Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcı Tuğal, Sibelen_US
dc.contributor.authorGüner Çorlan, Nuketen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-20T11:41:31Z
dc.date.available2020-11-20T11:41:31Z
dc.date.issued2020-09-04
dc.identifier.citationGüner Çorlan, N. (2020). 21. Yüzyılda kurumsal kimlik tasarımında minimalizm. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2935
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 153-159)en_US
dc.descriptionx, 160 leavesen_US
dc.description.abstractKurumsal kimlik dönemsel değişimlerden bağımsız olarak her zaman bir ihtiyaç oluşturmuştur. Kurumların artmasıyla kurumsal kimlik tasarımı öğeleri gelişmiş, Modernizm akımıyla birlikte günümüze kadar devam etmiştir. 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan Minimalizm akımı, sadeliği ile yeni bir bakış açışı getirmiş, sanat ve tasarım alanındaki biçimsel dili ve ifade yöntemleri her dönemde tercih edilmiştir. Çağdaş sanatın indirgemeci eğilimleri ilk kez resim sanatında ortaya çıkmış, grafik tasarım alanında da etkileri görülmüştür. Günümüzde dijitalleşmenin getirileriyle birlikte, tüm dünyada yaşanan Korona virüsü salgını dijital dünyanın önemini daha da arttırmıştır. İnsanların günlük hayatlarında yoğun bir şekilde karşılaştığı görsel uyaranlar arasında, kurumların, izleyicinin aklında yer etmesi ve görünebilir olması için kısıtlı bir zaman olmaktadır. Bu durum sadelik kavramlarına duyulan ihtiyacı da beraberinde getirmiştir. Bu noktada önemli olan sadeleşmeyle birlikte tasarımın basitliğe kaçmamasıdır. Bu çalışmada, Minimalizm’in dönemsel anlamına yakın şekilde kurumsal kimlik tasarımları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Yapılan anket sonucunda çıkan Starbucks markasının kurumsal kimlik tasarımı göstergebilimsel olarak incelenmiş ve minimal yaklaşımla ele alınmaya çalışılarak uygulama yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractCorporate identity has always created a need, regardless of periodic changes. With the increase of institutions, corporate identity design elements have been developed and have continued with the Modernism trend until today. The Minimalism movement that emerged in the second half of the 20th century brought a new perspective with its simplicity, the formal language and methods of expression in the field of art and design were preferred in every period. The reductionist tendencies of contemporary art emerged for the first time in painting art, and its effects were seen in the field of graphic design. Along with the benefits of digitalization today, the epidemic of the Coronavirus experienced worldwide has increased the importance of the digital world. Among the visual stimuli that people encounter intensely in their daily lives, there is a limited time for institutions to be visible and visible in the audience's mind. This situation brought along the need for simplicity concepts. What is important at this point is that the design does not escape simplicity with simplification. This study examined the impact of Minimalism on corporate identity designs close to its periodic significance. As a sample, evaluation and application study has been carried out based on Starbucks corporate identity.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsKURUMSAL KİMLİKen_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Kimliğin Tarihsel Gelişimien_US
dc.description.tableofcontentsGeleneksel Dönem (1800- 1919)en_US
dc.description.tableofcontentsMarka Tekniği Dönemi (1918- 1939)en_US
dc.description.tableofcontentsTasarım Dönemi (1950-1960)en_US
dc.description.tableofcontentsStratejik Dönem (1970- günümüz)en_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Kimliğin Yapılarıen_US
dc.description.tableofcontentsTekli - Monolitik Kimliken_US
dc.description.tableofcontentsDesteklenmiş Kimliken_US
dc.description.tableofcontentsMarka Kimliğien_US
dc.description.tableofcontentsÜrün Kimliğien_US
dc.description.tableofcontentsKurum Kimliğinin Unsurlarıen_US
dc.description.tableofcontentsKurum Kültürüen_US
dc.description.tableofcontentsKurum Felsefesien_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Davranışen_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Kimlik Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal İmajen_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal İletişimen_US
dc.description.tableofcontentsMİNİMALİZM AKIMIen_US
dc.description.tableofcontentsMinimalizm Öncesi Akımlar ve Grafik Tasarıma Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsMinimalizm Akımı ve Sanatçılarıen_US
dc.description.tableofcontentsGÜNÜMÜZDE MİNİMALİZM KAVRAMIen_US
dc.description.tableofcontentsGünümüz Grafik Tasarım Ürünlerinde Minimalizmen_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Kimlik Tasarımında Minimalizmen_US
dc.description.tableofcontentsAmblem ve Logoen_US
dc.description.tableofcontentsTipografien_US
dc.description.tableofcontentsRenken_US
dc.description.tableofcontentsKurumsal Kimlik Kılavuzuen_US
dc.description.tableofcontentsKartviziten_US
dc.description.tableofcontentsAntetli Kağıt & Zarf & Muhasebe Dokümanlarıen_US
dc.description.tableofcontentsDosya ve CD’leren_US
dc.description.tableofcontentsAmbalaj Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsBillboard, Araç Giydirme, Gazete ve Dergi Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsTabela Tasarımıen_US
dc.description.tableofcontentsGünümüzde Kurumsal Kimlik Tasarımında Minimal Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsKAHVE MARKASI ANKET ÇALIŞMASIen_US
dc.description.tableofcontentsKahve Markaları Araştırmaen_US
dc.description.tableofcontentsAnket Soruları ve Yanıtlarıen_US
dc.description.tableofcontentsÖRNEK İNCELEMELER: MİNİMAL KURUMSAL KİMLİK TASARIMLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL ÇÖZÜMLEMESİen_US
dc.description.tableofcontentsGöstergebilimen_US
dc.description.tableofcontentsStarbucks Logosunun Göstergebilimsel Çözümlemesien_US
dc.description.tableofcontentsMİNİMAL STARBUCKS KURUMSAL KİMLİK TASARIMIen_US
dc.description.tableofcontentsTasarım Sürecien_US
dc.description.tableofcontentsUygulama Çalışmasıen_US
dc.description.tableofcontentsSONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKurumsal kimlik tasarımıen_US
dc.subjectLogoen_US
dc.subjectGrafik tasarımen_US
dc.subjectMinimalizmen_US
dc.subjectGünümüzde minimalizmen_US
dc.subjectCorporate identityen_US
dc.subjectCorporate identity designen_US
dc.subjectMinimalismen_US
dc.subjectMinimalism nowadaysen_US
dc.subjectGraphic designen_US
dc.subject.lccN6494.M5 C67 2020
dc.subject.lcshMinimal art.en_US
dc.subject.lcshMinimal design -- Pictorial works.en_US
dc.subject.lcshGraphic design.en_US
dc.subject.lcshCorporate image.en_US
dc.subject.lcshArt, Modern -- 20th century.en_US
dc.subject.lcshLogos (Symbols) -- Design.en_US
dc.subject.lcshTrademarks -- Case studies.en_US
dc.subject.lcshStarbucks -- Logos (Symbols) -- Semiotics.en_US
dc.title21. Yüzyılda kurumsal kimlik tasarımında minimalizmen_US
dc.title.alternativeMinimalism in corporate identity in twenty first centuryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0166-9868
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGüner Çorlan, Nuketen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess