Ara
Toplam kayıt 43, listelenen: 1-10
Erken dönem uyum bozucu şemaların ve işlevsel olmayan şema baş etme modlarının kişilerarası baskınlık ve boyun eğicilik ile ilişkisi: çiftlerde algılanan benzerlik
(Klinik Psikoloji Araştırmaları Derneği, 2022-04)
Şema Terapi Modeli ve Kişilerarası Kişilik Kuramı, kişilik ve kişilerarası ilişki örüntüsünün gelişimsel açıklaması açısından tutarlılık göstermektedir. Şema modeline göre, yakın ilişkilerde erken dönem uyum bozucu şemalarının ...
The success of freemium business model: multiple case studies of industry leaders
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, 2022-07-19)
Freemium, ücretsiz ve premium sürümlerin bir arada sunulduğu “free” ve “premium” terimlerinin birleşimi ile ortaya çıkmış bir kavramdır. Freemium iş modeli, son zamanlarda çevrimiçi pazarlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
Hukukçu bilirkişi atanması yasağı ve bu yasağın iptalinin reddine ilişkin anayasa mahkemesi kararının değerlendirilmesi
(Legal Yayıncılık San. ve Tic. Ltd. Şti., 2022)
Yeni düzenlemelerle, yeni bir bilirkişilik sistemi benimsenmiş, hu-kukçu bilirkişinin atanması yasaklanmıştır. Bazı mahkemelerce; yasağın iptali için Anayasa Mahkemesine başvurulmuştur. Anayasa Mahkemesi tarafından genel ...
Anonim ortaklığın haklı nedenle feshini sınırlandıran hususlar
(Legal Yayıncılık San. ve Tic. Ltd. Şti., 2021)
Anonim şirkette azınlığa haklı nedenle fesih hakkı tanınmış olması, bu hakkın her zaman ve kolayca kullanılabileceği anlamına gelmez. Haklı nedenle şirketin feshini isteme imkanı, olağanüstü nitelikte ve istisnai durumlarda ...
Impact of Covid-19 outbreak on consumer behavioral responses in the Turkish context
(Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, 2021-12-31)
Covid-19 pandemic has a significant effect on consumer behaviours. This study examines four types of consumer behavioral responses with a new conceptual model of panic buying behaviour. The study investigated the influence ...
Geçmişten günümüze pazarlama sistemi düşünce okulu
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021-12-31)
Pazarlamanın akademik bir düşünce olarak kabul görmesi 20.yy’ın başlarına dayanmaktadır. Pazarlamayla alakalı konu ve problemlerin zaman içindeki değişimi pazarlama alanında farklı düşünce okullarının ortaya çıkmasına neden ...
Ergenlikte aleksitimi özellikleri ile kişiler arası ilişki biçimleri ve problem çözme yetileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2022-04-28)
Amaç: Bu araştırmanın amacı ergenlerdeki aleksitimik özellikler ile bunların kişiler arası ilişki biçimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Metod: Araştırmaya yaşları 12-15 arasında değişen ...
İrrasyonel inanışlar ve sosyal görünüş kaygısının duygusal yeme üzerindeki yordayıcı rolü
(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2022-06-15)
Bu araştırmanın amacı geç ergenlik dönemindeki bireylerin irrasyonel inanışlarının vesosyal görünüş kaygılarının duygusal yeme davranışları üzerindeki yordayıcı rolünüincelemektir. Araştırma örneklemi 18-24 yaş aralığındaki ...
Covid-19 sürecinde evden çalışan annelerde depresyonu yordayan faktörler: iş-aile çatışması, evlilik uyumu ve ebeveyn tükenmişliği
(KADIN VE DEMOKRASİ DERNEĞİ, 2021-12)
Çalışma hayatında yer alan çocuklu kadınların bireysel ve aile yaşantısındaki çoklu rolleri nedeniyle depresyon için risk grubu altında yer aldığı bilinmektedir. İçinde bulunduğumuz COVID-19 pandemisinde evden çalışma ...
The impact of expectations on the co-integration relationship between the stock and REIT markets
(Inderscience Publishers, 2022-06-29)
This paper examines if expectations have a significant impact on the co-integration relationship between stock and real estate investment trust markets. We use two widely followed expectation indicators which are the US ...