Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorBoğday, Hayaten_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-23T12:08:19Z
dc.date.available2020-11-23T12:08:19Z
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.citationBoğday, H. (2020). Anne kaygı düzeyinin ergen kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde ergenin bilinçli farkındalık düzeyinin aracı etkisi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2947
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 110-119)en_US
dc.descriptionxi, 127 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, anne kaygı düzeyi ile ergen kaygı düzeyi arasındaki ilişkinin, aracı değişkenimiz olan ergen bilinçli farkındalık düzeyinden ne derece etkilendiğini analiz etmektir. 276 anne ve ergen katılımcının bulunduğu bu çalışmanın örneklemini, İstanbul ili sınırları içerisinde yer alan 14-17 yaş aralığındaki ergenler ve anneleri oluşturmaktadır. Katılımcıların kaygı düzeylerini değerlendirmek adına Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri, ergenlerin bilinçli farkındalık düzeylerini değerlendirmek adına Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ) ve ergenlere uygulanan bu ölçeklerin aileye dair sosyodemografik değişkenlerden etkilenme durumunu değerlendirmek adına ise sosyodemografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; anne kaygı düzeyi (durumluk ve sürekli), ergen kaygı düzeyi (durumluk ve sürekli) ve ergen bilinçli farkındalık düzeyi arasındaki korelatif ilişkilerin anlamlı olmasından dolayı aracı etki analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, anne durumluk kaygı düzeyinin ergen kaygı düzeyi (durumluk ve sürekli) üzerindeki etkisinin anlamlı olduğu bulunmakla birlikte söz konusu ilişkide bilinçli farkındalığın aracı etkisinin kısmi anlamlı olduğu bulunmuştur. Son olarak, anne sürekli kaygı düzeyinin ergen kaygı düzeyi (durumluk ve sürekli) üzerindeki etkisinin anlamlı olduğu bulunmakla birlikte söz konusu ilişkide bilinçli farkındalığın tam aracı etkiye sahip olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to analyze the mediator effect of mindfulness levels of adolescent on the relationship between maternal and child anxiety symptoms. The present study consists participants with 276 adolescents aged between 14-17 years old and their mothers who live in İstanbul. The State-Trait Anxiety Inventory (STAI) and the Mindfulness Attention Awareness Scale (MAAS), were used to evaluate the anxiety levels of the participants and the mindfulness levels of the adolescents respectively. At the same time, the sociodemographic information form was used to find out how these scales applied to the adolescents are affected by the socio-demographic variables regarding the family. Mediator effect analysis was performed as it was found out according to the research findings that the correlation between maternal anxiety level (state and trait), adolescent anxiety level (state and trait) and adolescent mindfulness level are statistically significant. As a result of the analysis, the effect of maternal state anxiety level on adolescent anxiety level (state and trait) was significant. But it was found that the mediating effect of mindfulness in this relationship was partially significant. In conclusion, the effect of maternal trait anxiety level on adolescent anxiety level (state and trait) was significant and mindfulness was found to have a full mediating effect in this relationship.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsLİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Dönemien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminin Evrelerien_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminin Kuramlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSigmund Freud ‘un Psikoseksüel Gelişim Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsErik Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsPiaget’in Bilişsel Gelişim Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikte Bilişsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikte Fiziksel ve Cinsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikte Psikolojik Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikte Duygusal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsKaygıen_US
dc.description.tableofcontentsKaygının Tanımen_US
dc.description.tableofcontentsKaygı İle İlgili Kuramsal Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsSigmund Freuden_US
dc.description.tableofcontentsHarry Stack Sullivanen_US
dc.description.tableofcontentsKaren Horneyen_US
dc.description.tableofcontentsDavranışçı Psikolojien_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Psikolojien_US
dc.description.tableofcontentsKaygı İle İlgili Diğer Kuramsal Görüşleren_US
dc.description.tableofcontentsNormal ve Patolojik Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsDurumluk ve Sürekli Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsKaygının Belirtilerien_US
dc.description.tableofcontentsKaygıyı Etkileyen Etmenleren_US
dc.description.tableofcontentsKaygı İle İlgili Yapılan Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsErgenlik Döneminde Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsAnne Kaygısıen_US
dc.description.tableofcontentsErgen Kaygısı ve Anne Kaygısı Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalığın Kavramıen_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalığın İşlevien_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık ve Meditasyonen_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık Kavramına Yönelik Kuramsal Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsPsikodinamik Yaklaşım ve Bilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel-Davranışçı Yaklaşım ve Bilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsGestalt Kuramı ve Bilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsVaroluşçu Yaklaşım ve Bilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsHümanistik Yaklaşım ve Bilinçli Farkındalıken_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık ile İlişkili Araştırmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAMAÇ VE HİPOTEZLERen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılaren_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcı Verilerinin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsSpielberger’in Sürekli-Durumluk Kaygı Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık Ölçeği(BİFÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsTemel Amaçların Sınanması; Ergenler ve Annelerinin Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkide, Ergenlerin Bilinçli Farkındalık Düzeyinin Aracı Etkisinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsMedyatör Etki Analizen_US
dc.description.tableofcontentsErgenler ve Annelerinin Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin, Ergenlerin Bilinçli Farkındalık Düzeylerine Göre İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklemin Durumluk Sürekli Kaygı Ölçeği ve Bilinçli Farkındalık Ölçeğinden Aldıkları Puan Ortalamalarıen_US
dc.description.tableofcontentsYan Amaçların Sınanması ve Sosyodemografik Değişkenlerle İlgili Betimsel Analizleren_US
dc.description.tableofcontentsDurumluk-Sürekli Kaygı Envanterinden Alınan Puanlar Sosyodemografik Özelliklere Göre İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsBilinçli Farkındalık Ölçeğinden Alınan Puanların Sosyodemografik Özelliklere Göre İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDurumluk kaygıen_US
dc.subjectSürekli kaygıen_US
dc.subjectBilinçli farkındalıken_US
dc.subjectErgenen_US
dc.subjectAnneen_US
dc.subjectState anxietyen_US
dc.subjectTrait anxietyen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectMotheren_US
dc.subject.lccBF575.A6 B64 2020
dc.subject.lcshAnxiety.en_US
dc.subject.lcshMindfulness.en_US
dc.subject.lcshAdolescent.en_US
dc.subject.lcshMother.en_US
dc.titleAnne kaygı düzeyinin ergen kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde ergenin bilinçli farkındalık düzeyinin aracı etkisien_US
dc.title.alternativeThe mediator effect of mindfulness level adolescent on the effect of maternal anxiety level on the adolescent anxiety levelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2002-5355
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBoğday, Hayaten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess