Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Denizen_US
dc.contributor.authorŞahingiray, Elifen_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-23T13:20:36Z
dc.date.available2020-11-23T13:20:36Z
dc.date.issued2020-06-17
dc.identifier.citationŞahingiray, E. (2020). Ebeveyn mükemmeliyetçiliğinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisi: çocuktaki mantık dışı inançların aracı rolü. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2949
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 69-79)en_US
dc.descriptionxii, 92 leavesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ebeveynlerin mükemmeliyetçilik düzeyi, çocuktaki kaygı ve mantık dışı inanç düzeyi değişkenleri arasındaki olası ilişkilere odaklanarak ebeveynlerin mükemmeliyetçilik düzeyi ve çocukların kaygı düzeyi arasındaki ilişkide çocuklardaki mantık dışı inanç düzeyinin aracı rolünü incelemektir. Çalışmanın örneklemini Balıkesir ve İstanbul’da yaşayan 10-13 yaş arasında bulunan 5., 6., 7., 8. sınıf öğrencileri ile bu öğrencilerin anne ve babaları oluşturmaktadır. Çocukların kaygı ve mantık dışı inanç düzeylerini belirlemek amacıyla sırasıyla Çocuklar İçin Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (ÇDSKE) ve Ergenler İçin Mantık Dışı İnançlar Ölçeği (EMİÖ); ebeveynlerin mükemmeliyetçilik düzeylerini ölçmek için ise Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ) kullanılmıştır. Ayrıca sosyodemografik özelliklerin değerlendirilebilmesi için Sosyodemografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Bu doğrultuda temel hipotezlerin test edilmesi amacıyla yapılan doğrusal hiyerarşik regresyon analizlerinden edilen bulgulara göre annelerin başkalarına yönelik mükemmeliyetçilik düzeyinin, çocukların durumluk-sürekli kaygı ve mantık dışı inanç düzeyi üzerinde; çocukların mantık dışı inanç düzeyinin çocukların kaygı düzeyi üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkiye sahip olduğu (p<.05) görülmüştür. Annelerin başkalarına yönelik mükemmeliyetçilik düzeyinin çocuğun durumluksürekli kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde çocukların mantık dışı inanç düzeyinin anlamlı bir aracı etkiye sahip olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the mediator role of irrational beliefs of children on the relationship between parental perfectionism levels and children’s anxiety levels by focusing on the potential relationships between parental perfectionism, anxiety and irrational belief levels of children. The sample of the study consists of 5th, 6th, 7th, 8th grade students, aged between 10-13, living in Balıkesir and Istanbul. To determinate children’s anxiety and irrational belief levels, State-Trait Anxiety Inventory for Children (STAIC) and The Irrational Beliefs Scale for Adolescents (IBSA) were used respectively; and Multidimensional Perfectionism Scale was used to measure parents’ perfectionism levels. Additionaly, Sociodemographical Information Form was used to evaluate the possible effect of sociodemographical characteristics. According to the findings obtained from the linear hierarchical regression analyses that were conducted to test the main hypotheses accordingly, maternal perfectionism towards others was a signficant predictor (p < .05) for children’s statetrait anxiety and irrational belief levels; additionally, irrational belief levels of children has a significant predictive effect (p < .05) on anxiety levels of children. Moreover, results also demonstrated that irrational belief levels of children have a significant mediator effect on the relationship between maternal perfectionism level towards others and the state-trait anxiety levels of children.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsLİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsKaygıen_US
dc.description.tableofcontentsKaygının Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsKaygı Kavramına Kuramsal Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsDavranışçı Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsİki Faktörlü Kaygı Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsDurumluk Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsSürekli Kaygıen_US
dc.description.tableofcontentsKaygının Yaygınlık, Yaş ve Cinsiyet Açısından Ele Alınmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKaygıya Yol Açan Nedenleren_US
dc.description.tableofcontentsKaygının Belirtilerien_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliken_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliğin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliğin Boyutlarıen_US
dc.description.tableofcontentsTek Boyutlu Bakış Açısı ile Mükemmeliyetçiliken_US
dc.description.tableofcontentsÇok Boyutlu Bakış Açısı ile Mükemmeliyetçiliken_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçilik Kavramına Kuramsal Bakışen_US
dc.description.tableofcontentsPsikanalitik Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Yaklaşımen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Öğrenme Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçiliğin Oluşumuen_US
dc.description.tableofcontentsMükemmeliyetçi Kişilerin Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsAkılcı Duygusal Davranış Terapisi (ADDT) Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsADDT’de ABC Kişilik Kuramıen_US
dc.description.tableofcontentsMantıklı ve Mantık Dışı İnançlaren_US
dc.description.tableofcontentsMantıklı İnançlaren_US
dc.description.tableofcontentsMantık Dışı İnançlaren_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk ve Ergenlerde Mantık Dışı İnançlaren_US
dc.description.tableofcontentsMantık Dışı İnançlar ile Mükemmeliyetçilik İlişkisini İnceleyen Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsMantık Dışı İnançlar ile Kaygı İlişkisini İnceleyen Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsKaygı ile Mükemmeliyetçilik İlişkisini İnceleyen Çalışmalaren_US
dc.description.tableofcontentsAMAÇ VE HİPOTEZLERen_US
dc.description.tableofcontentsAmaçen_US
dc.description.tableofcontentsHipotezleren_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcılaren_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcı Verilerinin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsEbeveynler İçin Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formuen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk İçin Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formuen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuklar İçin Durumluk-Sürekli Kaygı Envanterien_US
dc.description.tableofcontentsErgenler İçin Mantık Dışı İnançlar Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsÇok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsİşlemen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsÇok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği, Çocuklar İçin Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri ve Ergenler İçin Mantık Dışı İnançlar Ölçeğinin ve Alt Boyutlarının Betimleyici İstatistiklerien_US
dc.description.tableofcontentsTemel Hipotezin Sınanması: Ebeveynlerin Mükemmeliyetçilik Düzeyi ile Çocuktaki Kaygı Düzeyi Arasındaki İlişkide Çocuğun Mantık Dışı İnanç Düzeyinin Aracı Etkisinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsMedyatör Etki Analizien_US
dc.description.tableofcontentsAnnelerin Başkalarına Yönelik Mükemmeliyetçilik Düzeyi ve Çocukların Durumluk Kaygı Düzeyi Arasındaki İlişkide Çocukların Mantık Dışı İnanç Düzeyinin Medyatör (Aracı) Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsAnnelerin Başkalarına Yönelik Mükemmeliyetçilik Düzeyi ve Çocukların Sürekli Kaygı Düzeyi Arasındaki İlişkide Çocukların Mantık Dışı İnanç Düzeyinin Medyatör (Aracı) Etkisien_US
dc.description.tableofcontentsYan Hipotezin Sınanması: Katılımcıların Mantık Dışı İnanç ve Kaygı Düzeylerinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisien_US
dc.description.tableofcontentsErgenler İçin Mantık Dışı İnançlar Ölçeği ve Sosyodemografik Özellikler Arasındaki İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsDurumluk Kaygı Ölçeği ve Sosyodemografik Özellikler Arasındaki İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsSürekli Kaygı Ölçeği ve Sosyodemografik Özellikler Arasındaki İlişkileren_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMAen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOrtaokul çağıen_US
dc.subjectMantık dışı inançlaren_US
dc.subjectDurumluk kaygıen_US
dc.subjectSürekli kaygıen_US
dc.subjectMükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectSecondary school ageen_US
dc.subjectIrrational beliefsen_US
dc.subjectState anxietyen_US
dc.subjectTrait anxietyen_US
dc.subjectPerfectionismen_US
dc.subject.lccRJ506.A58 S24 2020
dc.subject.lcshAnxiety in children.en_US
dc.subject.lcshPerfectionism (Personality trait)en_US
dc.subject.lcshFaith.en_US
dc.subject.lcshChild psychology.en_US
dc.subject.lcshParent and child.en_US
dc.subject.lcshHigh school students -- Anxiety.en_US
dc.subject.lcshRepression (Psychology)en_US
dc.titleEbeveyn mükemmeliyetçiliğinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisi: çocuktaki mantık dışı inançların aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe effect of parental perfectionism on children’s anxiety levels: mediator role of irrational beliefs of childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2689-0534
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahingiray, Elifen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess