Düzenle Becerilerinin Bağdaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı ile Duygu Düzenleme Becerilerinin Bağdaştırılmasıen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Yurt İçinde Yapılan Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Becerileri ile Yurt Dışında Yapılan Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Modelien_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılaren_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcı Verilerinin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDemografik Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsErgenler İçin Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği (EİAOİÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsErgenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği (EİDDÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsErgenler için Sosyal Kaygı Ölçeği (ESKÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme, Akılcı Olmayan İnançlar ve Sosyal Kaygı Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsMedyatör Etki Analizien_US
dc.description.tableofcontentsModel 1: Duygu Düzenleme Ana Boyutunun Aracılık Etkisine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsModel 2: İçsel İşlevsel Olmayan Duygu Düzenlemenin Aracılık Etkisinin İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsÖlçeklerin Sosyodemografik Özelliklere Göre Hipotez Testlerinin İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsDuygu Düzenleme Ölçeği Ana Ve Alt Boyutlarının Sosyodemografik Özelliklere Göre Farklılaşma Durumunun İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Olmayan İnançlar Ölçeğinin Sosyodemografik Özelliklere Göre Farklılaşma Durumunun İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Kaygı Ölçeği Ana Ve Alt Boyutlarının Sosyodemografik Değişkenlere Göre Farklılaşma Durumunun İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectErgenen_US
dc.subjectDuygu düzenlemeen_US
dc.subjectAkılcı olmayan inançen_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectRuh sağlığıen_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectEmotion regulationen_US
dc.subjectIrrational beliefsen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectMental healthen_US
dc.subject.lccRJ506.S63 K63 2020
dc.subject.lcshAdolescent.en_US
dc.subject.lcshSocial phobia in adolescence.en_US
dc.subject.lcshEmotion regulation.en_US
dc.subject.lcshAnxiety -- Superstition.en_US
dc.subject.lcshSocial anxiety.en_US
dc.subject.lcshMental health.en_US
dc.titleErgenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisien_US
dc.title.alternativeThe mediator effect of emotion regulation skills on the relationship between irrational beliefs and social anxiety in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4135-2964
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKodak, Duyguen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess