Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGörgü, Ertanen_US
dc.contributor.authorGözegir, Ezgien_US
dc.contributor.otherIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.date.accessioned2020-11-25T09:17:55Z
dc.date.available2020-11-25T09:17:55Z
dc.date.issued2020-08-06
dc.identifier.citationGözegir, E. (2020). Ergenlerde dürtüsellik ve duygusal yeme arasındaki ilişkide ebeveyn tutumunun aracı rolünün incelenmesi. İstanbul: Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11729/2954
dc.descriptionText in Turkish ; Abstract: Turkish and Englishen_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves 77-93)en_US
dc.descriptionxii, 103 leavesen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı dürtüsellik ve duygusal yeme arasındaki ilişki üzerinde ebeveyn tutumunun olası aracı etkisini araştırmaktır. Yöntem: Bu araştırmanın örneklemi 400 katılımcı olmak üzere; 177 kız ve 223 erkek katılımcının bulunduğu 14-17 yaş arası ergen kişilerden oluşmaktadır. Bu çalışmaya İstanbul Beşiktaş ilçesinde bulunan 3 lisede öğrenim gören öğrenciler katılmıştır. Çalışmada Barratt Dürtüsellik Ölçeği-11, Duygusal Yeme Ölçeği, Anne -Baba Tutum Ölçeği ve Sosyodemografik Form uygulanmıştır. Araştırmada yer alan verilerin analiz çalışması SPSS programı ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Ebeveyn tutumu ölçeğinin alt ölçekleri olan belirlenen kabul/ilgi, kontrol/denetleme ve psikolojik özerlik ile duygusal yeme arasında korelatif ilişki anlamlı çıkmadığından, medyatör etki analizi gerçekleştirilememiştir. Bu araştırmada Tukey testi, One-Way Anova testi ve T test kullanılmıştır. Sonuç: Barratt Dürtüsellik Ölçeği’ne dayanarak araştırmanın demografik değişkenlerinden okul türü, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyi, ebeveyn tutumu ve gelir düzeyi ile arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Duygusal Yeme Ölçeği ile araştırmanın demografik değişkenlerinden kardeş sayısı, kaçıncı çocuk oldukları, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar görülmüştür. Tüm bu bulgular değerlendirildiğinde ise bu alandaki literatür çalışmaları kısıtlı olduğundan, gelecek çalışmaların bu alana odaklanması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe statement of the problem: Purpose of this study was to research the possible mediating effect of parental attitude on the relationship between impulsivity and emotional eating. Method: The method of this research is generated from 400 participants; 177 female and 223 male participants who are adolescents aged between 14-17. In this study participants are students from 3 high schools in Besiktas district of Istanbul. Barratt Impulsiveness Scale-11, Emotional Eating Scale, Mother-Father Attitude Scale and Sociodemographic Form were applied in this study. The analysis of data in the research was carried out with the SPSS program. Results: Since the correlation between acceptance / attention, control / supervision and psychological autonomy and emotional eating, which are the sub-scales of the parental attitude scale, was not significant, the mediator effect analysis could not be performed. In this research, Tukey test, One-Way Anova test and T test were used. Conclusion: Significant differences were found between the Barratt Impulsivity Scale and demographic variables of the study between school type, number of siblings, education level of parents, parental attitude and income level. With the Emotional Eating Scale, there were significant differences between the demographic variables of the study, the number of siblings, their position amongst other siblings (first born, middle or youngest), and the education level of parent’s variables. When all these findings are evaluated, since the literature studies in this area are limited, further focus on this area are recommended for future studies.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Amacıen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanı Özgünlüğüen_US
dc.description.tableofcontentsAraştırmanın Hipotezlerien_US
dc.description.tableofcontentsLİTERATÜRen_US
dc.description.tableofcontentsErgenliken_US
dc.description.tableofcontentsErgenliğin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlikteki Kuramsal Yaklaşımlaren_US
dc.description.tableofcontentsErgenliğin Temel Değişimlerien_US
dc.description.tableofcontentsBedensel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsBilişsel Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsSosyal Gelişimen_US
dc.description.tableofcontentsErgenlerde Dürtüselliken_US
dc.description.tableofcontentsDürtüselliken_US
dc.description.tableofcontentsDürtüselliğin Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsDürtüselliğin Süreçlerien_US
dc.description.tableofcontentsDürtüselligin Nörobiyolojisien_US
dc.description.tableofcontentsDürtüsellik ile Yeme Tutumları Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Yemeen_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Yeme Tanımıen_US
dc.description.tableofcontentsFizyolojik ve Psikolojik İhtiyaçlaren_US
dc.description.tableofcontentsYeme Tutumları ve Duygusal Yemeen_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Yeme için Risk Gruplarıen_US
dc.description.tableofcontentsÇocuk ve Ergenleren_US
dc.description.tableofcontentsObeziteen_US
dc.description.tableofcontentsDiğer Problemleren_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Yeme ve Ebeveyn Tutumu Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsEbeveyn Tutumuen_US
dc.description.tableofcontentsOtoriter Boyuten_US
dc.description.tableofcontentsİzin Verici Boyuten_US
dc.description.tableofcontentsAşırı Koruyucu Boyuten_US
dc.description.tableofcontentsDemokratik Boyuten_US
dc.description.tableofcontentsEbeveyn Tutumu ve Dürtüsellik Arasındaki İlişkien_US
dc.description.tableofcontentsYÖNTEMen_US
dc.description.tableofcontentsÖrneklem ve Evrenen_US
dc.description.tableofcontentsEvrenen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcı Verilerin Toplanmasıen_US
dc.description.tableofcontentsKatılımcıların Demografik Özelliklerien_US
dc.description.tableofcontentsVeri Toplama Araçlarıen_US
dc.description.tableofcontentsSosyodemografik Özellikler ve Bilgi Formuen_US
dc.description.tableofcontentsBarratt Dürtüsellik Ölçeği-11en_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Yeme Ölçeğien_US
dc.description.tableofcontentsAnne -Baba Tutum Ölçeği (ABTÖ)en_US
dc.description.tableofcontentsİşlem Yoluen_US
dc.description.tableofcontentsVeri Analizien_US
dc.description.tableofcontentsBULGULARen_US
dc.description.tableofcontentsDürtüsellik, Duygusal Yeme ve Ebeveyn Tutumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.description.tableofcontentsMedyator Etki Analizien_US
dc.description.tableofcontentsYan Amaçların Sınanması ve Sosyodemografik Değişkenlerle İlgili Betimsel Analizleren_US
dc.description.tableofcontentsBaratt Dürtüsellik Ölçeğinden Alınan Puanların Sosyodemografik Özelliklere Göre İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsDuygusal Yeme Ölçeğinden Alınan Puanların Sosyodemografik Özelliklere Göre İncelenmesine İlişkin Bulgularen_US
dc.description.tableofcontentsTARTIŞMA VE SONUÇen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIşık Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectDürtüselliken_US
dc.subjectDuygusal yemeen_US
dc.subjectEbeveyn tutumuen_US
dc.subjectBeden kitle indeksien_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectImpulsivenessen_US
dc.subjectEmotional eatingen_US
dc.subjectParental attitudeen_US
dc.subjectBody mass indexen_US
dc.subject.lccHQ796 .G69 2020
dc.subject.lcshAdolescence.en_US
dc.subject.lcshImpulsiveness.en_US
dc.subject.lcshEmotional eating.en_US
dc.subject.lcshParental attitude.en_US
dc.subject.lcshBody mass index.en_US
dc.titleErgenlerde dürtüsellik ve duygusal yeme arasındaki ilişkide ebeveyn tutumunun aracı rolünün incelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of the mediating role of parental attitude in the relationship between impulsivity and emotional eating in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentIşık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3742-7107
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGözegir, Ezgien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess